Activision: hráči kupují méně titulů, ale hrají je déle
zdroj: tisková zpráva

Activision: hráči kupují méně titulů, ale hrají je déle

30. 8. 2011 15:35 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Eric Hirshberg z Activision se v jednom rozhovorů vyjádřil k tomu, co formuje herní průmysl a dle něj jsou to zcela jasně hráči a nikoliv momentální stav ekonomiky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva „Když se podíváte na čísla a grafy, sotva budete moci argumentovat, že ekonomické turbulence určují styl trhu. Lidé pořád kupují X360 a PS3, CoD hraje 20 milionů unikátních hráčů každý měsíc. Změna je v tom smyslu, že jsou hry propracovanější, protože spolu s propojeným online zážitkem jsou také delší než bývaly“.

Podle Hirshberga je model hráče v současnosti jasný. „Hráči chtějí trávit čas v menším počtu her, ale delší dobu. Hrají prostě víc, ať už jde o čísla s unikátními přístupy nebo hodinami strávenými ve hře. Vše jde nahoru“, říká Hirshberg, dle nějž se tento model hráče podepisuje na současném stavu a vývoji herního byznysu.

Ačkoliv to zní slibně, určitě tento fakt nepotěší odpůrce DLC, které slouží právě k tomu, co Hirshberg popisuje, tedy prodlužování herního zážitku s vyvolenou hrou. Stejně tak celkem střízlivě popisuje další příznak, který není pro nás, co rádi objevujeme něco nového, příliš povzbudivý. „Myslím, že momentálně klesá požadavek po nových značkách. Před pár lety, pokud tu nebyla série, koupili jste hru, projeli kampaň a její různé herní módy. A pak jste s hrou skončili. Bylo tu málo her, možná pár sportů, které byly výjimkou. Ty jste hráli celý rok. Nyní vidíme víc a víc strategií, které se váží na DLC a propojené herní zážitky. Tohle jsme se naučili od hráčů. Navíc, to, že je něco součástí zavedené značky, neznamená to, že by hra nemohla být inovativní, a že nepřináší nové myšlenky“.

Nemá pravdu? Ale kdeže. Activision skutečně jen sleduje to, co mainstream chce – a to jsou prodlužované zážitky s jednou hrou (což není vlastně zas tak špatné - pokud máte nějakou hru rádi, určitě si rádi dáte ještě jeden doušek) a série, které naplňují daný cyklus her, kde jedna střídá druhou, právě jako ty pravidelné fotbaly. A rozhodně v tom není Activision sama. Hráči mluví svými peněženkami a mluví jasně.

Nejnovější články