FIFA 14 bude zase víc o sdílení online, ale kariéra nezmizí
zdroj: tisková zpráva

FIFA 14 bude zase víc o sdílení online, ale kariéra nezmizí

11. 3. 2013 14:12 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Tvůrčím songem současnosti je sdílení. V rámci co největšího propojení hráčů skrze danou hru se dnes víc a víc zvyšuje množství informací, které o sobě při hraní šíříte. Každý váš úspěch, ať už je to vítězné závodní kolo, zabitý boss nebo nový level může být vytrouben do světa vašim přátelům. A jak vidíme, i na funkčních prvcích PS4, tenhle trend nebude ustávat. Takže když vám David Rutter z EA řekne, že FIFA 14 v tomhle neustoupí, není to žádné velké překvapení.

„Pokud máte k internetu připojenou konzoli, jste automaticky připojení k EA Sports Football Club. Vše, co se ve hře děje, se pak ukazuje na vaší úrovni, kterou vidí vaši přátelé a vy zase je. Dodáváme updaty hráčů, přidáváme challenge z reálných zápasů. Můžete si stáhnout aplikaci, abyste měli pod kontrolou EASFC a mohli spravovat svůj Ultimate tým, ať už z autobusu, nebo z pracoviště. A v příštích letech toho bude ještě víc“.

Mnoha lidem to asi zní skvěle, ale upřímně, asi nás nebude málo morousů, kteří raději sedí u své hry v klidu a nemusí s každým sdílet kolik vystřelili nábojů a jestli potřebovali na bosse deset minut nebo padesát pokusů a zničený gamepad. Naštěstí si je tohoto vědom i Rutter a zbytek EA a nehodlají proto nic měnit na základech, na nichž FIFA stojí. Jednoduše, o svou kariéru, kterou si užíváme klidně v klidu a bez internetového připojení nepřijdeme.

„Bezpochyby je tu tuna lidí, kteří si pořád užívají hru pro jednoho hráče“, vysvětluje Rutter. „Kariérní mód je stále podstatnou součástí FIFA, a pro nás je stále důležitým prvkem, na který se zaměřujeme. Myslím, že je to kvůli skvělému zážitku, a také proto, že občas je obtížnější sejít se s kamarády online, nebo protože online hráči končí předčasně, cheatují či vám prostě dávají nakládačku. Nebojte, na tom také pracujeme!“

Dá se tedy říci, že FIFA 14, než aby se vyvíjela nějakým směrem, by měla expandovat ve všech svých oborech. Nebudeme zaplaveni spoustou online novinek, ale spíše bude prohloubeno to, co máme dosud. „Domnívám se, že spousta nedostatečně vytvořených prvků je horší, než několik málo věcí, které ale přinesete v dostatečné kvalitě. Ve FIFA už teď máme spoustu věcí – single player, kooperaci, kompetetivní multiplayer, rankovaný, nerankovaný, kariéru a mnoho dalších nastavení. Je to velká hra“, vysvětluje Rutter.

Nu a nám nezbývá než doufat, že takhle bude myslet většina vývojářů. Pokud si myslíte, že je to samozřejmostí, stačí si vzpomenout na Cevata Yerliho a jeho chvalozpěvy na free-to-play a zastaralost singleplayerového zážitku.

(pardon fandům Gunners za titulní obrázek, nechci jím sypat sůl do ran)

Nejnovější články