Britská armáda koupila vojenský simulátor od tvůrců ArmA 2
zdroj: tisková zpráva

Britská armáda koupila vojenský simulátor od tvůrců ArmA 2

22. 10. 2007 22:22 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Virtual Battlespace 2 se postaral o dosud největší obchod v historii firmy podepsané pod Armed Assault.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Dnešní Hospodářské noviny informovaly o dalším úspěchu domácích vývojářů, který je sice nenápadný, ale z finančního hlediska mnohem výnosnější, než když nějaká klasická hra dobude srdce recenzentů i žebříčky prodejnosti zároveň. Jedná se o vojenský simulátor Virtual Battlespace 2, jež si pro svůj trénink rozhodla pořídit britská armáda. Pro tvůrce Armed Assault, s nímž má trenažér shodný základ enginu, jde o dosud největší obchod v historii firmy. Kolik české Bohemia Interactive Studio od Britů přesně inkasuje, nebylo zveřejněno. Nebude to však malá částka, když pouze licence pro jeden počítač a soukromou osobu stojí podle běžného ceníku kolem 40 tisíc korun.

    VBS2, který se prodává od dubna, tak navázal na úspěchy svého předchůdce z roku 2001 s pořadovým číslem jedna - k výcviku vojáků ho používá kupříkladu australská, novozélandská, izraelská armáda nebo americká námořní pěchota či Národní garda. Vojenské simulátory VBS se používají k simulaci široké škály bojových situací, zahrnují úrovně od řadového vojáka až po nejvyššího velitele dané operace. Kontrakt s britskou armádou byl uzavřen na jaře, nyní již několik měsíců probíhá školení britských lektorů nebo programování speciálních požadavků Britů - tvorba modelů britských bojových vozidel, bojových prostředků, zbraní, letadel, lodí anebo různé terénní moduly: od hustě osídlených oblastí, souborů budov až po přístav. Každá armáda totiž VBS využívá pro jiné situace: například australská armáda si do "hry" nechala naprogramovat irácké město As Samawah... [více v Hospodářských novinách]
Podle HN probíhají také jednání s americkou armádou, pro něž má být klíčový příští rok, ale tamní prosazení bude obtížnější. U.S. Army si dříve licencovala např. Rainbow Six a především nechala vytvořit náborovou freeware hru America Army. Její různě modifikované verze používají tamní vojáci i tajné služby a nyní přechází na vyspělejší Unreal Engine 3.0, na němž by měla běžet příští verze 3 odhadovaná na rok 2008 (zatím poslední 2.8 se objevila v září).

Závěrem trošku odbočíme od tématu a vrátíme se k Bohemia Interactive Studiu, jehož zaměstnanci se stanou lákadly akce GameLife v rámci brněnského Invexu. Od 10 hodin v úterý 23.10. a ve čtvrtek 25.10. to bude vystoupení Jana Hovory o rozdílech v technologii Arma 2 a Armed Assault (změny v enginu, podpora DX10, PS 3.0, multiprocessing, změny v modelu osvětlování, animačním systému, AI a nové prvky v oblasti designu hry.). Ve středu dopoledne pak budou hovořit Štěpán Kment a Radim Pech z BIS o charakterové animaci pomocí Motion Capture a mají demonstrovat kompletní postup včetně nahrávání pohybu na skutečném MC setupu, zpracování dat a nakonec i přenos pohybu na model postavy.
zdroj: HN, PR

jd

Nejnovější články