Jádro problému leží v původní verzi pro PS2, která kvůli PAL televizorům se snímkovací frekvencí 50 Hz běžela ve 25 fps, zatímco americká verze běžela kvůli NTSC televizorům se snímkovací frekvencí 60 Hz ve 30 fps. A protože PS4 emuluje původní PS2 verze GTA: SA a do TV pouští obraz v 60 Hz, bylo potřeba evropskou verzi upravit, zatímco americkou ne, aby obě dvě shodně běžely ve 30 fps. No a výsledek dopočítávání způsobuje, že evropská verze působí trhaně, zatímco americká ne, což je logicky problém. Hráči v Evropě dostávají za stejné peníze horší produkt.
Jestli bude podobný výsledek standardem u všech budoucích vydání emulovaných her, nebo to plánuje Sony zohlednit, zatím není jasné. Každopádně stejným problémem trpí v aktuální nabídce emulovaných her i evropské verze Twisted Metal Black a Dark Cloud. Celou analýzu Digital Foundry si můžete přečíst na britském Eurogameru.