Epic uvažuje o nutnosti stálého připojení k netu u Fortnite
zdroj: tisková zpráva

Epic uvažuje o nutnosti stálého připojení k netu u Fortnite

19. 7. 2012 19:27 | Téma | autor: Petr Poláček |

Debatu o smysluplnosti, či zhovadilosti stálého připojení k internetu kvůli hraní konkrétní hry, dnes otevřel v souvislosti s Diablo III nejenom Mike Morhaime na Battle.net fórech, ale i Tanya Jessen v rozhovoru pro Rock Paper Shotgun, který se týkal připravovaného žánrového mixu Fortnite. Vtipné je, že oba dva používají naprosto shodné argumenty, proč připojení k internetu vyžadovat. Rozdíl je pouze v tom, že Diablo III už je dva měsíce venku a hráči mohli posoudit, jaký to mělo či nemělo smysl, zatímco u Fortnite se teprve rozhodne.

Morhaime ve svém vyjádření pro komunitu znovu připomíná, že připojení k internetu bylo dáno dopředu dlouho anoncovaným rozhodnutím postavit hru okolo kooperace a další komunitních prvků včetně cross game chatu a podobně. Nepopírá však, že se zároveň jedná i o jistou formu protipirátské ochrany.

Tanya Jessenová hovoří prakticky ve stejném duchu, když říká, že Fortnite má být v první řadě o kooperaci a hra je tak od začátku vyvíjena. A přestože singleplayer má být ve hře také a rozhodně ne v podobě toho chlápka, co stojí v třetí řadě a brnká na rozladěné housle, primárním zaměřením hry je hraní s přáteli. Ostatně, jak Nathan Grayson na RPS správně připomíná, zrovna vývojáři z Epicu mají díky Gears of War s kooperací a její implementací do hry tak, aby to nepůsobilo násilně, docela velké zkušenosti. A právě v tom tkví kámen úrazu.

Přestože Blizzardu nelze upírat právo na vynucování připojení k internetu, zvlášť, kdy to bylo dopředu oznámeno, výsledek zjevně spoustě hráčů přišel nedokonalý – neměli ze hry pocit, že by šlo primárně o kooperativní záležitost. Pořád na ně hra působila jako singleplayerovka s přidanou kooperací a spoustou prvků na to nabalených, která se ale jako singleplayerovka, čili bez nutnosti být píchnutý k internetu, hrát nedala. Možná právě tento dojem je něco, na čem by Blizzardi měli do budoucna zapracovat a je jasné, že jim v tom hodně pomůže plánovaná implementace PvP. A zmíněný obsah pro endgame charaktery také rozhodně neuškodí.

Vraťme se však k Fortnite, protože Jessenová zdůrazňuje, že o nutnosti stálého připojení k internetu zatím tvůrci pouze uvažují a na finální rozhodnutí bude mít vliv celá řada dalších faktorů, ne pouze snaha zabránit pirátění, potažmo zaměření se na kooperaci. Je tedy předčasné tlouci do bunů a svolávat k masivním demonstracím. Ostatně, nejlepší formou demonstrace na konto prvků, které se vám nelíbí, je v prostředí herního průmyslu zavřená peněženka. Jedině tak tvůrci poznají, že dělají něco, co se prostě lidem nelíbí.

Nejnovější články