Co to znamená pro studia jako DICE, Visceral a BioWare, která měla být vyčleněna pro tvorbu nových hvězdoválečných her? Podle hlavního účetního Blakea Jorgensena především dobré zprávy pro samotné hráče - rozsah světa Star Wars a široké mantinely prý zaručují, že EA nebude muset vytvářet "movie games", čili narychlo sesmolené reklamní videohry poutající na aktuální filmy.
Smlouva se sice zaměřuje i na chystanou novou trilogii v režii JJ Abramse, obsahuje však i staré světy z obou trilogií. "Krásou Star Wars značky je skutečnost, že je tak široká, že nemusíte vytvářet jenom hry poutající na aktuální filmy ("movie game"). Můžete udělat hru zaměřenou na svět, který byl vytvořen kolem Hvězdných válek."
Samotné studio DICE prý nyní s využití Frostbite enginu vytváří hned několik raných verzí několika různých her. I u těch však platí, že se svezou na reklamě pro Episodu VII plánovanou na rok 2015, přesto by měly svět jedné předaleké galaxie spíše rozšiřovat, než se pást na nových příbězích. "Budeme se snažit sešněrovat vydání her s marketingovou mocí Disney, nebudou ovšem nutně souviset s filmy samotnými," sdělil Jorgensen.
Přiznejme si, že dříve či později se zřejmě dočkáme i oněch „movie games“, na druhou stranu je sympatické, že EA úplně nezapomněla na původní kontury Hvězdných válek. Připomeňme, že první do boje půjde nová chystaná válečná střílečka pod značkou Battlefront, zacílená na léto 2015 – a to by bylo příliš brzo na dovyprávění kulis Abramsova počinu chystaného až na prosince 2015. Informace zazněla v úterý na UBS Global Technology Conference. Původní zprávu můžete najít zde.