Dragon Age: Origins možná nešlo hrát kvůli DRM
zdroj: tisková zpráva

Dragon Age: Origins možná nešlo hrát kvůli DRM

13. 4. 2011 13:13 | Téma | autor: levis |

BioWare za sebou mají strastiplný víkend, kdy kvůli nečekané chybě na serverech Dragon Age: Origins hráči nemohli autorizovat svůj stažitelný obsah a tím pádem naloadovat ani samotnou singleplayerovou kampaň. Ještě v úterý večer se jim dostávalo stejné chybové hlášky, jako kdyby se snažili DLC získat nelegálně, veškerý obsah byl automaticky označen za neplatný a uložené savy nešly načíst. Za to autoři sklidili nejen stovky naštvaných emailů, ale čerstvě i důraznou kritiku na serveru Ars Technica. Jeho redaktor Jon Stokes je přesvědčený o tom, že na vině je problematická ochrana DRM. Stokes ve svém článku vysvětluje, že asi každý se problém nejprve pokusil řešit na vlastní pěst.

Když ale hráči nakopírovali chybovou hlášku do Googlu, neuvědomili si, že Dragon Age: Origins s autorizací přídavků zápasí už od svého vydání a na diskusních fórech tudíž existují již stovky nejrůznějších návodů či postupů, jak se chyb zbavit. V dobré víře, že chyba nemůže být na straně BioWare, prý někteří trávili hodiny a hodiny času upravováním souborů XML, přeinstalováváním Microsoft NET Frameworku či nebezpečnou editací registru, jak k tomu nejrůznější návody vedou. Že jde o chybu na straně serverů BioWare nejenom neoznámili sami od sebe, ale jejich technická podpora to dokonce odmítala přiznat a raději hráče nutila, ať celé Dragon Age přeinstalují a zkouší nejrůznější výše zmíněné postupy.

Sám autor článku musel nejprve zažít stejný problém v portu hry pro Macintosh a později pro Windows, aby si uvědomil, že ona chybová hláška je ve skutečnosti problém na straně serveru.

"Fakt, že každý majitel Dragon Age: Origins musí při každém hraní znovu autorizovat své stažitelné přídavkya přihlásit se na servery BioWare, je prostě hotová pitomost a o podobné potíže si přímo říká," uzavírá Stokes svůj článek na Ars Technice. Ani to podle něj nic nemění na tom, že EA a BioWare neměli tři dny dělat mrtvé brouky - kdyby celou chybu včas oznámili, mohli sobě i hráčům ušetřit hodiny a hodiny času.

Mimochodem, proti DRM se dnes vyjádřil také Lukasz Kukawski, marketingový manažer služby Good Old Games. "Tenhle výrok v herní branži nebude moc populární, ale opravdu si to myslím: DRM ve skutečnosti lidi spíš nutí k tomu, aby hry pirátili," řekl Kukawski v rozhovoru se serverem Bit Tech. Podle Kukawského je zcela běžné, že lidé si koupí legální verzi hry, jen aby se necítili trapně, ale ve finále dál raději hrají pirátskou kopii bez DRM.

Smarty.cz

Nejnovější články