Nabízí se tedy otázka, co k tomu vlastně Capcom vedlo? Proč Danta nemohli jen omladit a jinak ho nechat na pokoji? Jako první odpověď se nabízí nový vývojář, tvůrci z Ninja Theory, ti za to mohou, celé to pokazili, jdeme je zlynčovat, no co! Jenže, ono je to celé trošku jinak, jak v rozhovoru pro magazín Develop odhalila šéfka vývoje Ninja Theory Nina Kristensen: „Interní návrhy Dantova vzhledu prošly mnoha revizemi, v některých jsme zašli opravdu dost daleko. Ale když jsme nakonec naše návrhy poslali Capcomu, tak nám řekli, že takhle teda ne, že se máme odvázat a zajít mnohem dál, tak jsme to udělali.“
Dante a jeho nový vzhled je tedy objednávka Capcomu, jehož lidé mají nadále nad hrou totální kreativní kontrolu, jen v rámci ní poskytují vývojářům z Ninja Theory hodně prostoru pro vlastní realizaci. Jestli je to dobře, nebo špatně, to se teprve uvidí, ale rozhodně je nač navazovat, protože DMC 4 se prodalo dohromady 2.7 milionu kopií (včetně PC verze), jak prozradil producent Capcom Japan Motohide Eshiro pro Eurogamer. A přesto Capcom doufá, že lze DMC sérii vytáhnout k ještě lepším číslům a dostat se na úroveň titulů, které prodávají čtyři až pět milionů kusů. Jen aby však v mezičase nenaštvali skalní fanoušky a na konto nově získaných neztratili nějaké staré.
Ninja Theory si potenciální nebezpečí uvědomují, jak říká Nina: „Bereme ohled na základní prvky této série. V jádru je totiž DMC adrenalinová bojovka, při jejímž hraní se máš cítit fakticky v cool,“ což je do jisté míry pravda.
V další rovině je však DMC série i pořádně hardcore bojovka, kterou hráči mají rádi právě pro vysokou obtížnost a často i šílené výjevy a scény v příběhu i hratelnosti. A v tomto ohledu nové snahy Ninja Theory jdou trošku proti DNA Devil May Cry značky. „Zachováváme koncept adrenalinové bojovky, ale snažíme se jí navléct do vizuální podoby, která je civilnější, více městská a obecně více odpovídající západnímu vkusu,“ vysvětluje Nina a dodává: „také se snažíme dát větší prostor vyprávění příběhu a jednotlivým postavám.“
O západní vzhled se zachováním tradičních herních mechanismů se japonské firmy snaží už pár let, ale až na výjimky tato snaha moc úspěšná není – ve většině případů z toho vzejdou nudné hry bez vlastního ksichtu, příliš obyčejné a ničím výrazné. Uvidíme, jestli Devil May Cry z rukou Ninja Theory bude onou výjimkou.