EA chce placenou službu à la Battlefield Premium u více her
zdroj: tisková zpráva

EA chce placenou službu à la Battlefield Premium u více her

29. 6. 2012 19:10 | Téma | autor: Adam Homola |

Call of Duty: Elite byl a je úspěch, stejně jako nedávno oznámený Battlefield Premium pro Battlefield 3 (800 000 hráčů za první 2 týdny, USA Today). Proč tedy úspěšnou službu nerozšířit i dál? Přesně to má totiž EA v plánu. Samozřejmě že nechce horní management připlácnout placenou variantu na všechny své hry, ale pouze tam, kde to dává smysl. A už vůbec to nebude za týden, nebo za měsíc - EA to má v plánu spíše z dlouhodobějšího měřítka. Ale tak, jak se postupně skrze EA hry rozšiřuje ekvivalent úspěšného Autologu, bude se zřejmě v dohledné době rozšiřovat pomalu, ale jistě i ekvivalent Battlefield Premium.

Frank Gibeau ale v rozhovoru pro Gamesindustry.biz jasně uvedl, že vznik Battlefield Premium nebyl reakcí na úspěch konkurenčního Call of Duty Elite, prý to jen nestihli na spuštění hry. Za normálních okolností by se tomu těžko věřilo, ale vzpomeňte si na předplatné pro EA Sports hry, se kterým přišla firma před nějakou dobou a dávno před CoD Elite. Ano, nebylo to sice úplně to stejné, ale bylo to něco mezi Battlefield Premium a klasickým Season Passem. Jen ten CoD Elite to dotáhl trochu dál, což uznal i Gibeau: “Activison udělali něco skutečně inovativního, a když váš konkurent udělá něco inovativního, co by se mohlo dobře využít i pro váš produkt, tak nevidím nic zlého na tom, když to uděláte taky,” řekl šéf EA Labels Gibeau.

Gibeau také reflektovat celý ten “boj” mezi Call of Duty a Battlefieldem/Medal of Honorem. Dle jeho slov je EA na Battlefield hrdá, ostatně třetího dílu se prodalo přes 17 milionů kusů, což je úctyhodné číslo. “Náš podíl na trhu narostl a ukousli jsme si i trochu z jejich pozice. Vždycky jsme říkali, že když se pustíte do boje s obří gorilou, tak vám to bude trvat několik let a několik pokusů a to je přesně to, co děláme,” řekl Gibeau.

Vzápětí střílečkový konkurenční boj přirovnal k situaci s FIFA a Pro Evolution Soccer. Uznal, že Pro Evolution Soccer byl jednu dobu jasným lídrem nejen co se týče tržního podílu, ale také kvality. Vývojáři k tomu jeho slovy přistoupili pomalu, trpělivě, metodicky, ale zároveň agresivně a rok po roku hru zlepšovali natolik, až se dostala fotbalová situace do stavu, v jakém je dnes. FIFA je veleúspěšný a zatraceně povedený fotbal, zatímco Pro Evo se krčí na druhém místě. Ze dvou. Podobný proces se podle něj teď děje v případě Call of Duty versus Battlefield a Medal of Honor. Pomalu a postupně se nakonec EA možná podaří velikána dostat na druhé, možná i třetí místo.

Gibeau také připomenul, že Call of Duty by mohlo velký kus na trhu ubrat i Halo 4, které vyjde letos v listopadu. Call of Duty: Black Ops 2 totiž jde trochu do sci-fi. Halo je sice mnohem víc sci-fi, ale obě hry vychází velmi blízko sebe (Halo 4 o týden dřív), což by mohlo Call of Duty ublížit. On bude letošní listopad obecně natřískaný velkými hrami k prasknutí, tak jako každý rok. CoD se sice hráčům vůbec nepřejídá (viz. stále narůstající prodeje, rok co rok), ale tvrdá konkurence je čím dál tím lepší.

Nejnovější články