Hlavním cílem vývojářů z Infinity Ward a Sledgehammer při návrhu úprav a novinek v multiplayeru MW3 bylo, podpořit rozdílné herní styly. Když máte několik milionů hráčů, je logické, že se v tak velké skupině budou požadavky na to, o čem má multiplayer být, značně lišit. Proto tvůrci připravili několik různých "balíčků", které de facto reprezentují odlišné herní styly a odměňují hráče za jiný způsob hraní.
Základem všeho je plnění úkolů v jednotlivých módech a počet zabití nepřerušených vlastní smrtí. Podle zvoleného módu hraní pak získáváte body (kill streak a point streaks) a za ně pak různé druhy odměn, potažmo i schopnosti a perky. V módu Assault Strike jsou to schopnosti určené pro přímý boj s nepřítelem, které získáváte po určitém počtu zabitých nepřátel a ztrácíte v okamžik své smrti. V módu Suport Strike se získané schopnosti v okamžiku vaší smrti neresetují, ale také se neřetězí a jsou spíše podpůrného charakteru. V módu Specialist strike získáváte místo schopností možnost aktivovat další perky (nad obvyklý limit tří perků vybraných před soubojem), kterou ztrácíte v okamžiku své smrti.
Stejně jako v MW2 budou i v trojce k dispozici tzv. death streaks – jde o přesný opak kill streaks. Hráč nedostává odměny za to, že úspěšné likviduje nepřátele, ale za nepřerušenou řadu vlastních smrtí. Funguje to jako motivace, aby se hráč dostal opět do hry - co nejrychleji. Mezi dočasnými schopnostmi, které získáte, když bez úspěšného killu zemřete 4x, 5x, 6x, atd., je třeba rychlejší běh, zvýšený účinek střely pro první kill a podobně.
MW 3 nabídne přes 40 zbraní, dnes užívaných i teprve testovaných pro použití v praxi. Tvůrci pro ně připravili „nový“ systém, který umožní odemykání specifických úprav, potažmo rozvoj zbraně v určitých atributech, mezi které patří větší stabilita, menší zpětný ráz, možnost užívat dva přídavky a podobně.
Sadu klasických perků, které dobře znáte, rozšíří nabídka nových kusů, které umožní, abyste nebyli viditelní pro průzkumné stroje, pohybovali se rychleji i při přesném míření, lépe identifikovali cíle i na delší vzdálenosti, potažmo mohli na určitém místě v mapě odpálit identifikační výbušninu, která dané místo obarví i na minimapě.
Obohacena bude také nabídka klasických i osobních herních módů. Chybět nebudou multiplayerové klasiky, úspěšně užívané ve stovkách titulů, které doplní pár zajímavých novinek.
V Kill Confirmed je vaším úkolem sbírat psí známky mrtvých hráčů a bránit lidem ze soupeřícího týmu, aby sbírali známky vašich spolubojovníků – padlých.
V Team Defender máte za úkol uzmout vlajku a strážit toho, co ji nese – čím déle se to bude dařit, tím více bodů získáte.
V Juggernaut musíte zabít Juggernauta, abyste převzali jeho roli. V týmové variantě tohoto módu se s podporou Juggernauta snažíte zabít hráče cizího týmu - vyhrává ten tým, který dříve dosáhne stanoveného počtu bodů.
V módu One in the Chamber získáváte munici za likvidaci nepřátel a vaším úkolem je zůstat poslední přeživší.
V Gun Game vyhráváte poté, co budete lepší než ostatní s každou určenou zbraní.
V Drop Zone je vaším úkolem držet určený plácek výměnou za týmové body a speciální balíčky.
V Infection jde o to, že nakažený hráč zabíjí nepřátele, čímž je rekrutuje do týmu nakažených.
Toť pro tuto chvíli vše, multiplayerový trailer už jste asi viděli včera, ale kdyby ne, tak si ho můžete pustit znovu. Představuje názorně většinu z výše popsaného.