Tedy možná... Každopádně, Google se rozhodl pustit do studie toho, co, kdy a jak hráči na internetu vyhledávají a to v rámci studie Understanding the Modern Gamer. A rozhodně došel k zajímavým věcem, které si ostatně můžete přečíst ve finální zprávě celého projektu. Každopádně je jisté, že do průzkumu byly zahrnuty miliony hráčů a to i z důvodu, že celý byznys kolem her nabírá stále větší obrátky a samotní hráči jsou ve svém hledání dat velmi přesní a cílevědomí – a proto vhodní pro studia.
Studie jasně vidí, že čím blíže je vydání hry, tím častěji se o ní vyhledávají data. Deset měsíců před vydáním očekávané velké hry se její vyhledávání na počítači zvedá o 20 % a na mobilu o neuvěřitelných 168 % oproti situaci v minulém roku – prostě se zajímáme intenzivněji. To, jako informace si hráči hledají se mění podle stavu hry. Před vydáním jsou to data a zdroje od tvůrců, během vydání jsou to tipy a rozšiřující informace k samotnému hraní a po vydání už hráči zase žízní po DLC.
Mobil se stává důležitým pomocníkem. Každý pátý nákup hry byl uskutečněn přes mobil a čtvrtina vyhledávání tipů pro hru po vydání probíhá na mobilu (zřejmě jde o situace, kdy někam jedete autobusem a v očekávání hraní večer se připravujete skrze mobilní prohlížeč). Síla, s jakou si hráči před vydáním hledají danou hru prý opravdu je v konstelaci s budoucími prodeji. Platí, že nejvíce se nakupuje přes mobil po vydání hry, nejméně se mobil používá pro předobjednávky (15 %).
Hráč tedy s hrami konstantně ve virtuálním prostoru komunikují (což vlastně děláte i teď). Během celého vývoje a stavu hry dochází k interakcím, které mají za výsledek rozhodování o případné koupi, obohacování zážitku, zisk tipů na lepší hraní a možnosti, jak zážitek prodloužit. Navíc, hráči mají mnohem raději herní značky, které dlouhodobě běží, mnohem častěji si kolem nich vyhledávají informace a více se zapojují do komunitní debaty kolem značky, než kolem nového titulu bez známé značky. Tak už se vrhněte na detailní data.