Blizzard zvažoval rozšíření free to play pro WoWko, ale...
zdroj: tisková zpráva

Blizzard zvažoval rozšíření free to play pro WoWko, ale...

24. 8. 2012 13:27 | Téma | autor: Adam Homola |

World of WarCraft, byť se pořád drží na špici naprosto luxusně a šéfové Blizzardu můžou v bazénech plných bankovek hrát vodní pólo pořád v klidu, o předplatitele pomalu přichází. Nedávno to kleslo na nějakých 9 milionů platících, a i když za chvilku vyjde nový datadisk Mists of Pandaria, který čísla zase na chvíli zvedne, další pokles dříve či později určitě přijde. Jak se mu vyhnout, a jak do hry nahnat ještě víc lidí?

Blizzard na to jde dvěma způsoby, přičemž ten jeden je free to play model. WoWko je free to play do 20. úrovně už docela dlouho. Jestli tomu chcete říkat demo nebo free to play, je docela jedno. Podstatné je, že je to zdarma. Blizzard prý nedávno o větším rozšíření free to play modelu uvažoval, ale nakonec si to rozmyslel.

Sice se už kdysi dávno někdo z Blizzardu vyjadřoval ve stylu, že kdyby to pro hru dávalo smysl, neměli by s přechodem na free to play problém. Zatím to ale podle všeho smysl nedává, což si vývojáři myslí pořád: “No, víte, hodně jsme řešili, jestli dá novým hráčům dvacítka úrovní dostatečnou představu o čem ta hra vlastně je a myslíme si, že ano. Do prvních 20 úrovní jsme navíc přidali nějaké ty placené prvky. Ve hře je ale taky spousta speciálních věcí, které chceme nechat pro platící hráče,” řekl v rozhovoru pro CVG hlavní producent Blizzardu, John Lagrave.

Vývojáři totiž chtějí získat nové hráče jinak, než zpřístupněním celé, nebo většiny hry, zdarma. Ve všech datadiscích, včetně Mists of Pandaria, se věnuje nemálo času i novým, či méně zkušeným hráčům. Těm, kteří nemají deset postav na maximálním levelu. Blizzard pořád upravuje tutoriály a první úrovně hry, aby byla lépe pochopitelná i pro absolutní nováčky žánru, nebo her vůbec. Ostatně, když se teď podíváte na úvod WoWka a vzpomeňte si na úvod v roce 2004, když hra vycházela, vypadá to pomalu jako jiné MMOčko.

Jenže co ti, kteří mají postavy na 85. úrovni? Takových je dle slov Blizzardu většina a vývojáři očekávají, že řada z nich těmi novými 5. úrovněmi prosviští, jako nůž máslem. Co s tím? Řešením by bylo sypat nový obsah z rukávu rychleji, ale to není tak jednoduché: “Jsme odhodláni vydávat updaty častěji, jenže já věřím, že hrozí to, že bychom mohli vydávat obsah zase příliš rychle. Především ten obsah musí mít ale určitou kvalitu jak pro nás, tak pro hráče. A to vyžaduje čas, úpravy, testování, další úpravy a finální uhlazení. To není něco, co by se dalo ošidit,” řekl Ion Hazzikotas, který na WoWku pracuje jako hlavní designér soubojů.

Zároveň je to ale delikátní problém - kdyby totiž Blizzard vydával nový obsah do WoWka příliš rychle, tak by předchozí obsah rychle zastarával. Což je pro hru, ve které jde o postupné vylepšování postavy, nežádoucí. I tak chce ale Blizzard vydávání obsahu zrychlit, aby jim zase pár měsíců po vydání Mists of Pandaria neutekl další milion hráčů. Těžko ale předpokládat, že počet předplatitelů ještě dlouhodobě poroste. Přinejlepším se bude držet tam, kde je, při vydání datadisku vyskočí nahoru, a pak zase dolů.

Pomalu a jistě tak bude WoWko lidi asi ztrácet. To pro Blizzard ale není asi moc velký problém - právě kvůli WoWku nabrali tisíce lidí, kteří se starají o technickou podporu. Stačí tak postupně technickou podporu úměrně s poklesem WoWka propouštět a náklady se přizpůsobí ziskům. Nebo se pak postupně přesune tech support na Titana.

Nejnovější články