Assassin's Creed IV: Black Flag hráče hodí rovnou do akce
zdroj: tisková zpráva

Assassin's Creed IV: Black Flag hráče hodí rovnou do akce

2. 5. 2013 16:40 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Vývojáři za Assassin's Creed IV: Black Flag pustili ven několik dalších detailů ohledně atmosféry, hratelnosti i vyvážení vyprávění. Titul, jenž se bude v mnohem odlišovat od předchozích dílů série a zaměří se na pirátskou Kenwayovic rodinku, pro magazín OXM okomentoval kreativní ředitel Jean Guesdon a z jeho rétoriky je věru cítit značná dávka nervozity.

Guesdon se třeba rozpovídal na téma, bude-li Black Flag mít podobně roztahaný úvod jako třetí Assassin's Creed, s budováním jednotlivých postav a mysterií. "Vše se odvíjí od toho, že tahle hra má pirátské zasazení. Měla by pirátská hra začít ve velkém stylu? Ano, určitě... takže se snažíme zajistit, že vás vrhne rovnou doprostřed akce. Měla by však pirátská hra také prozkoumávat celý svět, aby hráč pocítil, jaké to je být pirátem v Karibiku? Ano, měla. Takže se rozhodně snažíme strukturovat hlavní cestu s cílem otevřít hráči celý svět již z kraje hry."

Jinými slovy, Black Flag nechce riskovat, že by ho někdo po pěti minutých odložil a naservíruje vše na podnose hned z kraje. Nepochybně velmi kritizovaný bude (a už je) odklon od assassinské tématiky. Kde Altairova familie byla hnána primárně povinností a bojem s Templáři, protagonista Black Flag má být čistě sobecký řízek, pankáč karibského zasazení (sbohem "Creede"). S tím přichází i další novinka o upraveném bojovém sytému – při scénách naloďování na cizí plavidlo by tak hráč měl užít čtveřici(!) bambitek, které zaručí rychlý exitus oponentů (sbohem "Assassine"). Určité řešení toho, že byl vytrénován assassiny a měl by tak zažívat jistá morální dilemata, však dle Guesdona nebudou úplně chybět. 

Řadu jiných otázek, včetně řešení potenciálních zábavných DLC nebo vlivu Far Cry 3, však Guesdon když ne přímo zazdil, tak zabalil do nic neříkající PR omáčky. Přesvědčit se o tom můžete sami v původním interview na OXM.

Možná zajímavější než hrst novinek je jeho právě neustálé odbíhání od kontroverzních témat směřování celé série, kterým se Guesdon vyhýbal s ladností, za níž by se ani Neo nestyděl. Ubisoft Montreal bude mít zjevně co dělat, aby před fanoušky ospravedlnil "každý pes, jiná ves" směřování značky, počínaje kontroverzním vydáváním jednoho AC ročně a konče zaměřováním na historické éry/zasazení, které úplně nekorespondují s původními díly Assasin's Creed. 

Na druhou stranu, série Assassin's Creed doposud předvedla snad nejlepší mainstreamovou odnož her zasazených do historie (ač s pořádnou dávku spekulativnosti) a rozumné dávky historie se nechce vzdát ani nyní. Je trochu škoda, že namísto dalšího kostrbatého využívání značky Assassin's Creed nepřišel Ubisoft s paralelní sérií o stejných kvalitách. Vyvaroval by se tak většině hejtu, který na hlavu Black Flag padá. Ale tak už to v branži bohužel chodí. 

Jestli fanoušci NeAssassin's NeCreed: Black Flag spolknou i s udicí nebo se zaměří na jiné open-world hry, se uvidí už koncem listopadu.

Nejnovější články