DayZ se prodalo 1,7 mil. kusů, hru čeká rok plný updatů
zdroj: tisková zpráva

DayZ se prodalo 1,7 mil. kusů, hru čeká rok plný updatů

1. 4. 2014 18:36 | Téma | autor: Petr Poláček |

V listopadu minulého roku oznámilo nejstarší slovenské studio Cauldron, že přechází do nouzového režimu a nadále se bude v rámci sesterské firmy Top3Line věnovat vývoji mobilních projektů. Na začátku letošní března zase Dean Hall oznámil, že se podařilozdvojnásobit počet vývojářů pracujících na standalone verzi DayZ. Jak spolu dvě informace souvisejí?

Jak už jsme nadhodili v prvním dílu naší ročenky, zdvojnásobení počtu vývojářů DayZ zřejmě proběhlo v důsledku akvizice zaměstnanců (nešlo tedy o klasickou koupi studia, jak jsme se dříve domnívali) Cauldronu českou firmou Bohemia Interactive. Doposud jsme ale nemohli informaci stoprocentně ověřit, o což se Bohemka postarala sama v návaznosti na zveřejnění informace během přednášky Deana Halla na EGX Rezzed 2014, jak informovali kolegové z britského Eurogameru.

Nová pobočka Bohemky vystupuje pod názvem Bohemia Interactive Slovakia a podle informací Eurogamer.net stojí na personálních i technologických základech toho, co zbylo z Cauldronu po přerušení vývoje konzolových a PC her loni v listopadu. Bohemka ve svém „novém“ studiu zaměstnává 25 vývojářů, co se budou podílet na dalším vývoji samostatné verze DayZ, které se dle Halla prodalo doposud v rámci early access zhruba 1,7 milionů kopií. Automaticky se tak hra ředí mezi nejúspěšnější herní projekty českých firem vůbec.

Dean Hall v průběhu své přednášky na EGX Rezzed 2014 nastínil vývojový plán DayZ na blízké i vzdálenější měsíce. Update na konci dubna by měl přinést prototyp mechaniky respawnu lootu (aby i noví hráči na serveru měli co nacházet) na serveru, kuši a ohníčky či pece na vaření, o němž byla řeč u na začátku března. Update by měl rovněž zrušit postihy za připojení se k stejnému serveru, umožnit rychlejší vydávání dalších updatů a vylepšit komunikaci mezi serverem a klientem (PC u vás doma).

Další updaty v průběhu tohoto roku by měly do hry přinést novou pistoli, ragdoll fyziku, vylepšit pathfinding AI objektů, prototype šestice zvířat kvůli lovu a vylepšené efekty počasí. V plánu ještě pro letošní rok je rovněž implementace neutrálních i nepřátelských zvířat typu kůň či pes, zombíci by se mohli dočkat nové AI a Hall nadnesl též implementaci menší dopravních prostředků jako motorky, čtyřkolky či kola. Velké dopravní prostředky se ve hře objeví také, ale zřejmě se to nestihne tento rok, protože má jít o end game objekty, ke jejichž sestavení možná budou hráči muset prohledat několik serverů.

Kompletní zápisky z přednášky Deana Halla z EGX Rezzed 2014 najdete na Eurogamer.net.

Nejnovější články