Co by teď UbiSoft udělal v Prince of Persia jinak?
zdroj: tisková zpráva

Co by teď UbiSoft udělal v Prince of Persia jinak?

23. 12. 2008 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Pokud by se mohl vrátit v čase zpátky, rozvinul by více příběh a přidal by vyšší obtížnost.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Nový Prince of Persia je v konzolové verzi dávno i na našem trhu (recenze, ta PCčková v češtině až v lednu, bez jakékoli ochrany) a třebaže jeho celosvětová prodejnost příliš neodpovídá prvotním předpokladům Ubisoftu, jsou ve firmě se svým dílem spokojení. A pyšní. Přesto by tu - pokud by se mohli vrátit v čase nazpět, pár věcí změnili. Jako je třeba další rozvinutí příběhové části, k čemuž patrně už nebyl čas a prostor. A nabídnutí volby mezi několika obtížnostmi - tedy i pro hardcore hráče, na něž hra ostatně nebyla ani primárně cílená.

Nyní je pochopitelně řeč o tolik diskutované nemožnosti zemřít, za čímž je úmysl udělat co nejvíce přístupné dobrodružství, čili pro mainstream. Bez obvyklé frustrace. Producent Ben Mattes v téhle souvislosti připomíná, že hry až do jejich úplného konce dohraje jen mizivé procento hráčů, takže se zkrátka všemožně snažili, aby tohle nebyl další případ.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vývojář Prince of Persia také zmiňuje důležitý prvek, který by mohl mnoho hráčů mužského pohlaví ke hře přitáhnout. Tím je pochopitelně Elika. Její role je ale výraznější, než by se mohlo na první, kromobyčejně hezký pohled zdát. Jde totiž o samotný příběh, který se skrze unikátní dialogový systém (On Demand Dialogue) mezi oběma hlavními postavami, na základě prvotní iniciace ze strany prince, během hraní rozvíjí. Tvůrce dále deklaruje, že tady od začátku chtěli vyjít vstříc volání herní veřejnosti po tom, aby se nejenom pokračování zavedených sérií dokázala vymanit z jisté šablonovitosti, aby dokázala přijít s novými nápady a inovacemi - zkrátka aby se konečně nebála více riskovat.

Ale popravdě řečeno, na současných příkladech jako je LittleBigPlanet nebo Mirror's Edge se mi to jeví tak, že nové herní značky a myšlenky - jakkoliv kvalitní - bohužel nejsou cestou k tolik žádanému profitu, který je pro jejich další prezenci třeba. Ubisoft Montreal plánuje dodatečný obsah ke stažení, který nabídne další herní lokaci k prozkoumání, zbraně a nepřátele, s čímž budou spojené také nové útočné manévry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva A také doufá, že k Prince of Persia by si mohla najít cestu např. Wii komunita, která by si následně mohla uvědomit, že také na PS3 a X360 jsou přístupné tituly příležitostným hráčům. A možnosti pro herní vyžití. A že hardcore hráči projekt vezmou na milost díky propracované story se zajímavým vývojem charakteru hlavního hrdiny (skrzevá ODD), půvabným scenériím a jakési "poezii pohybu". Zatím to nevypadá, ale kdo ví? Třeba se opravdu dočkáme pokračování v aktuálně nabídnutém ilustrovaném stylu a při zachování herních mechanismů. Ovšem konečné slovo asi budou mít prodejní výsledky, naznačující, že hra při svém zaměření patrně měla mít jinou cílovou platformu. Co myslíte vy?

Srovnání detailů v Prince of Persia.  [28.11.2008 10:10 - levis]
Videa: Punisher No Mercy, Disciples III, Prince of Persia.  [25.11.2008 13:13 - levis]
Na čem spustíte Prince of Persia.  [12.11.2008 10:10 - levis]
Úvodních 10 minut hraní Prince of Persia.  [4.11.2008 12:12 - levis]

zdroj: IGN

mart

Nejnovější články