„Casual hry brzy vyzvou velká MMO studia“, prorokuje Garriott
zdroj: tisková zpráva

„Casual hry brzy vyzvou velká MMO studia“, prorokuje Garriott

2. 11. 2011 11:43 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Říct, že se Richard Garriott pohybuje v herním byznysu už nějaký ten pátek, by bylo velmi nedokonalým vystižením toho, co Lord British pro tuhle sféru zábavního průmyslu znamená. Když se tedy rozpovídá o tom, kam hry budou směřovat a na co je třeba se připravit, není od věci naslouchat. A dle jeho názoru bude mít brzy Blizzard se svým klíčovým postavením v MMO sféře pořádné problémy, protože mu na paty šlape casual sekce. Jeho jediným štěstím je zatím to, že si tyto dvě části nekonkurují. Zatím.


„Právě teď se oba světy zdají být vzdálené a hodně oddělené. Nekonkurují si, cílí na zcela jiné uživatele – myslím ale, že během pár let uvidíme, že to už není pravda. Myslím, že kvalita, která se u casual her vyvine, bude konkurovat té u tradičních MMO. A potom, protože jde o něco, kde nemusíte měsíčně platit a protože se šíří virálně, odkousnou pořádný kus ze základny klasických MMO her“. Dle Garriotta budou brzy firmy jako EA platit za to, že nedokázaly vstoupit do prostoru casual a sociálních her.

„Jediný důvod, proč Zynga existuje, je omyl lidí v EA nebo Blizzardu, kteří odmítli na tohle pole vstoupit. Každá z těchto významných změn je potenciálem pro nové, velké společnosti, které mohou naplnit nově utvořený prostor. A velké společnosti, které se vyšvihly v předešlém období, následně musí dohánět. Takže ano, myslím si, že tohle je výzva pro Blizzard. Když jste tak dobří, a když vyděláváte tolik peněz, pokud vytvoříte špičkovou hru v dané éře, je těžké investovat do věcí, které se nezdají být profitabilní. Myslím, že to je risk pro každého, včetně Blizzardu, že se včas nepřinutí zareagovat, protože nevidí, jak důležitá a relevantní věc to je“.

Určitě se nedá říci, že by byl Garriott mimo, protože rozvoj sociálního a casual hraní prochází masivním nárůstem zisků a celkového objemu peněz. Je samozřejmě otázkou, zda nepůjde jen o dočasnou bublinu, nicméně už teď si mohou manažeři top firem drbat hlavu, pokud z onoho objemu peněz nemají nic. A co se týče případné konkurence, velké „tradiční“ společnosti nemají na krku jen boj s casual hrami, ale i free-to-play modelem – obě kategorie mohou a budou v budoucnu stále více a více splývat.

Nejnovější články