Co k podobné úvaze vede? Je to otázka vkusu. Šéf vývoje a producent TES titulů Todd Howard se pro Joystiq „přiznal“, že onlineovky moc nemusí: „Mám tyhle hry (singleplayerové) raději. Většina z nás tady je na tom podobně. Já osobně nejsem na MMO hry. Respektuju je, sleduju jed, ale nehraju je. Pro mě je mnohem reálnější, když hraju hrdinu, pro kterého je dobrodružství vytvořené. Z pohledu komunity si uvědomuju, že by spousta lidí něco podobného (online prvek) v takové hře chtěla, ale pro mě už by se tím změnil charakter celé hry.“
Implementací online prvku, multiplayeru nebo rovnou proměnou v MMO titul by se pro Howarda ze série The Elder Scrolls stalo něco jiného, což prý není v této chvíli třeba příliš řešit: „Fanouškovská základna současné podoby TES je natolik početná, že nemusíme nic upravovat. Můžeme si to prostě dělat dál po svém, což tak nějak to znamená, že s každým dalším dílem toho děláme víc a víc. Nikdo na mě tedy netlačí a neříká ‘Poslyš, tohle musíte změnit’”.
Studio ZeniMax Online tedy něco konkrétního už pár let kutí, což krom jiného potvrzuje ohlášení plánovaného otevření centra zákaznické podpory v Irsku letos v březnu. Jestli se opravdu jedná o The Elder Scrolls Online, tak to bude zcela jiná hra, protože vznikne pod diktátem jiných lidí a zjevně i bez dohledu těch, kteří TES vykopali ze země a udělali z ní komerčně i kriticky úspěšnou značku.