Především by mělo dojít k neustálému zlepšování framerate. Po třech updatech, které tyto problémy řešily (celkem výrazně) prý DICE stejně bude nadále pracovat na dalších opravách. PC hráči už by se neměli zasekávat na nahrávací obrazovce, hra už by neměla přetěžovat procesor extrémním způsobem, jak někdy měla ve zvyku a namapování tlačítek pro X360 a PS3 ovladače by mělo být dostupné v několika dalších layoutech.
Co se týká více konkrétních věcí, výtah už nebude občas katapultovat hráče do výšky. Bohužel se mi to nikdy nepoštěstilo zažít nebo alespoň vidět, ale jistě z toho musí být dost zábavných videí, což ostatně konstatují i DICE. Jinak dojde k úpravě prvků, které nebyly správně vybalancovány.
Kupříkladu bude zlepšena situace, kdy jste dostali jednu rychlou ránu a zvuk s kamerou nedokázaly dostatečně včas vše zobrazit. AK-12 bude snížena rychlost střelby dávkami ze 1000 ran za minutu na 750. Byla prostě moc účinná a vyčnívala z celé škály zbraní. Kompenzátor a úsťová brzda budou při delší palbě výrazněji snižovat přesnost.
Celkově došlo k překopání přesnosti zbraní v závislosti na rychlosti palby. Platilo, že zbraně s nižší kadencí byly příliš dlouho přesné a dokázaly tak efektivně likvidovat i na delší vzdálenost, než je stanovené optimum. Med packy a náboje půjde nyní házet dál. Hurá. Balíček s náboji nyní okamžitě doplní dva zásobníky a postupem času celkem čtyři. RPG a granáty se začnou doplňovat až po určité době, ne instantně.
Granátomety dostanou výraznější vizuální efekt zášlehu hlavně, aby šlo lokalizovat střelce. Občasné výpadky synchronizace zabití nožem budou opraveny. Hráče půjde oživit po deseti vteřinách, ne po sedmi, jak bylo v betě.
Protiletecké raketomety Stinger a IGLA nyní dokáží zničit vrtulník na tři zásahy, ne na čtyři jak byl doposud. Naváděné TOW systémy budou rychlejší, aby mohly zlikvidovat i rychlá vozidla jako jsou čtyřkolky. Bude zvýšena přesnost kulometů na vozidlech, naopak poškození zbraní na transportních vozidlech proti jiným vozidlům bude sníženo. Je to na pěchotu, ne rozstřelování obrněnců.
RPG a SMAW už nebudou naváděné při označení laserem. Hurá. Největší pitomost dle očekávání zmizela. Vzdálenost zaměření RPG, SMAW a MBT LAW byla snížena z 500 metrů na 350, což udělá z IGLA jedinou protileteckou pěchotní zbraň využívající laserového zaměřování (týmová hra!). Nicméně, zásah po zaměření laserem sebere vrtulníkům jen 90 procent „zdraví“, takže budou moci využít palubního hašení.