Autor: Warlock Publikováno: 9.února 2009 |
![]() Kde jste brali inspiraci pro scénáře a ztvárnění námořních bitev? Naprostá většina scénářů vychází ze skutečných historických událostí samozřejmě s tou maličkostí, že výsledek bitvy ovlivňuje hráč. Rovněž jsme připravili pár scénářů jen tak pro zábavu, které nemají žádný historický základ. Co se týká ztvárnění námořních bitev, tak speciálně pro ně a další podobné aspekty hry u nás celý rok pracoval odborník na dějiny 18. století. Staral se nejenom o realistické ztvárnění bitev a jejich správný průběh, ale i o takové maličkosti jako uniformy či vlajky jednotlivých národů. Budou v námořních bitvách ostrovy či pobřeží? Bohužel budou pouze kdesi v pozadí a například výsadky na pevnině, střelbu z pevností na lodě či zabírání přístavů plánujeme pro případný datadisk. Prozatím je velmi hardwarově dost náročné modelovat jak pevninu, tak mořskou hladinu, ačkoliv jsme to již zkoušeli a samotná myšlenka se nám velmi líbila. Rovněž nemusí být pro hráče vůbec snadné manévrovat s dvaceti loděmi na vodě a zároveň ovládat několik tisíc vojáků na pobřeží. ![]() obrázek přímo z hraní námořní bitvy, další v galerii Co bylo při vývoji hry největším oříškem? Kupodivu nejtěžší na celém Empire Total War byla fyzika námořních soubojů. Nejenom dělové koule, lámající se stěžně a výbuchy nám daly nejvíce zabrat. Spoustu času jsme věnovali i zpracování vln a vůbec celého moře, které je skutečně reálné počínaje mořskými proudy až po lámání vln o jednotlivé lodě. Jak jste pokročili s vylepšováním umělé inteligence u Empire v porovnání s předchozími díly Total War, nebude to kámen úrazu? AI jsme od základu předělali a do Empire jsme zapracovali prvky tak trochu podobné běžné partii šachu, kdy počítač neustále propočítává jednotlivé možnosti postupu. Nejlépe si to lze představit na seznamu akcí, které v danou chvíli počítač může provádět. Na seznamu má například útok na vaši artilerii, obranu svého velitele, rozmístění pěchoty na kopec opodál a dalších dvacet položek. Každé akci přiděluje určitou prioritu a tak šplhá nebo klesá mezi ostatními možnostmi. Další aspektem umělé inteligence je samozřejmě vlastní AI vojáků, kteří se schovávají za překážkami (nově i v budovách) a snaží se oklikou vyhýbat vašim palebným postavením. Na morálku jednotek má kromě vašich úspěchů či neúspěchů v boji vliv rovněž počasí a v plískanici nebo v hustém dešti se jim bude chtít bojovat o poznání méně. ![]() Proč jste se rozhodli rozdělit celý svět na tři teritoria (Amerika, Indie, Evropa), spíše než abyste dali hráči přístup k celé globální mapě? Těchto důvodů bylo hned několik. Jednak to byla snaha o zachování určité soudržnosti daných tématických celků daných odlišnou kulturou a historickým vývojem, což by zkrátka bez rozdělení na provincie moc dobře nefungovalo. Navíc jsme pro každou provincii připravili drobné odlišnosti v herním systému. Dalším důvodem byl vůbec ten fakt, že cestování z jednoho konce světa na druhý zabralo v 18. století několik měsíců a hráče by nejspíše nebavilo tak dlouho čekat na přepravu jednotek apod. V neposlední řadě jsme nechtěli, aby se hráč cítil jako bůh a mohl si hrát jako s Google Earth a ještě k tomu používat satelitní technologie GDI (smích). Rovněž jsme museli nějakým způsobem omezit počet vykreslených jednotek na mapě. Nároky na zobrazení celého světa by byly enormní a raději jsme zvolili cestu rozdělení světa, než abychom snižovali kvalitu obrazu. Bude součástí kampaně rovněž Americká občanská válka? Bohužel válka Severu s Jihem není v časovém období, které bude Empire Total War pokrývat. Možná se tato část amerických dějin objeví v případném datadisku. Naopak boj za nezávislost Ameriky bude samostatnou částí kampaně a rozdělen na tři úseky. ![]() Je náboženství stejně důležité jako v předchozích dílech Total War? Rozhodně. Stále je součástí hry a má velký vliv na vývoj událostí. Můžete třeba poslat kněze do sousední země a zkonvertovat její obyvatele na vaší víru, což vám rozhodně bude hrát do karet stejně jako tomu bylo třeba v Medieval 2. Dokonce náboženství bude hrát roli i co se týká vaší armády. Například pokud budete ctít zásady hinduismu, dostanete přístup k speciálním jednotkám vhodným pro útok na blízko a partizánský styl boje. Vaše víra bude důležitá také v diplomacii, kdy křesťan spíše pomůže křesťanovi. To samé platí i pro stejné či odlišné politické zřízení. Jak vůbec bude probíhat výběr politického zřízení? Nečekejte žádné tlačítko pro „vylepšení“ na republiku či demokracii. Vše se odvíjí od toho, jakým způsobem se chováte ke svým poddaným či občanům, a nikde také není psáno, že diktatura je špatná. Samozřejmě můžete hýbat s daněmi a podle toho si vykoledovat nespokojenost obyvatel, která vyústí v rebelii a změnu politického zřízení. Rovněž se mění vaše obliba podle toho, jak úspěšní jste ve svých vojenských taženích. ![]()
|
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |