Projekt měl kódové označení Agent a vedle trochu jiného způsobu akce, který měl prý zkřížit přístup Jamese Bonda a Jasona Bournea, mělo hrát prim také herectví. “Opravdu jsme chtěli digitální herectví posunout kupředu. Chtěli jsme, aby z toho bylo velké drama, aby to mělo hodně intenzivních scén. Vždycky si vzpomenu na scénu v druhém Bournově filmu, kdy Jason Bourne udusil chlapa knihou. Nepáře se s tím a je to hodně intenzivní moment. To byla jedna z klíčových věcí, kterou jsme chtěli napodobit,” řekl v rozhovoru pro anglický Eurogamer bývalý producent Trent Oster, který už dnes v BioWare nepracuje a stojí kupříkladu za aktuální "vylepšenou" edicí Bladur's Gate.
Oster neprozradil, v jaké fázi se Agent nacházel, ale řekl, že v EA prý tomu konceptu nevěřili, a tak šel projekt k ledu. Na hře se pracovalo kolem roku 2009. Věčná škoda. Zrovna od BioWare, kteří opravdu umí, bych si něco takového dokázal představit. Ono obecně není moc špionských her, které by neřešily střílení, ale primárně jen dialogy a dramatické a intenzivní souboje na blízko. I když, docela hezky byly oba dva prvky, tedy akce i drama, spojeno v neobroušeném drahokamu jménem Alpha Protocol.
Cosi špionského mělo vzejít i z Rockstaru a shodou okolností se to jmenovalo taky Agent. Pamatujete na to ještě? Jenže hra byla oznámená na tiskovce Sony na E3 před několika lety a od té doby ani vidu, ani slechu. Zrušena však zatím nebyla, takže se možná ještě dočkáme..
Poslední Bond hry byly v podstatě jen akční hry, maximálně s trochou stealth akce. Ve hrách to nemá lehké ani Jason Bourne - licencovanou Bourneovku EA před pár lety zrušila a snad poslední herní kousek z roku 2008, Robert Ludlum's The Bourne Conspiracy od High Moon Studios, byl takový nemastný neslaný. Intenzivní špioni to ve hrách holt lehké nemají.