Jak už jsme nadhodili v prvním dílu naší ročenky, zdvojnásobení počtu vývojářů DayZ zřejmě proběhlo v důsledku akvizice zaměstnanců (nešlo tedy o klasickou koupi studia, jak jsme se dříve domnívali) Cauldronu českou firmou Bohemia Interactive. Doposud jsme ale nemohli informaci stoprocentně ověřit, o což se Bohemka postarala sama v návaznosti na zveřejnění informace během přednášky Deana Halla na EGX Rezzed 2014, jak informovali kolegové z britského Eurogameru.
Nová pobočka Bohemky vystupuje pod názvem Bohemia Interactive Slovakia a podle informací Eurogamer.net stojí na personálních i technologických základech toho, co zbylo z Cauldronu po přerušení vývoje konzolových a PC her loni v listopadu. Bohemka ve svém „novém“ studiu zaměstnává 25 vývojářů, co se budou podílet na dalším vývoji samostatné verze DayZ, které se dle Halla prodalo doposud v rámci early access zhruba 1,7 milionů kopií. Automaticky se tak hra ředí mezi nejúspěšnější herní projekty českých firem vůbec.
Dean Hall v průběhu své přednášky na EGX Rezzed 2014 nastínil vývojový plán DayZ na blízké i vzdálenější měsíce. Update na konci dubna by měl přinést prototyp mechaniky respawnu lootu (aby i noví hráči na serveru měli co nacházet) na serveru, kuši a ohníčky či pece na vaření, o němž byla řeč u na začátku března. Update by měl rovněž zrušit postihy za připojení se k stejnému serveru, umožnit rychlejší vydávání dalších updatů a vylepšit komunikaci mezi serverem a klientem (PC u vás doma).
Další updaty v průběhu tohoto roku by měly do hry přinést novou pistoli, ragdoll fyziku, vylepšit pathfinding AI objektů, prototype šestice zvířat kvůli lovu a vylepšené efekty počasí. V plánu ještě pro letošní rok je rovněž implementace neutrálních i nepřátelských zvířat typu kůň či pes, zombíci by se mohli dočkat nové AI a Hall nadnesl též implementaci menší dopravních prostředků jako motorky, čtyřkolky či kola. Velké dopravní prostředky se ve hře objeví také, ale zřejmě se to nestihne tento rok, protože má jít o end game objekty, ke jejichž sestavení možná budou hráči muset prohledat několik serverů.
Kompletní zápisky z přednášky Deana Halla z EGX Rezzed 2014 najdete na Eurogamer.net.