Autor: Korgull Publikováno: 9.července 2003 |
![]() TG: Představte se prosím našim čtenářům a řekněte nám, co máte společného právě s titulem Warrior Kings: Battles (WKB)? IT: Ahoj, jmenuji se Ian Turnbull a s Warrior Kings: Battles mám společné především to, že jsem se účastnil jejího rozsáhlého testování. Zároveň jsem také ředitelem vývojářské společnosti, ale testování je tedy mnohem zábavnější. TG: Můžete nám prozradit něco o bližšího o vývojářském týmu, který na WKB pracoval? IT: Jde o stejný tým, jaký pracoval na původní hře Warrior Kings, takže nemohl být vybrán lepší, který by roli vývojáře další hry ze série zastal. TG: Byli jste spokojeni s ohlasem na původní Warrior Kings? IT: Ano, byli jsme velmi spokojeni, a to jak s tiskem, tak s podporou zákazníků, tím spíš když Warrior Kings byl náš první produkt.
TG: Vzpomínám si, že úvodní vydání Warrior Kings provázely dosti závažné chyby. Věnovali jste beta testování jejího pokračování více času? IT: Od doby, kdy se podařilo vůdci Artosovi sjednotit a přivést na cestu míru země Orbisu, jak popisovaly události Warrior Kings, již uplynulo mnoho let. Artos založil dynastii, jež zemím vládla celých sto let, avšak poslední z Artosianských vládců byl jakýmsi fanatikem zavražděn a roky stability byly u konce. Následné boje o moc zničily uspořádání Říše a ta se zpustošena civilními válkami, hladomorem a nemocemi zhroutila. Vlna nestability způsobená smrtelnými muky Říše se rozběhla do celého světa a vrhla sousedící národy do strašlivého víru zkázy. Orbis se ponořil do chaosu a válka zachvátila jeho země jako plameny pekla. Jako mor se začala přes vody moří šířit do Východní i Jižní říše anarchie. Velká císařství, národy, kalifáty a také království Orbisu se hroutí samy do sebe, rozpadají se na menší baronství, provincie a městské státy, kde každý vztahuje ruku proti svému nejbližšímu - začíná ošklivý, krvavý boj o přežití a nadvládu. Hráč se stane vládcem malé, poslední zbylé provincie kdysi mocného národa. Existuje pouze jediný způsob jak přetrvat - zvítězit nebo zemřít! TG: Jaké největší změny oproti předchozí hře hráče ve WKB čekají?
TG: Jaká byla učiněna vylepšení co se týče AI? Další oblast, ve které AI nemohou cheatovat, je ovládání jejich jednotek a budov. Začalo nás frustrovat hraní RTS, kde počítačový soupeř dělal věci rychleji než mohl člověk, hra se tak totiž změnila spíše v to, jak hbitě dokážete pohybovat myší a klikat. Když to není fér, není to ani zábava. Také jsme v této hře představili diplomacii mezi všemi hráči, včetně AI, takže kdokoliv může spojit síly s jiným a zničit ty ostatní. Je nutné však být opatrný ve výběru spojence, protože ne každý je důvěryhodný a spolehlivý. Ve skutečnosti je strategie každého z AI generálů založena na tom, jak dobře hrají naši návrháři, zpočátku jsou s každým spojenci a pak pomalu každému bodnout nůž do zad!! Ještě je třeba říci, že si k boji můžete vybrat ze 70 AI generálů a k dispozici je i editor, který vám umožní si vytvořit a přizpůsobit svého vlastního.
TG: Mohou hráči očekávat nějaké zásadní změny v grafice? Ve standardním módu začnete se základní budovou (Manor) a pak jednoduše zlikvidujete všechny soupeřovy základny a města. Volba King Piece je variantou, kde posadíte krále do sedla koně, a když ho ztratíte, hra pro vás končí. Ale nemyslete si, že bude stačit, když ho schováte dovnitř nějaké budovy a váš soupeř ho tak neuvidí. Jakmile byste toto udělali, vedle budovy, do které král vstoupí, se objeví velká vlajka. A nyní mód zvaný Valhalla, který jste v jiné RTS ještě vidět nemohli. Tento je totiž zaměřen na extrémní bitvy o body, bez starostí o ekonomiku, prostě pouze bitvy velkých armád. To vy rozhodnete, kolika bodů necháte každého hráče dosáhnout. Když hra začne, vaše jednotky jsou umístěny vedle vaší základny a na mapě se objeví spousta vlajek. Je to velký boj o vládu nad co největším počtem vlajek je možné, čím více jich budete mít, tím více bodů získáte a první, kdo dosáhne nastaveného počtu vlajek, vyhrává. Obzvlášť vzrušující je pak to, že každá jednotka, která je zničena, se znovu automaticky objeví na vaší základně, připravená jít opět bojovat. Navíc, až si budete chtít od středověké řežby odpočinout, přidali jsme do hry vlastnost, která vám umožní uložit si multiplayerovou hru v kterémkoliv momentě. ![]() ![]() ![]() Další ukázky naleznete v sekci screenshotů TG: Nač ve WKB jste opravdu hrdi?
Související články: Novinky, Screenshoty |
Korgull | |
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora) |