V rozhovoru pro Polygon se Söderlund dušuje, že vedení EA v obecném měříku chce nechat studia pracovat na věcech, na kterých chtějí pracovat vývojáři ze svého rozhodnutí. A momentálně jsou prý v rámci studia Visceral všichni enormně nadšení z vývoje BF Hardline a Star Wars hry. Ale co tedy Dead Space? Mohou na čtvrtém dílu, který už se dle dřívějších spekulací nacházel ve fázi preprodukce, začít pracovat po dokončení alespoň jednoho z uvedených aktuální projekt?
Spíše se zdá, že ne a EA přeci jen nenechává studiím stoprocentní volnost ve výběru nových projektů. Vyplývá to ze Söderlundova komentáře: „Myslím si, že někdy uděláme další Dead Space? Podle mě ano. Když a až na to ale dojde, tak se musíme zamyslet, proč byly předchozí díly úspěšné, a jak by měla vypadat Dead Space hra pro novou generaci.“
Dovolím si vyjádření Patrick Söderlunda přeložit do srozumitelné řeči: „Až se rozhodneme udělat nový Dead Space, bude to pravděpodobně úplně jiná hra než předchozí díly. Hlavně v tom, že bude dobrá, ale zároveň se bude, na rozdíl od předchozích dílů, také dobře prodávat.“
Samozřejmě Söderlundovi rozumím. Žádná firma nechce vydávat špatné hry, naopak je tam vždy snaha o to, aby hra byla co nejlepší. Platí to pro EA, pro Activision a platí to i pro CD Projekt. Zároveň se ale taková hra musí i prodávat, což opět platí pro všechny firmy. A ne vždy se podaří jednu z podmínek naplnit.
Rozdíl je v tom, že když se blbá hra prodává, mají tvůrci šanci dělat pokračování a svá pochybení napravit. Když se ale dobrá hra neprodává, většinou další šanci nedostane. Maximálně jednu, ale pokud se nedostaví dvakrát takový úspěch, je to pro značku konečná na o to delší dobu. Vychází z toho logicky, že rozhodující jsou prodeje, které Dead Space série nedokázala ve finálně přitáhnout v dostatečném množství, aby mohla dále pokračovat.
Fanouškovskou základnu však Dead Space rozhodně má a nebojím se použít srovnání s Mirror’s Edge. EA uloží Dead Space na pár let k spánku, nechá fanoušky, aby si sérii v mezičase zbožštili (na to špatné zapomenou, udrží v hlavách jen to dobré - klasika), a později se pokusí o restart s dalším dílem.
Podobný závěr mi alespoň vyplývá z vyjádření Söderlunda pro Polygon: „Neberte to tak, že oznamuju Dead Space hru. Na žádné se nepracuje, aby bylo jasno. Jen říkám, že na otázku, jestli existuje možnost, že nějaká DS hra v budoucnu vznikne, odpovím, že absolutně ano.“
Fanoušci Dead Space tak mohou tipovat, jak dlouhý spánek sérii čeká. Tři roky, čtyři roky, do další generace konzolí?