Hra vyšla v prosinci 2011 a už někdy kolem ledna/února 2012 nastal brutální propad předplatitelů - jednoduše to spousta lidí proběhla už v těch prvních 30 dnech zdarma, a pak neměli moc důvodů proč začít platit pravidelné měsíční poplatky. Na konferenci GDC 2013 přiznal naivitu a nezkušenost tvůrců James Ohlen, kreativní šéf BioWare. Ve hře měli dle jeho slov zhruba 180 hodin obsahu a lidi to průměrně hráli 40 hodin týdně. Spousta hráčů tomu ale věnovala klidně 80, 100 nebo i 120 hodin týdně, a tak většina lidí ten hlavní obsah dohrála za pár týdnů, nikoliv za pět měsíců.
Což by ani tak nevadilo, kdyby měli BioWare připravenou spoustu end game obsahu a dělali by aktivně na dalším, který by se vydával v pravidelných intervalech. Jenže zkušení hráči je zastihli nepřipravené, a tak ve hře po dohrání nebylo moc, co dělat.
Za vinu to dával Ohlen i nezkušenost vývojářů s žánrem MMO her. “Měl jsme hráče, kteří hru prošli ani ne za měsíc nebo do šesti týdnů. Najednou jsme měli skoro půl milionu lidí, kteří byli na konci hry, a když jsme tam měli jen jednu Operation a neměli jsme tam žádný group finder, tak to pro nás byla mnohem větší výzva, než jsme mysleli,” přiznal na GDC Ohlen, jak reportuje PC Gamer.
Jinými slovy naivita a nezkušenost vedla k tomu, že tvůrci byli na hráče těžce nepřipravení. Pokud by Star Wars: The Old Republic vyšlo před mnoha a mnoha lety, tak by se to dalo chápat. Ale dnes? Na podobné věci si už dlouho stěžuje Blizzard, hráči na fórech a vůbec každá online hra se potýká se stejnými problémy - přetížené servery při spuštění hry a neexistující nebo téměř neexistující end game obsah, který by lidi držel u hry další měsíce. Tohle se děje pořád, často o tom někdo mluví v postmortemech a oni byli najednou v BioWare zaskočení? Kdo bude zaskočený příště? Bungie s Destiny?