E3 2013 dojmy: Ryse: Son of Rome vypadá pěkně, ale dutě
zdroj: tisková zpráva

E3 2013 dojmy: Ryse: Son of Rome vypadá pěkně, ale dutě

12. 6. 2013 13:00 | Dojmy z hraní | autor: Miloš Bohoněk |

Ryse: Son of Rome vypadá jako typický startovní titul pro novou konzoli. Graficky je o podlaží jinde než průměrná produkce na současných herních krabičkách, ale co do náplně E3 dema působí mdle a obyčejně. Byť jsem vyzkoušel ten samý segment, který jste již viděli během konference Microsoftu, s gamepadem v ruce vyplavala na povrch řada nových věcí.

Třeba holá zadnice hlavního hrdiny. Protagonista Marius Titus to pod mým velením krapet schytal. Rozpárala se mu červená tunika, což odhalilo jeho půlky. Nevím, zda šlo o pokročilý model poškození nebo pouze o chybku. Panáček z Microsoftu, který průchod demem úpěnlivě sledoval, můj úšklebek příliš nadšeně neopětoval. Takže asi ta chybka…

Průvodce se rozpovídal až v momentě, kdy došla řeč na všudypřítomný Kinect. Z původního konceptu Ryse coby kinectí exkluzivity se vyklubal opak, který rezignoval na pohybové ovládání a nabízí pouze vykřikování povelů. Preview verze s nimi ještě neuměla pracovat, ale hulákání by přišlo na řadu v momentě, kdy Marius Titus komanduje šik římských vojáků, který pomalu ustupuje a kvůli pršícím šípům se občas musí skrýt pod štíty. Buď člověk zmáčkne tlačítko, nebo rozkáže „Take cover!“ A tím, milí hardcore hráči, role Kinectu končí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Starověký Řím ve věku Modern Warfare

Z videa je zjevné, že Ryse: Son of Rome je lineární rubačkou, která svou kanonádou naskriptovaných filmových momentů připomíná moderní blockbustery. Představte si vylodění v Normandii v podání Medal of Honor: Allied Assault, akorát se sandály na nohou a s pravidelným dramatickým zpomalováním času à la Modern Warfare.

Hlavní hrdina seká barbary prostým drcením tlačítka, zatímco další povely slouží k obligátním nárazům štítem nebo obraně. Většinou stačilo prostě rubat, jen párkrát jsem musel nepřátelského barbara rozhodit dutým nárazem štítu. Potěšily velice efektní protiútoky, ale elegantní soubojový systém v God of War je už na první pohled o kus jinde.

Zásadní nicméně je, že Ryse není prošpikované QTE (quick-time) momenty, jak by se po E3 konferenci mohlo zdát. Jistě, nad hlavami nepřátel vyskakují nepatřičně barevné symboly tlačítek (někdy se nešikovně schovávají na samé hraně obrazovky), ale když je člověk netrefí, kombo se nepřeruší a oponent beztak dostane mečem do lebky, krku nebo hrudi. Jen se pak nedostaví jó efektní animace, kdy Marius Titus kupříkladu napíchne barbara a přehodí si jej přes hlavu, a hráč neobdrží bonus ke zdraví. Jinými slovy, QTE zde umí pouze odměňovat, nikoliv penalizovat.

...

Dutá krása

Poněvadž Ryse kutí v Cryteku na CryEngine 3, je nasnadě, že hra vypadá báječně. Zuřivá mimika hlavního hrdiny byla i třeba v God of War: Ascension, ale takhle detailní zbroj asi v žádné současné konzolové hře nenajdete. Ledaže byste se podívali o kus dál, na PC a tamní Crysis 3. Ryse se pohybuje ve zhruba stejné rovině, jako dosavadní vrcholná tvorba Cryteku.

Zmínkou o grafice však superlativa končí. Vesměs vše, co ukázka z Ryse obsahovala, vídáme v žánrové konkurenci již dlouhá léta. Výhledy z hradeb na vzdálené bitvy, kde se donekonečna kýve několik triviálně rozpohybovaných klonů. Přelety kamerou na klíčová místa. Nepřátelé v rolích čumilů, kteří se rádi nechávají porcovat jeden po druhém a nepomohou si navzájem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Je otázkou, zda si Microsoft od Ryse slibuje vlastní God of War, nebo v něm vidí pouze výplň pro obdobní vydání Xbox One. Na základě dosud viděného se přikláním k druhému scénáři. Ryse určitě poslouží jako slušná jednohubka, která zkrátí čekání na pořádné next-gen kousky, leč po pár měsících dost možná upadne v zapomnění. Rád bych se mýlil.

Nejnovější články