„Celou situaci zhodnotíme v červnu. Až do června tedy nečekejte vydání nějaké verze. Vím, že jsou lidi frustrovaní, protože chtějí hrát, ale myslím, že tohle je ta nejlepší možnost“, vysvětluje Hall. Momentálně je prý DayZ připravené na alfa test, ale Hall chce mít co nejlepší klient-server architekturu. Nyní je v pre-alfě 25 lidí a postupně by se měli přidávat další, co otestují funkčnost systému ještě předtím, než dojde na nějakou větší distribuci mezi hráče.
Půjde ale stále o pre-alfu. Před spuštěním alfa verze by měl tým rád ve hře několik set lidí. Hall dokonce uvažuje o crowdfundingovém distribučním modelu ve stylu Kickstarteru pro alfu – tedy, že by si zaplatili předem a dostali přístup do alfy k budoucí plné hře. Alfa by tedy měla vyjít jakmile se vyřeší architektura klient-server. Pak se začnou distribuovat klíče podle toho, jak budou naskakovat servery. Ale na to si ještě tak čtvrt roku počkáme.