Weird War - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Weird War - rozhovor

7. 4. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

S producentem z polských Mirage jsme si povídali o chystaném RPG Weird War, které je nástupcem Another War a prožijete v něm zajímavé dobrodružsví během záchrany světa před nacisty za druhé světové války.

Autor: Korgull
Publikováno: 7.dubna 2004


Zvětšit Můžete se našim čtenářům představit?

Jmenuji se Pawel Kalinowski a pracuji jako producent hry Weird War. Právě teď je mou hlavní náplní práce řízení lokalizace do různých zemí. Během vývoje hry jsem se především snažil porozumět potřebám vývojářů a včas je naplnit i přes nedostatek peněz.

Můžete nám trochu přiblížit tým pracující na hře Weird War?

Kluci, co na Weird War pracují, patří nepochybně mezi nejtalentovanější vývojáře v Polsku. Mají za sebou mimo jiné i takové tituly jako Gorky 17, Katharsis a několik dalších produktů pro místní trh. Jejich předešlý projekt Another War byl - i přes nevelký úspěch - ideálním testovacím prostředkem pro Weird War. Předchozí hra nám odhalila slabá místa v konceptu real-timových soubojů a tak doufáme, že se nám tyto nedostatky podařilo z nové hry vytlačit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co je Weird War zač? Jaké jsou hlavní cíle, kterých jste chtěli dosáhnout z hlediska obsahu a hratelnosti?

Jsme posedlí hlavně jednou myšlenkou - dostat RPG i k příležitostným hráčům - lidem, kteří neznají nutně vše okolo fantasy nebo sci-fi světů. Proto jsme potřebovali dobře definovaný svět, nepřátele a hrdiny. To je také to, proč je Werid War RPG hrou v prostředí 2. světové války. Vždy nám připadal tahový bojový koncept příliš vykonstruovaný - chápejte, pouze nepřátelé Jackieho Chana čekají až na svůj tah k boji. Ve skutečném životě se všechno děje v reálném čase.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Co nám můžete říci o příběhu Weird War?

V příběhu naleznete naše oblíbená témata - záchrana světa před zlými nacisty, dobrodružství ve vzdálených částech světa, atd. V roli falešného gestapáckého agenta začnete hledat mumii starověkého egyptského krále. Přivedením mumie k životu a ovládáním jejích sil byste měli zabránit nacistům ovládnout svět. Víte, tyhle pravěké věci jsou lepší než ta přeceněná jaderná energie. Zeptejte se Lary (pozn. Croft), jestli mi nevěříte. Indiana (pozn. Jones) vám řekne totéž!

Jaké možnosti bude mít hráč při výběru své postavičky na začátku hry a jak se jeho hrdina bude dále vyvíjet?

Tak především hra obsahuje sedm tříd charakterů, ze kterých si můžete vybrat hlavního hrdinu - kovář, kuchař, jedlík, filosof, cyklista, pijan a kouzelník. Každá třída má k dispozici svou vlastní sadu dovedností a speciálních schopností. Snažili jsme se je vytvořit takové, aby byly zajímavé i užitečné v boji, takže doufáme, že si hráči budou chtít vyzkoušet všechny třídy. Na úplném začátku hráč obdrží jen pár charakteristik třídy, kterou si vybral a pár bodů pro posílení sady standardních parametrů jako je síla, charisma, odolnost, hbitost, apod. Pak na každé úrovni, to jest poté, co je nasbíráno dost zkušenostních bodů, bude hráč moci investovat své body do základních parametrů dovedností (např. pistole, poloautomatické zbraně, oprava, atd.) a speciálních schopností (jako podplácení a další).

Je to vážně zábavné zkoušet nové speciální schopnosti a pokaždé, co se do hraní Weird War pustím, objevuji něco nového. A je tady toho hodně k odhalování, protože hra obsahuje 38 různých dovedností společně s 23 speciálními schopnostmi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jací nepřátelé na nás ve Weird War čekají?

Jelikož s těmito podlými chlapíky strávíte hodně času, připravili jsme jich pestrou paletu. První protivníci nejsou příliš chytří ani rychlí, ale hlouběji ve hře se bude vyskytovat rozličnější chování, silnější zbraně a brnění. V podstatě každá země má svou vlastní sadu základních protivníků - nejprve budete bojovat s arabskými loupežníky, členy libyjské osvobozenecké fronty a jejich největšími nepřáteli libyjskou lidovou frontou. Jsou zde samozřejmě také jednotky Afrika Korps. Dále v Africe stanete i před hrozivými kanibaly a lstivými Pygmei. V Evropě jsou zase smrtící jednotky gestapa a nespočet jednotek Wehrmachtu, ale jiné organizace jsou také přítomny. Vedle protivníků z říše lidí jsou zde i tanky, těžce obrněné transportéry, minomety a další válečná výzbroj. Ale ani to není všechno! Nezkoušejte naštvat slony nebo krokodýly, i ti vás totiž mohou ohrozit!

Budou ve hře i nějaké přátelské NPC postavy?
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Přátelské NPC vám budou zadávat úkoly, dávat tipy a nejdůležitější je, že s mnoha z nich můžete obchodovat. Obchodování je velmi důležitou stránkou hry, jelikož některé užitečné zbraně a předměty můžete získat především u prodejců. Někdy se ale i přátelské NPC mohou přidat na stranu nepřátel, takže je třeba dávat si pozor.

Můžete nám popsat bojový systém?

Především probíhá v reálném čase, takže je zde velmi málo času na plánování strategických kroků. Máme ovšem aktivní pauzu, takže pokud preferujete přemýšlení před oháněním se bajonetem, stisknete mezerník a svůj postup naplánujete. Každému členovi vašeho týmu můžete dát specifický rozkaz a můžete používat různé formace. Obecně se hra má ale tendence klonit ke kategorii hack'n'slash a v některých situacích může připomínat například Diablo.

Jak má fungovat systém úkolů (questů) a jakou rozmanitost můžeme v této oblasti očekávat?

Témata úkolů jsou tak zamotaná, že je nemožné, abyste se nudili! Samozřejmě, že se ve h5e vyskytují i některé standardní úkoly typu "dones mi tohle a já ti dám tohle", ty jsou ale výjimkou. Systém interakce mezi postavičkami je velmi jednoduchý a měl by být intuitivním pro každého hráče. Jde prostě o dialogy, jak to znáte i z jiných RPG her. Doufáme, že tato část hry vás přivede k tomu, abyste s Weird War strávili více času.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké další herní prvky bude hra obsahovat?

Můžete zkusit své štěstí v populární karetní hře "Find the Queen", můžete se svézt na velbloudovi k nejbližšímu bezpečnému místu. Když najdete rybářský prut, můžete otestovat své schopnosti rybáře. Také můžete být farmářem chovajícím slepice a nakonec se můžete stát i lovcem krokodýlů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jak jste si poradili s uživatelským rozhraním?

Naším zájmem bylo, aby šlo hru ovládat tak snadno, jak jen to je možné. Nebyl to ale jednoduchý úkol pro projekt jako je tento, kde je tolik možností, takže to na první pohled asi nebude tak úplně nejsnadnější. Začátečníci budou moci stisknout klávesu H pro nápovědu, dokud se pro ně nestane všechno intuitivní. Nechceme, aby se hráč musel prokousávat už od začátku hry manuálem a interface byl stále náročnější tím, jak jí hráč prohází.

Co nám můžete prozradit o grafickém enginu?

Používáme velmi stabilní software, který naše společnost Mirage vyvinula v roce 1999. Základ systému byl už použit ve hře Another War pro PC a Macintosh, ale verze, kterou nyní používáme při tvorbě Weird War, je obrovsky zdokonalená. Máme více než desetkrát tolik animací, 40 typů nepřátel, 50 NPC, přes 60 nositelných věcí a hra zabírá méně místa na disku než její předchůdkyně. Je možné, že je to jeden z nejvíce technicky zdokonalených 2D enginu na trhu. Je mi docela líto, že už ho nebudeme moci později používat, protože 2D technologii už je definitivně odzvoněno.

Bude Weird War obsahovat také multiplayer?

Ne, jedná se striktně o single-playerovou hrou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Co má Weird War zviditelnit mezi ostatními RPG hrami?

Nejdůležitější skutečností ohledně Weird War je, že narozdíl od jejích konkurentů není smrtelně vážná. Víme, že její humor dobře funguje v našem mateřském jazyce, takže doufáme, že se to podaří dobře přeložit a hráči se tím budou ještě dlouho bavit.

V jakém stádiu se hra nachází a kdy bude vydána?

V září 2003 byla vydána v Polsku. Lokalizace a jednání s distributory ale ještě nějaký čas zaberou, takže zbytek světa se s hrou bude moci seznámit v první polovině roku 2004.

Vydáte také hratelné demo nebo trailer, abychom hru viděli v pohybu?

To záleží většinou na lokálních distributorech. Hratelné demo připravujeme a hned, jak to bude možné, jej vypustíme!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Děkujeme za váš čas. Chtěl byste ještě něco dodat?

Mé největší přání je to, aby s hrou Weird War hráči alespoň na chvíli zapomenuli na každodenní problémy a zasmáli se úplně zamotaným dobrodružstvím ne-tak-hrdinných hrdinů.

Za spolupráci na rozhovoru děkujeme spřátelenému serveru GGMania.

Související články: Novinky, Another War recenze (11/2002)

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články