Battlefield 3 se nebojí kontroverzních scén à la Modern Warfare 2
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 3 se nebojí kontroverzních scén à la Modern Warfare 2

11. 10. 2011 12:24 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Varování předem: pokud chcete být před hraním Battlefield 3 dějem zcela nepolíbení, raději...

Varování předem: pokud chcete být před hraním Battlefield 3 dějem zcela nepolíbení, raději článek přeskočte a vraťte se k němu po dohrání. Ne, že by obsahoval nějak zásadní spoilery, ale neříkejte pak, že jsem vás nevaroval... Každopádně, ve zprávě ratingové komise ESRB, která udělila hodnocení M(ature), bylo kromě klasického výčtu, kolikrát kdo umře násilněji, než jsme si navykli, potažmo kolikrát uslyšíte sprosté slůvko, také zmíněno, že během mise v Paříži jste zřejmě zadrženi místními policisty, které následně zastřelíte, abyste se včas dostali k atomovce.


Zastřelit policisty, to není v dnešních hrách žádná legrace, pokud zrovna nehrajete GTA. Zejména, když hrajete za ty „hodné hochy“ a to v Battlefield 3 určitě budete. Zajímavé je, že před časem se Patrick Back vyjádřil v tom smyslu, že se snaží zabránit tomu, aby hráči mohli střílet civilisty a dělat „špatné věci“, protože prý, když dostanou možnost chovat se mimo předepsaný kodex, vždy to udělají, jelikož jim to přijde „cool“. Když byli tvůrci konfrontováni, zda střílení policistů v Paříži není také poněkud mimo obecně přijímané hranice, přišli se zajímavou odpovědí.

Nutno říci, že jde o odpověď celkem vtipnou, pokud byla míněna s onou dávkou humoru, který je zde cítit. Posuďte sami: „Myslím, že nedoceňujete vážnost situace. Proboha, vždyť v Paříži je atomovka! Miliony životů jsem v sázce!“

Teď tu můžeme začít diskutovat o tom, zda má pravdu Spock s principem: dobro většiny převažuje nad dobrem menšiny či jednotlivce, nebo můžeme rozebírat, zda je správné střílet policisty. Osobně to vidím jako celkem realistický prvek, který se mi při troše dramaturgického umu bude hnusit, a tak dosáhne potřebné emoční kontroverze při hraní. Takže prvek vhodně funkční, pokud bude dobře podán.

Nicméně, můžeme i zauvažovat nad tím, zda si tohle všechno DICE tak trochu nedovolují jen díky tomu, že jde o „pouhé“ francouzské policisty. Osobně si neumím představit, že by ve hře byli zastřeleni američtí policisté. Okamžitě by se zvedla vlna nevole, která by viděla danou scénu jako znevažování amerických hrdinů. Tak trochu zde platí, že z „cizího krev neteče“, což je škoda.

Na druhou stranu ale víme, že s drobnou kontroverzí se dá dojít dál, než s velkou. Kdyby se daná situace ze hry měla odehrávat v New Yorku, jsem si jist, že by se vojáci snažili najít jinou cestu a přinejhorším by policisty střelili do nohy s tradičním „je to jen škrábnutí, budeš v pořádku“. Uvidíme, jaká bude reakce ve Francii, ale celá situace, ať už se na to díváme z jakéhokoli úhlu, vzdáleně připomíná legendární letištní úroveň z Modern Warfare 2. To bylo tenkrát kritiky, dokonce i ze strany všemožných vývojářů. A hle, najednou někdo používá podobný mustr... Kontroverze prostě ve hrách vždycky zabírala a vývojáři jakoby se s negativní publicitou naučili dopředu počítat a dokonce ji cíleně používat. Nepřijde vám to tak?

Nejnovější články