Euroamerickým MMO, která spoléhají na předplatné, dochází pára
zdroj: Archiv

Euroamerickým MMO, která spoléhají na předplatné, dochází pára

15. 9. 2011 15:48 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Přiznejme si, tohle bylo prostě nevyhnutelné.

Zvětšit zdroj: Archiv Trendem v online hraní je v současnosti free-to-play nebo freemium koncept a staré modely, které spoléhají na tradiční formát pravidelného předplatného, začaly zaznamenávat zpomalení nárůstu zisků. Tedy až doteď, kdy se zisky poprvé snížily. V roce 2010 zaznamenaly MMO hry v Evropě a Severní Americe zisk 1,58 miliard dolarů. Je to hezká suma, ale znamená pětiprocentní pokles oproti předešlému roku.

Analytici ze společnosti Screen Digest se britskému Eurogameru svěřili s výsledky své práce a došli k tomu, že rok 2010 je klíčový a zlomový. Poprvé se růst zastavil, a naopak výdělky začaly klesat. Analýza očekává, že v roce 2015 dojde k poklesu na 1,33 miliard. Naopak, MMO zaměřená na mikrotransakce, zažívají bouřlivý růst. Rozdíl mezi rokem 2009 a 2010 je 24%, ve finále se ziskem 1,13 miliard dolarů.

Budoucnost, jaká bude MMO čekat, je asi jasná. Předplatitelská MMO samozřejmě nevyhynou, ale pomalu se přesunou na roli „těch druhých“ za stále rostoucím fenoménem MMO her mikrotransakčních. „Zaměření mnoha provozovatelů (online her) se zcela jasně změnilo na mikrotransakční modely – zčásti kvůli soupeření v předplatitelské sféře, zvláště u high-endových MMO titulů, ale také protože mikrotransace nabízí provozovatelům více flexibility v oblasti monetizace hráčů“.

Tohle není nijak šokující. Vývoj v současných měsících jasně ukazuje, kde leží finančně atraktivnější možnosti pro tituly, které se nezvládly vyšplhat na úplný vrchol.

Nejnovější články