BioWare: hráče Star Wars: The Old Republic jsme podcenili
zdroj: tisková zpráva

BioWare: hráče Star Wars: The Old Republic jsme podcenili

29. 3. 2013 12:45 | Téma | autor: Adam Homola |

Jako ohranou písničku slýcháme podobné nářky z úst většiny vývojářů velkých MMO her: "Oni nám ti hráči proběhli hrou tak rychle, až nás to zaskočilo. Jejda, co teď?" Tohle potkalo (ne)překvapivě i BioWare a EA, když v prosinci 2011 spustili ambiciozní Star Wars: The Old Republic. Ne snad, že by si tvůrci po vydání hodili nohy na stůl a koukali na narůstající počet hráčů (který pak rychle spadl), na hře pracovali usilovně dál. Ale dost naivně si představovali, že se většina hráčů dostane ke konci hry a end game obsahu za tři čtyři nebo dokonce pět měsíců. Jenže co se nestalo, hráči nejsou žádné lamky a zkušeně prosvištěli světem The Old Republic tak rychle, že pak zbyly vývojářům jen oči pro pláč.

Hra vyšla v prosinci 2011 a už někdy kolem ledna/února 2012 nastal brutální propad předplatitelů - jednoduše to spousta lidí proběhla už v těch prvních 30 dnech zdarma, a pak neměli moc důvodů proč začít platit pravidelné měsíční poplatky. Na konferenci GDC 2013 přiznal naivitu a nezkušenost tvůrců James Ohlen, kreativní šéf BioWare. Ve hře měli dle jeho slov zhruba 180 hodin obsahu a lidi to průměrně hráli 40 hodin týdně. Spousta hráčů tomu ale věnovala klidně 80, 100 nebo i 120 hodin týdně, a tak většina lidí ten hlavní obsah dohrála za pár týdnů, nikoliv za pět měsíců.

Což by ani tak nevadilo, kdyby měli BioWare připravenou spoustu end game obsahu a dělali by aktivně na dalším, který by se vydával v pravidelných intervalech. Jenže zkušení hráči je zastihli nepřipravené, a tak ve hře po dohrání nebylo moc, co dělat.

Za vinu to dával Ohlen i nezkušenost vývojářů s žánrem MMO her. “Měl jsme hráče, kteří hru prošli ani ne za měsíc nebo do šesti týdnů. Najednou jsme měli skoro půl milionu lidí, kteří byli na konci hry, a když jsme tam měli jen jednu Operation a neměli jsme tam žádný group finder, tak to pro nás byla mnohem větší výzva, než jsme mysleli,” přiznal na GDC Ohlen, jak reportuje PC Gamer.

Jinými slovy naivita a nezkušenost vedla k tomu, že tvůrci byli na hráče těžce nepřipravení. Pokud by Star Wars: The Old Republic vyšlo před mnoha a mnoha lety, tak by se to dalo chápat. Ale dnes? Na podobné věci si už dlouho stěžuje Blizzard, hráči na fórech a vůbec každá online hra se potýká se stejnými problémy - přetížené servery při spuštění hry a neexistující nebo téměř neexistující end game obsah, který by lidi držel u hry další měsíce. Tohle se děje pořád, často o tom někdo mluví v postmortemech a oni byli najednou v BioWare zaskočení? Kdo bude zaskočený příště? Bungie s Destiny?

Nejnovější články