Třeba podle analytika Billyho Pidgeona je třeba mít na paměti, že žánr hudebních her měl Activisionu především vynášet peníze během těch několika málo let, kdy šlo ještě o aktuální téma. "Pokračování se vyráběla rychle a levně, díky dostupnosti na všech platformách byla zajištěna vysoká poptávka a marketingové kampaně vyvolaly očekávaný efekt. Activision mohou být spokojení, úmyslně se rozhodli vytěžit z hudebních her co nejvíc, než zájem opadne, a to se jim podařilo," myslí si Pidgeon. Jak vnímá paralely s Call of Duty třeba Michael Pachter?
"Guitar Hero je série, kterou si lidé koupili jednou kvůli hernímu příslušenství, další zákazníci už pak přibývali jen mezi čerstvými majiteli konzolí a celý efekt rychle opadl. Série se proto stala obětí svého vlastního úspěchu," tvrdí Pachter. Naopak u Call of Duty podle něj funguje dominový efekt, kdy si lidé kupují hru především kvůli svým přátelům a multiplayerové zábavě.
Herní analytik David Cole zase upozorňuje na to, že Call of Duty má životnost do dalších let zajištěnou díky dlouhodobé oblibě žánru stříleček. "Je tu ale reálné nebezpečí toho, že častým vydáváním nových dílů série bude klesat kvalita a zákazníci se od Call of Duty odvrátí," varuje Cole. Souhlasí s ním také analytik Colin Sebastian, který pokazuje na trvalý růst prodejnosti her Call of Duty v posledních šesti nebo sedmi letech. "Pokud bude Activision klást důraz na vysokou kvalitu, čerstvé příběhy a online multiplayer, neexistuje důvod, proč by Call of Duty nemělo být úspěšné i v dalších letech."
A jak se na to díváte vy?