Andrew House: „Diskuse o vlastnictví her a licencí je důležitá“
zdroj: tisková zpráva

Andrew House: „Diskuse o vlastnictví her a licencí je důležitá“

17. 6. 2013 15:24 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Největší rozdíl v prozatímním (nepochybuji o tom, že obě společnosti toho mohou ještě hodně změnit) přístupu Sony a Microsoftu k next-gen konzolím spočívá primárně ve vlastnictví her. Microsoft preferuje přístup, který má i Valve se Steamem, tedy za své peníze budete vlastnit licenci na hru. Sony naopak jde cestou, kdy vlastnictví pevné kopie znamená i vlastnictví hry a svobodné nakládání s ní.

Andrew House, Sony CEO se k tématu vyjádřil následovně: „Někdo může říkat, že je to bouře ve sklenici vody, hlasitá menšina nadšených hráčů, ale já to tak nevnímám“. House se poměrně rozmáchle vyjádřil k celému PR střetu Sony a Microsoftu a nabízí svůj úhel pohledu a tedy i Sony.

“Myslím, že kolem významu vlastnictví obsahu dnes obecně narůstá nervozita. Tím spíše, že mizí onen hmotný obsah. Když tato nervozita začne přecházet i do oblasti hmotného zboží, které si uživatelé koupili, bylo to příliš“, vysvětluje House. Také podotýká, že Sony byla od začátku špatně pochopena. Oznámení PlayStation 4 prý v lidech vyvolalo doje, že Sony něco neříká a je vyhýbavé. Přitom dle House jde o následek toho, že firma nehodlala v oblasti restrikcí bazarových her nic měnit. „Jsme přesvědčeni o tom, že když si něco koupíte, tak to také vlastníte a můžete si s tím dělat co chcete“.

Výsledná cena 399 dolarů prý je výsledkem použití levnějších komponent, což je zase následek poučení se z vydání PS3, která byla architektonicky specifická a také na výrobu drahá. Stejně tak se Sony poučila z přístupu k hráčům, které považuje House za klíčové, protože jde o nadšenou komunitu, která je navíc hlasitá a vytváří často obecně přijímané názory. Jednoduše řečeno, většinový spotřebitel nemusí být nutně slyšet, ale může naslouchat právě té nadšené a hlasité "menšině" (byť zrovna tady není slovo menšina na místě).

Nejnovější články