Bleszinski si kreslí nový Unreal inspirovaný Skyrimem
zdroj: tisková zpráva

Bleszinski si kreslí nový Unreal inspirovaný Skyrimem

17. 9. 2012 15:17 | Téma | autor: Petr Poláček |

Jak by vypadal nový singleplayerový Unreal, kdyby si na něj v Epicu sedl Cliff Bleszinski, měl po ruce dost lidí a naprostou volnost v rozhodování? „S tím, jak jsem se zabouchl do Skyrimu, tak si nemůžu pomoct a přemýšlím nad tím, jak by asi vypadal reboot Unrealu, kdyby byl něco jako SciFi-Rim,“ odpovídá známý vývojář Epicu na dotaz fanouška na Redditu a rozjíždí kola představivosti mnohých fanoušků Unrealu do vysokých otáček.

Bleszinski upozorňuje, že nový Unreal by byl pořád střílečka, ale ještě větší důraz by byla kladen na exploraci, čili průzkum herního světa s cílem vyvolat v hráčích pocit senzace a nadšení, který zažívali z úžasně vypadajících, tajemných lokací v původní hře.

Pokud si dobře vzpomínám na své vlastní zážitky z hraní prvního Unrealu, byly rozhodně odlišné, než u jiných stříleček té doby. Vlastně na hru nevzpomínám jako na nějakou extra úžasnou střílečku. Spíše si vybavuju netradiční barevnou paletu a stejně netradiční spojení sci-fi a středověké tematiky, což mi nejednou otevřelo hubu do kořán. Pokud by nějaký nový Unreal měl vyjít, tak bych netrval na otevřeném světě a exploraci, ale na tom, aby hra vyčuhovala z řady ostatních akčních her či stříleček opět svým vzhledem. A kdyby se k tomu přidala ještě skvělá hra, nezlobil bych se.

Bleszinski na Redditu odpovídal i na dotaz, jaká je šance, že někdy uvidíme další díl Unreal Tournament. Vyhnul se však přímé odpovědi s tím, že pokračování stříleček to mají vždycky obtížné. Často prý vývojáři naštvou jádro fanouškovské komunity, když změní něco, co hráči měnit nechtějí, nebo hráči tak milují originál, že prostě nový díl nemá šanci se původní hře vyrovnat. Jak Bleszinski upozorňuje, stalo se to CS: Source, Quake 2, UT 2003 a prý i Halo 2, i když to bych zas tak netvrdil.

V této chvíli každopádně ani singleplayerový Unreal, ani Unreal Tournament nehrozí, protože Epic trpí nedostatkem vývojářů na každém projektu, který v této chvíli ve firmě vzniká. Nedá se tedy říci ani "jestli", a už vůbec ne "kdy", by se hráči mohli do Na Pali vrátit. Jednou, snad, možná....

Nejnovější články