zdroj:
tisková zpráva
Že už nejsou krabice s hrami jediným významným prvkem příjmů vydavatelů, je věc známá a neoddiskutovatelná. Ovšem EA ukazuje a zároveň i předpokládá do budoucnosti, že prodej skrz internet bude tvořit stále větší podíl z celkových příjmů. Stačí se podívat na dva příklady. Battlefield 1943, rok stará multiplayerová střílečka, vydělala EA šestnáct milionů dolarů čistého zisku.
Ještě lépe je na tom FIFA a její Ultimate Team mód, v němž si hráči nakupují karetní packy s hráči, které pak mohou ve hře využívat. FIFA 09 a 10 jen na tomto módu vydělala 45 milionů dolarů. Eric Brown z EA konstatuje: „Máme zde hráče, kteří jsou ochotni jen za tyto rozšiřující balíčky utratit šest, sedm set dolarů. Myslím, že jsme alespoň zčásti dokázali prolomit šifru jak vytvářet zisk bez nutnosti prodeje pevných médií. Nejvíce se tento náš úspěšný směr projevuje ve vývoji DLC pro konzole. V současnosti odhadujeme, že bychom mohli ročně vydělat na digitálním obsahu 750 milionů dolarů, tedy asi 20% celkového příjmu společnosti“.
Nu, není to samozřejmě jen zásluha EA, celý herní trh se probral k aktivitě a v současnosti je DLC v módě, přestože trochu degeneruje, kdy se mnohdy z „přidaného obsahu“ stává „vystřihnutý a po vydání prodaný obsah“. Nicméně úspěch DLC modelu je nepopiratelný a skutečně je vysoce pravděpodobné, že se jazýčky vah budou neúprosně posouvat směrem k digitálnímu obsahu. Navíc nejde jen o DLC, jde i o prodej her, z něj EA čeká zisk kolem sta milionů ročně.