Spector asi netušil, že na rozdíl od první hry vyjde Epic Mickey 2 multiplatformově, tedy nejenom na Wii. V čem ale podle svých slov měl jasno už někdy v roce 2005, že to součástí druhého dílu bude, to je podpora kooperace a králík Oswald v roli hratelné postavy. A pokud se dvojka komerčně vydaří natolik, že bude posvěcena tvorba dílu třetího, možná se dočkáme mnohem radikálnějších změn a novinek. Co třeba hra v podobě plnokrevného muzikálu? To je Spectorův nápad, ne můj, protože mu to připadá velmi „disneyovské“.
A v Epic Mickey 2 si Spector testuje, jak by hráči mohli na muzikálovou podobu hry reagovat. Jak totiž prozradil v rozhovoru pro GameTrailers, některé z postav přejdou v průběhu dialogů z mluvení ke zpěvu, což je rozhodně zajímavá idea. Ne asi pro ty, kterým muzikály obecně nejdou moc pod vousy (hlásím se dobrovolně), ale z hlediska hledání nových východisek pro herní koncepty, je to velmi zajímavý postup. Třeba taková série God of War si přímo říká o muzikálovou podobu, protože by se z ní zapojením hudby a zpěvu mohla stát moderní variace na antickou tragédii. Takový Michal David by z toho pak jistě dokázal udělat milionové představení...
Nicméně, vykašlete se na Michala Davida a nenechte si ujít celý, třístránkový, rozhovor se Spectorem. Už třeba jen kvůli tomu, jak na rovinu říká, že „dospělá“ hra rozhodně není o usekávání hlav a kanibalismu...