Warrior Kings: Battles - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Warrior Kings: Battles - rozhovor

9. 7. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Jak probíhal vývoj 3D real-time strategie Warrior Kings: Battles a na co všechno se tvůrci ze společnosti Black Cactus při své práci soustředili, se můžete dozvědět právě v tomto rozhovoru.

Autor: Korgull
Publikováno: 9.července 2003
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Tentokrát vám nabízíme rozhovor s ředitelem vývojářské společnosti Black Cactus - Ianem Turnbullem. Dozvědět se můžete to, jak vidí 3D real-time strategii Warrior Kings: Battles sami její vývojáři.

TG: Představte se prosím našim čtenářům a řekněte nám, co máte společného právě s titulem Warrior Kings: Battles (WKB)?

IT: Ahoj, jmenuji se Ian Turnbull a s Warrior Kings: Battles mám společné především to, že jsem se účastnil jejího rozsáhlého testování. Zároveň jsem také ředitelem vývojářské společnosti, ale testování je tedy mnohem zábavnější.

TG: Můžete nám prozradit něco o bližšího o vývojářském týmu, který na WKB pracoval?

IT: Jde o stejný tým, jaký pracoval na původní hře Warrior Kings, takže nemohl být vybrán lepší, který by roli vývojáře další hry ze série zastal.

TG: Byli jste spokojeni s ohlasem na původní Warrior Kings?

IT: Ano, byli jsme velmi spokojeni, a to jak s tiskem, tak s podporou zákazníků, tím spíš když Warrior Kings byl náš první produkt.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

TG: Vzpomínám si, že úvodní vydání Warrior Kings provázely dosti závažné chyby. Věnovali jste beta testování jejího pokračování více času?

IT: Empire Interactive má skvělé testovací oddělení a Warrior Kings: Battles byla testována dost. Nicméně, s testováním takové hry jakou je WKB, je to velice těžké. Je to velice rozsáhlá hra a se všemi těmi změnami v cestách systému technologického rozvoje a navíc schopností hry dělat cokoliv a kdekoliv, je vychytání úplně všech chybiček opravdu veliká práce. Ale lepšíme se a domnívám se, že se nám podařilo podchytit většinu nedostatků, které WKB měla. Jediné, co můžeme dělat, je reagovat na jakýkoliv problém, který je nám oznámen a už jsme dokonce vydali opravný patch, který je k dostání na oficiálních stránkách www.warriorkingsbattles.com.

TG: Co nám můžete sdělit o současném příběhu WKB? Zvětšit zdroj: tisková zpráva

IT: Od doby, kdy se podařilo vůdci Artosovi sjednotit a přivést na cestu míru země Orbisu, jak popisovaly události Warrior Kings, již uplynulo mnoho let. Artos založil dynastii, jež zemím vládla celých sto let, avšak poslední z Artosianských vládců byl jakýmsi fanatikem zavražděn a roky stability byly u konce. Následné boje o moc zničily uspořádání Říše a ta se zpustošena civilními válkami, hladomorem a nemocemi zhroutila. Vlna nestability způsobená smrtelnými muky Říše se rozběhla do celého světa a vrhla sousedící národy do strašlivého víru zkázy. Orbis se ponořil do chaosu a válka zachvátila jeho země jako plameny pekla. Jako mor se začala přes vody moří šířit do Východní i Jižní říše anarchie. Velká císařství, národy, kalifáty a také království Orbisu se hroutí samy do sebe, rozpadají se na menší baronství, provincie a městské státy, kde každý vztahuje ruku proti svému nejbližšímu - začíná ošklivý, krvavý boj o přežití a nadvládu. Hráč se stane vládcem malé, poslední zbylé provincie kdysi mocného národa. Existuje pouze jediný způsob jak přetrvat - zvítězit nebo zemřít!

TG: Jaké největší změny oproti předchozí hře hráče ve WKB čekají?

IT: Jediné největší zdokonalení je v uvedení zcela nového systému umělé inteligence, která necheatuje. K tomu jsme ještě přidali několik nových, dosud v jiných RTS neviděných skirmish/multiplayer módů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

TG: Jaká byla učiněna vylepšení co se týče AI?

IT: Jak jsem již zmínil, to nejpodstatnější je, že AI tentokrát necheatuje. Stejně jako člověk, může vidět pouze to, co vidí její vlastní jednotky. Většina RTS umožňuje počítačovým oponentům vidět skrz "fog of war" (pozn. mlha, která se rozprostírá všude tam, kde nedosáhnou vaše jednotky), což jim dává dosti významnou výhodu. Soupeři tak vědí vždy přesně co dělat a jak na vaše akce reagovat. Mluvil jsem s jedním hráčem, který miluje Warrior Kings: Battles a on řekl: "To, co běžně dělám je, že si určitý level zahraji nejdříve jednou zkušebně, abych viděl, jak se bude chovat počítačový soupeř, a pak už hraji pořádně. Ale ve Warrior Kings: Battles tohle nejde, když oponent reaguje vždy jen na to, co děláte a nefunguje podle stále stejné naskriptované AI." Tudíž, každá hra, kterou začnete hrát, je originální. Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Další oblast, ve které AI nemohou cheatovat, je ovládání jejich jednotek a budov. Začalo nás frustrovat hraní RTS, kde počítačový soupeř dělal věci rychleji než mohl člověk, hra se tak totiž změnila spíše v to, jak hbitě dokážete pohybovat myší a klikat. Když to není fér, není to ani zábava.

Také jsme v této hře představili diplomacii mezi všemi hráči, včetně AI, takže kdokoliv může spojit síly s jiným a zničit ty ostatní. Je nutné však být opatrný ve výběru spojence, protože ne každý je důvěryhodný a spolehlivý. Ve skutečnosti je strategie každého z AI generálů založena na tom, jak dobře hrají naši návrháři, zpočátku jsou s každým spojenci a pak pomalu každému bodnout nůž do zad!!

Ještě je třeba říci, že si k boji můžete vybrat ze 70 AI generálů a k dispozici je i editor, který vám umožní si vytvořit a přizpůsobit svého vlastního.

TG: Kolik misí hra obsahuje?

IT: V kampani je 22 oblastí, každá ovládaná jedním až čtyřmi počítačovými oponenty, které máte porazit. Každá oblast, kterou dobudete, vám přinese i určitou válečnou kořist v podobě toho, že každý z pokořených generálů té mapy se vám stane dostupným i ve skirmish a multiplayerovém módu, což z Warrior Kings: Battles dělá jednu z mála RTS, jejichž opětovné hraní vás jen tak neomrzí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

TG: Mohou hráči očekávat nějaké zásadní změny v grafice?

IT: Svět je živější, stromy se kývají ve větru, a když se kácejí stromy, z větví padají listy. Krajina je plynulejší, takže se můžete kamerou přiblížit, aniž byste byli rušení viditelnými pixely. Také máme spoustu skvělých efektů a každá postava je tvořena řadou animací a akcí. V zásadě jde ale o to, že čím silnější je vaše PC, tím lépe hra vypadá. Pusťte ji v rozlišení 1600x1600 na dobré mašině a bude to vypadat tak realisticky, jako by to byl film.

TG: Můžete nám říci něco bližšího o multiplayeru?

IT: Chtěli jsme hráčům za jejich peníze dát opravdu hodnotnou hru a poskytnout vynikající herní zážitek, takže jsme připravili i dva multiplayerové módy, každý s vlastními variantami. Ve Warrior Kings: Battles jsou však skirmish a multiplayer téměř totéž, tudíž se nemusíte nutně připojovat online, abyste si užili hru proti jiným hráčům, úplně postačí, když si zahrajete proti AI. Ještě jsou zde pak volby Standard, King Piece a Valhalla. Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ve standardním módu začnete se základní budovou (Manor) a pak jednoduše zlikvidujete všechny soupeřovy základny a města. Volba King Piece je variantou, kde posadíte krále do sedla koně, a když ho ztratíte, hra pro vás končí. Ale nemyslete si, že bude stačit, když ho schováte dovnitř nějaké budovy a váš soupeř ho tak neuvidí. Jakmile byste toto udělali, vedle budovy, do které král vstoupí, se objeví velká vlajka.

A nyní mód zvaný Valhalla, který jste v jiné RTS ještě vidět nemohli. Tento je totiž zaměřen na extrémní bitvy o body, bez starostí o ekonomiku, prostě pouze bitvy velkých armád. To vy rozhodnete, kolika bodů necháte každého hráče dosáhnout. Když hra začne, vaše jednotky jsou umístěny vedle vaší základny a na mapě se objeví spousta vlajek. Je to velký boj o vládu nad co největším počtem vlajek je možné, čím více jich budete mít, tím více bodů získáte a první, kdo dosáhne nastaveného počtu vlajek, vyhrává. Obzvlášť vzrušující je pak to, že každá jednotka, která je zničena, se znovu automaticky objeví na vaší základně, připravená jít opět bojovat.

Navíc, až si budete chtít od středověké řežby odpočinout, přidali jsme do hry vlastnost, která vám umožní uložit si multiplayerovou hru v kterémkoliv momentě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
Další ukázky naleznete v sekci screenshotů

TG: Nač ve WKB jste opravdu hrdi?

IT: Větvení technologických stromů bylo v původní hře tak úspěšné, že jsme se ho rozhodli ho zachovat. Pro ty z vás, kteří nevíte, o co jde, každá z ras začíná neutrálně a teprve až podle toho, jak hrajete, se vydáte po stopách jednoho z pěti směrů - Pohanský, Imperiální, Renesanční, Pohansko-renesanční a Imperiální-renesanční. To znamená, že nikdy dopředu nevíte, proti komu budete vlastně bojovat.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Také jsme ve hře představili nové, velice podnětné postavičky. Ze dřeva, kamene a zlata můžete vytvářet živé elementály, kteří napadnou vaše nepřátele, anebo vyvolávat armády duchů, abyste protivníky zmátli a ve vaší moci bude i provádět všechny druhy špionáže.

TG: Díky za váš čas. Chtěl byste ještě něco dodat?

IT: To je v pohodě, rád jsem na vaše otázky odpověděl. Jediné, co můžu ještě říci, že hra skutečně vypadá tak, jako screenshoty. Je to okouzlující bohatý svět, ve kterém nemůžete nikdy zažít jednu hru dvakrát. Věřte tomu nebo ne, my ji stále hrajeme u nás v kanceláři a milujeme ji.

Související články: Novinky, Screenshoty
Zdroj: interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.com

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články