“Pokud srovnáte stejnou hru běžící v 720p a v 1080p, tak uvidíte velký rozdíl. Pokud je ale rozdíl takhle malý jaký teď máme my, kde jsou už všechny pixely v interním processingu, tak většina lidí ten rozdíl asi ani nepozná,” chlubí se stávajícím rozlišením 900p producent Sylvain Trottier na blogu. Kdo ten rozdíl ale pozná, tak prý uvidí, že hra bude nepatrně méně ostrá, ale zase o trochu uhlazenější.
Jestli se ptáte, proč tedy vývojáři nevydali hru rovnou v 1080p, když ji hned po vydání budou patchovat, tak důvod je prostý - čas. Před vydáním musíte hru ještě nějakou dobu testovat, certifikovat a pak jde do výroby. To všechno trvá v lepším případě několik týdnů, v horším to může být i několik málo měsíců. Tvůrci chtěli mít jistotu, že zvládnou bez problémů 900p při 30 snímcích za sekundu, což se jim, dle jejich slov, povedlo úplně v pohodě.
Čas určený k certifikacím a těm věcem “okolo” pak mohli využít na navýšení rozlišení na nativních 1080p na PS4. Tím to ale nekončí a podle Trottiera bude ještě větší grafickou peckou zbrusu nová metoda anti-aliasingu, na které mohli začít dělat inženýři z vývojářského týmu hned po dokončení původní hry. Nová metoda anti-aliasingu by tak měla být ve vyšším rozlišení pěkně vidět a hlavně Black Flag se na to se svým otevřeným světem plným objektů pěkně hodí.
Není to žádné tunelovité Gears of War nebo graficky jednoduché Mirror’s Edge. A například na lanech na lodi si toho vymakanějšího anti-aliasingu všimnete hned. Navíc bude k dispozici jak na PS4, tak na Xbox One. Ovšem o vyšším rozlišení pro Xbox One se v blogu už nemluví. Nakonec bychom se mohli tuhle novou generaci konzolí dočkat taky patchů, které nebudou jen opravovat chyby a přidávat obsah, ale taky vylepšovat technickou stránku her a přidávat využívání nových technologií. Ovšem pouze pokud na to budou mít inženýři čas...