Hlavní problém tady leží na straně konzolových updatů. I když se proces updatování od dob PS3 a X360 podstatně zlepšil, pořád to nefunguje jako na PC, kde si vydáte update kdy se vám zlíbí a nemusíte se nikoho na nic ptát. Na konzolích nějaká forma schvalování, nebo lépe řečeno certifikace, pořád funguje. A jakmile vám na jedné platformě chce někdo něco certifikovat a na druhé ne, vyjde to na té první pochopitelně později.
A tvůrci řekli, že aktualizace hry budou časté, tudíž by se musely updaty pro PC verzi hry zpozdit právě kvůli certifikaci updatů pro konzole. "Mně se ten nápad na cross-play rozhodně líbí. Proti nám ale hraje fakt, že jsme hráčům slíbili aktualizace na všech platformách a v žádném případě nechceme, aby se updaty pro PC verzi zpozdily z jakéhokoliv důvodu. Třeba kvůli tomu, že došlo ke zdržení updatu na jiné platformě," řekl Braben v rozhovoru pro PCGamesN.
zdroj: Archiv
I přesto že se tedy cross-play v Elite: Dangerous asi určitě nedočkáme, hra stejně poběží ve stejném vesmíru, bez ohledu na platformu. Na pozadí bude probíhat stejná simulace všech systémů se stejnými efekty činů hráčů na virtuální trhy apod. V tomto směru tedy půjde o jeden jediný svět. David Braben by cross-play sice chtěl, ale i on je malý pán na to, aby se vyhnul všem certifikačním procesům a dělal si na konzolích co se mu zachce.