Crytek hasí průšvih: „Ryse bude mnohem obtížnější“
zdroj: tisková zpráva

Crytek hasí průšvih: „Ryse bude mnohem obtížnější“

24. 7. 2013 15:10 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Chystaná historicko-mytologická rubačka Ryse: Son of Rome zaujala nejen povedenou grafikou, ale také faktem, že působila velmi snadně a tvůrci během E3 zrovna tento dojem vyvraceli jen s velkými obtížemi. Nyní však do rozběhnutého rychlíku naskočil Michael Read z Cryteku a snaží se zatáhnout za brzdu.

Když během rozhovoru konstatuje, že hru prezentovali špatně, máte chuť ironicky zatleskat. Zvláště když přidává „Musím podat detailnější vysvětlení, protože E3 verze je vnímána jako finální hra“. Nu a proč jste tedy prezentovali tohle?

Ať už budou změny následkem reakcí hráčů, nebo jsou dány neopatrnou prezentací, Ryse se začíná formovat jako trochu načančanější a vychytanější bojovka. Demo na E3 bylo prý ryze prezentační se spoustou skriptů, upravenými protivníky, nesmrtelností a nekonečným počtem vojáků ve formaci. Celkově prý demo podalo mylný obrázek o finální podobě hry.

„Ve finální podobě hry najdete několik stupňů obtížnosti - od jednoduché až po noční můru. Jiná bude také míra zranění, které protivníci udělí, a snížíme také úspěšnost při blokování jejich úderů,“ vysvětluje Read.

Při demonstraci na E3 se zdálo, že Marius sundá nějakého nepřítele na stisk tlačítka, což znělo jako pekelná nuda. Read nyní vysvětluje, že soupeři měli nastaveno, aby se Marius dostal do onoho módu brutální popravy hned a protivníky skolil třeba na dvě rány, což prý nebude ve hře normou. „Budou tu vojáci, jakési vyšší archetypy, kteří snesou velké množství ran. Ve hře ale budou i pitomci, hlavně na začátku hry, kdy se učíte ovládání, které sundáte na dva zásahy“.

Finální verze hry nabídne i jiné ovládání Miloš Bohoněk už ve svém reportu psal, že budete muset vyčíst z Mariovy pozice, která tlačítka mačkat - neukáží se vám na TV. Přesnost provedení pak určí úspěšnost úderu a přidá nějaké ty zkušenostní body, které budete moci investovat do modifikátorů postavy. Jinak se bude Marius skrze klasické schéma bojovek rozhánět mečem na jednom tlačítku, štítem na jiném, na dalším si kopne, atd. Důležitou částí hry bude i odemykání nových stylů poprav, kterých bude ve hře cca stovka.

Dobře, přistoupím tedy na to, že Ryse: Son of Rome bude úplně jiná, než jak hru prezentoval Crytek na E3 a může to být i docela zábavná bojovka, pokud vyjdou všechny plány. Ale proboha, kdy už se formy naučí prezentovat hru, tak jak bude vypadat! Případně, kdy se naučí odhadovat, co by asi tak hráč chtěl vidět. Ryze QTE interaktivní film (dojem z E3 videa) to asi nebude.

Nejnovější články