Film podle WarCraftu je na dobré cestě a v dobrých rukách
zdroj: tisková zpráva

Film podle WarCraftu je na dobré cestě a v dobrých rukách

9. 11. 2013 23:30 | Téma | autor: Adam Homola |

Ach ten film na motivy WarCraftu. Blizzard na něm začal pracovat snad už v roce 2005, necelý rok po vydání World of WarCraft. Práce na filmu a vůbec záměr, že ze své nejpopulárnější značky udělají společně se studiem Legendary Pictures celovečerní velkofilm, oznámili v roce 2006. Od té doby stihli vydat StarCraft II, Diablo III, Hearthstone a několik datadisků do WoWka. Film ale nikde. Nejdřív se kolem něj motal režisér Sam Raimi (Evil Dead, Spider-Man, Oz the Great and Powerful), jenže ten pak od projektu odešel. Novým režisérem je Duncan Jones (Moon, Source Code), který na aktuálním BlizzConu prezentoval svoji vizi.

Velkým tématem celého panelu na BlizzConu bylo především ujištění fanoušků o tom, že film je v opravdu dobrých rukách. A to jak z pohledu WarCraftu, tak z filmového světa. Sám Duncan Jones hrál všechny WarCrafty, Ultimu Online i další hry. Není to tedy “jen” dobrý režisér, je to fanoušek, který má celou herní mytologii opravdu najetou díky vlastnímu zájmu - je to hráč. Stejně tak i další lidé, kteří se na filmu podílí, hru znají, mají v ní postavy na vysokých levelech, hráli už betu a vědí, do čeho jdou. Jen na fanoušcích za kamerou to ale stát nemůže a Jones každou chvíli sypal z rukávu zvučná jména, která na filmu spolupracují už v předprodukční fázi.

Ať už jde o kostyméry, designéry lokací, lidi přes vizuální efekty, motion capture, maskéry, jazykovědce, producenty apod., spousta z nich se podílela například na Avatarovi, Star Wars (Empire Strikes Back!), Avengers, na nových Batmanech, The Great Gatsby, Golden Compass, Apocalypto nebo třeba I, Robot.

Možná nejlepší “filmová” zpráva je ale ta, že za vizuální efekty nebude zodpovědný nikdo jiný, než studio Industrial Light and Magic, veteráni, pionýři oboru a vůbec jedni z nejlepších, ne-li ti nejlepší. Pořád platí informace z roku 2006 že film bude hraný, ovšem se spoustou vizuálních triků. Například Orkové budou ve filmu hraní i přes své velké proporce.

Film se bude držet vizuálního stylu Blizzardu, ale ne úplně stoprocentně. Vývojáři mají ve hrách občas takové zbraně a brnění, že byste je v původní velikosti asi těžko navlekli na nějakého herce, natož po něm chtít ještě nějaký pohyb a hraní (leda by hrál všechny Orky Dwayne Johnson).

Zbraně, brnění a předměty nebudou přísně realistické, ale nebudou ani hrozně přepálené, jako jsou ve hrách. Budou balancovat někde mezi - tak, aby mohly fungovat v reálně a uvěřitelně vypadajícím fantasy světě. Tenhle problém se už ale asi vyřešil, protože kostýmy a repliky zbraní i brnění se už vyrábí. Ostatně natáčení má začít už za dva měsíce.

Detaily o příběhu a postavách si Duncan Jones nechal pro sebe, ale Rob Pardo z něj přeci jen vypáčil, že hlavní děj se bude točit kolem prvního kontaktu Hordy a Aliance, konkrétně kolem Lothara a Durotana. Příběh se bude vyprávět z obou stran, v žádném případě nemá jít o nějakou spanilou jízdu Aliance proti Hordě s hlavním hrdinou na strany lidí.

Orkové budou ve filmu stejní jako ve hře - nebudou to záporné postavy, půjde o komplexní bytosti s nějakou motivací a příběhem. Postavy, s nimiž můžete sympatizovat stejně jako s nějakým člověkem. Celý příběh by se měl vůbec točit primárně kolem postav, nikoliv kolem světa jako takového.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Po stránce kostýmů a triků by se měl film pohybovat mezi Avatarem a Game of Thrones, a po vizuální stránce bude prý zase podobný Gladiátorovi - špinavý, drsný a nebude si brát servítky. Žádná přebarvičkovaná, naleštěná a učesaná fantasy pohádka tedy snad nehrozí.

Jones vedle dvou postav a stylu potvrdil také několik lokací: Draenor, Dalaran, Ironforge a Stormwind. Všechny čtyři lokace ukázal na plátně na krásných artworcích, ale hned dodal, že má artworků přímo z filmu asi čtyři tisíce kusů. Obecně vzato má jít o film, který si dokážou užít i lidé, co o WarCraftu v životě neslyšeli, ale pro hráče a fanoušky bude film údajně přecpaný různými narážkami a easter eggy.

Vzhledem k velmi brzkému termínu natáčení je už prý spousta rolí obsazených, ale z Jonese bohužel nevypadlo žádné jméno, ani nikoho nenaznačil. Nakonec ještě dodal, že sám je prý fanouškem 2D, ale když se 3D udělá dobře (dával za příklad Gravitaci), tak je taky super. Definitivní rozhodnutí ohledně formátu ještě nepadlo, ale Jones by chtěl mít jak 2D, tak 3D verzi, aby si mohl každý vybrat sám. A rating? “Pravděpodobně PG 13”. Což je naprosto v pohodě, WarCraft není žádný brutální krvák, kde by pořád někdo sprostě nadával. A hlavně nezapomeňte, že všechny WarCraft hry mají rating 12+...

A co na tom všem trvalo tak dlouho? “Ve výsledku to rozhodně nechceme uspěchat, nechtěli jsme jen rychle splácat nějaký film a rychle ho pustit do kin. Zatím, a to říkám nerad, tady doposud nebyl žádný opravdu velkolepý a povedený film podle hry. My jsme se rozhodli, že nechceme dělat videoherní film. Chceme udělat skvělý fantasy film, jehož zdrojovým materiálem bude shodou okolností hra. Stejně tak jako jiné skvělé fantasy filmy vychází z jiných zdrojových materiálů,” řekl v rozhovoru pro Gamespot Paul Sams.

Fanoušky by mohl trochu uklidnit fakt, že Blizzard prý jen nehodil práva na WarCraft do Legendary Pictures a “dělejte si s tím co chcete”. Chris Metzen se podílel na scénáři a klíčoví lidé z Blizzardu prý s Legendary řeší všechny možné detaily od designu kostýmů až po casting. Premiéra je oficiálně naplánovaná na 18. prosince 2015, ale to Blizzardu a Legendary asi dost zásadně pokazil J.J. Abrams, který vytáhne ve stejný datum do kin svoje nové Hvězdné Války.

A proti Star Wars nechce jít nikdo, ani WarCraft. Bez ohledu na kvality obou filmů by WarCraft asi příliš prostoru v kinech nedostal. Není větší značky než Star Wars a to si pište, že kolem premiéry sedmé epizody udělá Disney masivní kampaň. WarCraft má ale slušně nakročeno, předproukční fáze za chvíli skončí, a pokud se nestane něco nečekaného, tak už v lednu 2014 padne první klapka. Zatím to vypadá, že je všechno na správném místě, že je film jako v rukavičkách a na výsledku všem opravdu záleží. Tak nezbývá než držet palce. Nepodělejte to chlapi!

Smarty.cz

Nejnovější články