Blizzard myslí i na hardcore hráče World of WarCraft
zdroj: tisková zpráva

Blizzard myslí i na hardcore hráče World of WarCraft

23. 3. 2012 11:02 | Téma | autor: Adam Homola |

Blizzard to po posledním BlizzConu, na kterém mimo jiné představil čtvrtý datadisk do World of WarCraft s názvem Mists of Pandaria, trochu schytal. A zrovna od svých nejvěrnějších a nejvíc hardcore fanoušků. Ti se totiž bojí, že World of WarCraft už definitivně kašle na end game a hardcore přístup a snaží se už zalíbit jen casual masám. Mists of Pandaria totiž do hry přidá farmaření á la FarmVille - Pet Battles jsou v podstatě Pokémoni a všechny ty pandy a asijská tématika dost silně připomíná animák Kung-Fu Panda. Blizzard si navíc moc nepomohl ani tím, že vlastně neukázal žádného závěřečného bosse - nikoho, koho by hardcore komunita toužila rozsekat na kousíčky.

Nebyl by to ale Blizzard, aby nemyslel jak na sváteční hráče, tak na své hardcore fandy. Teď nás prostřednictvím rozhovoru s GameSpy ujišťuje J. Allen Brack, ředitel produkce, že se vážně nemáme čeho bát. V Mists of Pandaria prý bude pořád hodně smrti, smutku a násilí. “Rozhodně se nesnažíme hru zjednodušit, nebo cílit na nižší věkovou skupinu. Jen se hráčům snažíme nabídnout víc způsobů, jak si budou moci hru užít. Když se někdo naloguje a bude si chtít dát od PvP pauzu, bude moci třeba dělat na frakcích. Ve hře máme sedm frakcí a každá má různé minihry, které můžete dělat namísto neustálého tupého zabíjení Furbolgů pořád dokola. To po hráčích nemůžeme chtít rok co rok,” řekl Brack v rozhovoru pro GameSpy.

Jedno z přání hardcore hráčů, o které si říkají snad už od počátku World of WarCraft, jsou domy pro hráče. Toho se ale asi bohužel nedočkáme, protože je to pro WoW technicky téměř nemožné, vzhledem k tomu, jak je hra postavena. Možná by to prý někdy přijít mohlo, ale těžko Anežko. Namísto toho bychom se někdy v budoucnu mohli prý dočkat vzdušných lodí. Každý hráč by mohl mít nějaké své letecké hybadlo, které by nemuselo být někde permanentně ukotveno, ale mohlo by být kdekoliv. Hlavní designér systémů Greg Street o nich uvažuje a podle něj by byly technicky proveditelnější, než tradiční domy.

Hardcore hráči se také nemusí bát, že by se z World of WarCraft v dohledné době stal nějaký casual klon FarmVille a Angry Birds. WoW se nijak radikálně měnit nebude, prozradil hlavní designér questů Dave Kosak. “Máme úžasné nápady a v Blizzardu zároveň pracujeme na novém MMO (Titan), takže tam s různými nápady experimentujeme hodně. Víc vám o tom povědět nemůžu, ale můžu vám říct, že WoW nebudeme nijak zásadně měnit. Lidé už mají od hry nějaká očekávání a ví, jak se WoW hraje.”

A co říkají tvůrci jednoho z nejúspěšnějších MMORPG her na trhu na Star Wars: The Old Republic od EA a BioWare? Velkou výhodou je podle Bracka fakt, že WoW je v aktivním vývoji už dlouhých deset let. Za tu dobu se hra zásadně změnila a dozrála, takže nové MMO hry nejdou proti původnímu World of WarCraft, ale jdou proti vyladěnému a robustnímu velikánovi. “Ve hře máme Dungeon Finder, Raid Finder a za chvilku budeme mít i scénáře. Všechno to jsou funkce, které vám pomůžou najít partu a Battlegroundy a všechno to jsou věci, které ve WoW při vydání nebyly a je těžké si hru představit bez nich. Proto, když se snažím dát dohromady skupinu lidí ve Star Wars pomocí psaní do různých chat kanálů, tak to v dnešní době působí už hodně retro a hodně bolestivě,” řekl Brack pro GameSpy.

Nejnovější články