Gabe Newell o SteamOS, Steam Machines a turnajovém hraní
zdroj: tisková zpráva

Gabe Newell o SteamOS, Steam Machines a turnajovém hraní

5. 3. 2014 11:12 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Formát AMA (Ask Me Anything) na fórech Redditu je stále populárnější mezi hráči i vývojáři a nyní jej využil i mytizovaný Gabe Newell, aby čelil otázkám na Half-Life 3 (které úsměvně přecházel) a vlastně všeho, co se týká Valve. A i když velká část AMA byla spíš takovým hlazením komunitní duše a utužování kamarádského pouta, pár opravdu zajímavých informací Newell pustil.

První odpověď se týká Steam Machines, zřejmě nejdiskutovanější věci od Valve poslední doby. I když Newell neřekl nic nového, myslím, že oproti prvotním řečem o dobývání obýváku shrnul příjemně filosofii těchto mašinek: „Steam Machines (společně se SteamOS a Steam ovladače,) vnímáme jako update Steamu, kdy portujeme jeho služby do nového pokoje v domě.“

Newell pokračuje: „Proces práce na něm (nové funkce Steamu) spočíval primárně v zaměření se na zákazníky, kteří už Steam a jeho hry milují. To oni nám řekli, že jsou otrávení, když se musí vzdát věcí, které mají rádi, když si sednou do obýváku, a tohle by pro ně tedy mohlo být cenné vylepšení.“ Samozřejmě, můžeme trochu zlomyslně podotknout, že si lidé mohou PC do obýváku přenést, ale ano, snadné řešení pro tuto skupinu hráčů v podobě Steam Machines smysl má.

Další Newellova poznámka se týkala náhledu na eSporty a na to, zda myslí, že jednoho dne budou turnaje, kde by se na ceny pro vítěze složila jen komunita z mikrotransakcí. „Myslím, že je před námi stále dlouhá cesta k cíli, kde všichni ti různí lidé, kteří přispívají ke kompetitivnímu hraní, dostanou zpět vše, co by si zasloužili. Ale mám pocit, že děláme pokroky. Hodně myslíme na vytváření přímého vztahu mezi konzumenty obsahu a jeho tvůrci. Vede to k zamýšlení se nad tím, jak by mohla být komunita více zapojena do turnajů, které ji zajímají.“

Zaujala rovněž Newellova odpověď „Pravděpodobně“ na otázku zda si myslí, že Linux představuje budoucnost hraní na desktopech. Inu, každý vizionář musí mít nějakou tu podivnou představu.

Ale ještě zajímavější je věc, o níž s hodně diskutovalo už dříve. Vyjdou na SteamOS nějaké exkluzivní tituly? Odpověď byla jasná: „Ne.“ Co se týče Source Enginu, momentálně patří mezi největší chystané vylepšení větší produktivita v oblasti uživateli budovaného obsahu. Dle Newella jde o klíčovou vlastnost, protože právě obsah od uživatelů/hráčů je v současnosti na vzestupu.

Nechyběla ani otázka na budoucí směřování Steamu, která nebyla příliš konkrétní, ale o to upřímnější. „Nesnažím se vyhnout otázce, ale zjišťujeme, že je užitečnější přemýšlet v kontextu opakované zpětné vazby, než v termínech vizí a cílů. Komunikace s komunitou znamená, že se vaše krátkodobé cíle neustále mění. Steam se momentálně snaží rychlost téhle odezvy zvyšovat. V dlouhodobějším měřítku vidíme, že to na úrovni jednotlivých hráčů funguje. Možná zní divně, když se zeptám 'jak udělat hráče produktivnější', ale je to přesný způsob, jak charakterizovat to, co děláme.“

Pokud máte čas, vřele doporučuji celé AMA na Redditu prostudovat. Jde sice o pár tisíc příspěvků, ale dozvíte se i pár drobných zajímavostí z Newellova hráčského a nehráčského života.

Nejnovější články