| Autor: Dreb Publikováno: 16.května 2004 |
Čeští vývojáři se po vojenských simulacích začínají pomalu, ale jistě stávat i odborníky na UFO. Po UFO: Aftermath od Altaru se totiž chystá další projekt založený na legendární tahové strategii. Prakticky neznámý domácí tým Chaos Concept chystá remake nazvaný UFO: Extraterrestrials.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Význam základny Vojáci, vědci, inženýři a pomocný personál, ti všichni budou mít zázemí na vojenské bázi organizace CAF, jejíž součástí budou hangáry, laboratoře, dílny, obytné sekce, sklady, systémy detekce létajících talířů, energetické centra, polní nemocnice atd. Managementu si tedy užijete do sytosti. Každá část hráčovy základny má totiž své opodstatnění. V obytných sekcích sídlí vojáci, vědci a inženýři. V laboratořích probíhá výzkum nových technologií, inženýři konstruují vše, co vědci vyzkoumají. V nemocnici zase budou hráčovy jednotky získávat zpět své zdraví. Srdcem základny je potom energetické centrum, sekce systémů detekce naopak dokáže lokalizovat nepřátelské létající talíře atd. Systém hry
zdroj:
tisková zpráva
Co se týče samotného systému hry, byl nám prezentován na případě města napadeného ufony. Hráč přilétá s transportním letounem do napadené oblasti, například na volném, travou porostlé prostranství vedle policejní stanice, a dostává své jednotky z transportu. Bitva je již v plném proudu, z budovy nemocnice šlehají plameny a z policejní stanice se ozývá střelba. Neklamné znamení, že uvnitř je snad ještě někdo živý. (Nebo že by ufoni už jen dobývali raněné?) Zde přichází na řadu hráčův um, to, jakou zvolí taktiku boje, jak dokáže využít terénních nerovností, a také to, jakými zbraněmi vyzbrojil své vojáky. Za každý přesný střelecký zásah nebo úspěšný hod granátem získává hráčův voják zkušenosti. Čím větší zkušenosti v boji nasbírá, tím více se zlepší jeho vlastnosti. Zlepší se jeho střelecká dovednost, schopnost hodem trefit cíl a také jeho fyzická kondice.V případě, že hráč dokáže v boji ufony porazit, posbírá cenné ufonské artefakty a odlétá zpět na základnu. Nic nového pod sluncem. Jenže proč měnit něco, co funguje, že? Navíc bude UFO: Extraterrestrials disponovat jednou zajímavou vlastností. Pokud bude voják zraněn, musí projít léčbou v nemocnici. Čím vážnější zranění voják prodělá, tím déle se léčí a tím více poklesne úroveň jeho schopností, takže po několika měsících strávených ve službě a následném těžkém zranění se může z veterána stát opět zelenáč. Zpracování, znovuhratelnost, umělá inteligence Pro zobrazení hry si Chaos Concept vyvinuli vlastní 3D engine postavený na rozhraní DirectX verze 9, který plně využívá možností grafických akcelerátorů pro různé 3D efekty, jako je například mlha nebo dynamické světelné efekty. Engine také používá vlastní skriptovací jazyk, což přináší možnost snadné modifikovatelnosti chování většiny objektu ve hře. A co je hlavní, umožňuje, aby mise ve hře byly náhodně generovány, čímž by mělo být postaráno o variabilitu a možnost znovu hraní. Viz příklad Diablo. Co se samotných misí týče, bude umožněno ničit zdi budov a veškeré vybavení, na které zbraně stačí. Pro představu - k probourání se do průměrného domu postačuje raketa nebo projektil z elektromagnetického děla, což nám připomíná skvělý Silent Storm.
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
zdroj:
tisková zpráva
Další důležitou součástí tohoto typu her je umělá inteligence. Jak jsme se dozvěděli, na AI bude kladen velký důraz. Ufonské jednotky budou vidět a slyšet a dokáží si předávat informace o pohybech hráčových vojáků, avšak jenom pokud k tomu budou mít příslušné komunikační zařízení nebo telepatické schopnosti. Jednotliví ufoni tak budou moci spolupracovat a na základě svých schopností se budou rozhodovat jako tým, ne jen jako několik roztroušených jednotlivců. Dokáží vyhodnotit viděné rozložení nepřátelských jednotek a podle toho zvolit typ útoku. Například bude-li shromážděn větší počet vojáků CAF na malé ploše, použijí munici s plošným účinkem - třeba granát. Dále je plánováno omezit na rozumnou míru ukládání pozic ve hře, což by mělo zvýšit napětí. Jak tedy vidno, vypadá to na hardcore předělávku UFO se vším, co k tomu patří, a nám nezbývá než se těšit, že si budeme moci Extraterrestrials co nejdříve zahrát. Rozhovor
zdroj:
tisková zpráva
Chaos Concept je prozatím na herním poli velkou neznámou. Jako tým totiž za sebou nemá vůbec nic. Každý vývojář pracující na UFO: Extraterrestrials už ale na nějakém projektu pracoval. Většinou šlo o vlastní nekomerční věci, v programátorském týmu jsou tak například odborníci na problematiku 3D programování nebo se zkušeností v návrhu optimálních algoritmů. Čtyři všetečné otázky pro Michala Doležala, produkčního hry UFO: Extraterrestrials: Kdy tě napadlo začít pracovat na hře UFO: Extraterrestrials? Související články: Novinky |
| Dreb | |
| autorovi je 26 let, pracuje jako redaktor SCORE a webmaster score.cz, studuje magisterské studium na PAČR, specializuje se na Counter-Strike, FPS, RPG a baví ho pohodovej život : -) |