Battlefield 3 by v MP zvládl 256 hráčů, ale prý to není zábava
zdroj: tisková zpráva

Battlefield 3 by v MP zvládl 256 hráčů, ale prý to není zábava

9. 3. 2011 10:45 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Hodně odvážná a kontroverzní slova vypustil Patrick Soderlund z DICE ohledně kapacity multiplayeru třetího a hezky vypadajícího Battlefieldu.

Ten byl oznámen s limitem 64 hráčů pro PC a 24 pro konzole. Aby snad vyvrátil spekulace o možnostech enginu, otevřeně hlásá: „Spousta lidí se nás ptala na multiplayer pro 64, potažmo 128 nebo 256 hráčů. Ano, technicky 256 hráčů zvládneme, zkoušeli jsme to. Testovali jsme i 128 hráčů, ale musíte vytvořit hru, která bude zábavná a my si myslíme, že nejvíce zábavy si užijete mezi třiceti až čtyřiceti hráči. Když jsme zkoušeli tohle číslo, prostě jsme došli k tomu, že to není zábava. Snad jsme nedělali naši designérskou práci dost dobře, ale prostě nad 64 nechceme jít“.

Člověk by až skoro řekl, že nedělali. Že udělat zábavnou hru pro masivní množství hráčů ukázal MAG. Ukázal ale i, že je to náročné, velmi náročné a to jak na vývojáře, tak na hráče. Pokud pomineme samotnou optimalizaci pro takové kvantum hráčů, musí vývojáři vytvořit velké mapy, které budou detailně testovány. Procházet obrovské plochy pro víc než dvě stovky hráčů je těžké. Stejně tak herní módy a mechaniky musí být hodně specifické a hráčské třídy musí odpovídat rozsahu hry. Je to náročné, velmi náročné, ale je lež, že by to nebyla zábava. A hráči?

Nároky na hráče rostou. Ti, kteří se rádi pustí do instantní akce v CoD: Black Ops zjišťují nejen to, že jejich osvědčené strategie nefungují a týmová hra převyšuje „skill“, ale co hůř, stávají se nechtěnými členy komunity, kterou každý kritizuje. Z Rambů se stávají nenávidění a věčně mrtví sólisté a to tyto hráče odrazuje. A to zcela jistě DICE nechce, zvlášť, když se podíváme na prodeje CoD:BO. Není nic špatného na tom zaměřit se na mainstream. Plynou z něj logicky větší zisky a společnost chce profitovat. Ale výmluvy, že velké množství hráčů „není zábava“ jsou hloupé.

Navíc ale na Soderlundových větách zaráží jedna věc. Určuje onu magickou hranici nejlepšího počtu hráčů mezi 30 až 40. Že nakonec PC verze vystoupala až na 64 jde ještě pochopit, byť se tedy DICE bude muset snažit, „aby to byla zábava“, ale konzolová verze se tím pádem dostává pod hranici a nikdy onoho magického čísla nedosáhne. Hra vyjde na PC, PS3 a X360 snad už koncem tohoto roku.

Nejnovější články