“Použitelnost našeho uživatelského rozhraní je něco, na co se musíme v budoucnu opravdu zaměřit. Nedokážu vám teď říct, kolik stisků tlačítek budete přesně muset udělat, ale hra je támhle na chodbě, tak si to můžete jít spočítat,” řekl v rozhovoru pro Oficiální PlayStation Magazín David Rutter, šéf FIFA her. Odkazoval tak na hratelnou verzi FIFA 13, ve které tvůrci to přesycené uživatelské rozhraní už prý trochu optimalizovali. Ještě to nemá být úplně perfektní, ale právě nová FIFA 13 bude dle jeho slov první hrou série za poslední léta, kdy tvůrci zapracují na zjednodušení meníček a uživatelském rozhraní.
Ono se to ale samozřejmě netýká jen fotbalu, nebo sportů od EA. Skoro to až vypadá, že s touhle generací konzolí si vývojáři popustili uzdu, a když už jim vydavatel zakáže do hry něco přidat, vybijí si zlost na uživatelském rozhraní. Těžkopádným a nelogickým systémem menu je známý třeba i Assassin’s Creed a není v tom sám.
Nevím jak vás, ale mě třeba dost štvou všechno ty zakládání a vybírání profilů, přihlašování se do všelijakých na oko užitečných služeb a podobné funkce. Vrcholem nelogičnosti jsou pak úchylné “Press Start” obrazovky, kde se nic neděje, hra stojí, vy koukáte na logo hry a musíte zmáčknout Start/Enter/whatever, abyste se vůbec dostali do menu. Jasně, je to jedno zmáčknutí tlačítka, ale má tenhle přežitek z dob arkádových automatů dnes ještě nějaký smysl? Chvála těm hrám, které nutnost přehrabovat se v hordách menu vidlemi eliminují na minimum, jako se to povedlo třeba Burnout Paradise. Méně je někdy více...