Nejde o žádný HD remake, reimaginaci, pokračování nebo prequel. Jindra Rohlík by chtěl udělat port původní hry na mobilní zařízení s Androidem a iOS. Jenže chybí jedna důležitá věc - peníze. A tak se Brány Skeldalu objevily na nedávno spuštěné české obdobě Kickstarteru jménem Startovač. Moc tam toho zatím nenajdete a Bránky Skeldalu tam figurují jako první herní projekt. Po vzoru Kickstarteru můžete na projekt přispět různými částkami a čím víc dáte, tím víc odměn získáte.
Samotná hra ale odměnou není na žádném stupni příspěvku - pokud se projekt podaří zafinancovat, tak bude hra dostupná ke stažení zdarma pro všechny, ať už jste na Startovači přispěli, nebo ne. Bohužel je trochu překážkou požadovaná částka 180 000 Kč, na jejíž vybrání zbývá Jindrovi v době psaní textu 56 dnů. Aktuálně na projekt přispělo 23 “startovačů” a vybralo se 27 877 Kč. Nutno ale dodat, že jeden ze startovačů přispěl částkou 19 999 Kč. Zbytek příspěvků se pohybuje v rámci několika set korun či desítek korun.
Přijde Vám 180 000 Kč jako hromada peněz? Podle Rohlíka je taková částka potřeba, protože to málo práce určitě nebude: “Konverze už hotového projektu obnáší v tomhle případě hlavně spoustu programátorské práce na překopávání zdrojových kódů tak, aby se daly spustit na docela jiném hardware, než pro který byly původně dělány (protože je toho spousta napsána v assmebleru, prakticky to znamená napsat program z větší části znovu),” napsal Rohlík v popisku projektu. Další zdroje si pak prý možná vyžádají úpravy hry pro dotykové displeje a testování. Kolem a kolem by to měla být podle Rohlíka práce na několik měsíců.
Do trochu větších detailů pak zašel v komentářích, kde se Nathan Němec pozastavoval nad výší částky: “Chápu tvoje obavy, je to hromada peněz. Na druhou stranu, je to taky hromada práce. Ona ta patnáct let stará hra běžela v 640x480 v době, kdy 16MB operační paměti byl luxus. Proto je jí taky spousta napsaná v assembleru, aby se to vůbec pohnulo. Zbytek v Céčku (nikoliv C++). Jde o to napsat ji skoro celou znovu, ale zase ne úplně celou (což by bylo moc pohodlné :-), musejí se využít ty části, které tvoří herní logiku, jinak by to vlastně byla jiná hra. No a pak taky v ovládání nemůžeš využít myš ani klávesové zkratky. Práce je tam opravdu hodně,” upřesnil Rohlík.
Každopádně, bez Startovače se Brány Skeldalu na mobilní platformy asi jen tak nepodívají, takže pokud jste pamětníci a hru jste před těmi lety hráli, můžete o příspěvku zauvažovat. Na stránce projektu najdete i klasické “kickstarterovské” pitchovací video, pokud by se vám snad nechtěl číst text a komentáře. Hráli jste Brány Skeldalu? Přispějete?