SpecForce - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

SpecForce - rozhovor

25. 8. 2005 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

S polskými vývojáři z Techlandu jsme pohovořili o brzy vycházející střílečce SpecForce - jejím příběhu, odlišnostech od Chrome, náplni a stylu misí, speciální kamuflážní vrstvě, vylepšené grafice či multiplayeru.

Autor: Korgull
Publikováno: 25.srpna 2005


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vy, co jste si oblíbili polskou střílečku Chrome (recenze), se možná už těšíte na jejího následovníka, který dostal název Chrome SpecForce (dojmy z dema). V některých státech Evropy, jako je Polsko, Německo a Francie, je tento titul již k dostání, u nás se začne prodávat v české verzi od Cenegy Czech co nevidět - zřejmě na přelomu srpna a září. Zajímá-li vás, co o svém díle tvrdí jeho tvůrci z Techlandu, přečtěte si následující rozhovor s tiskovým mluvčím a marketingovým specialistou, Kacperem Michalskim.

Prosím, přibližte nám SpecForce trochu. O čem pojednává?

Děj SpecForce je zasazen do daleké budoucnosti, doby, kdy technologický rozvoj dovolil splnit dávný sen lidstva o osidlování vzdálených planet. Kolonizování se ujaly velké korporace a těžce byrokratická Federace, zodpovědná především za prodej povolenek pro přetváření půdy. To vedlo k tomu, že se mnoho obyvatelných planet stalo soukromým majetkem megakorporací, které tam zavedly autoritářský režim. Asi tušíte, že něco takového lze snadno zneužít, což dalo prostor nekontrolovanému zvýšení kriminality.

Jak spolu Chrome a Specforce souvisí?

Navzdory tomu, co je možné se dočíst na stránkách různých magazínů, Specforce není pokračováním Chrome. Je to spíš něco jako prequel (předchůdce), velmi volně vycházející z původní hry. Děj se odehrává několik let před událostmi Chrome. Obě hry jsou propojeny prostřednictvím svých hlavních postav - Bolt Logan a Ron "Pointer" Harper. Odehrávají se ve stejném světě.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Jak se vám zamlouvaly reakce na Chrome?

Byl jsem s nimi spokojen. Průměrně hra obdržela na hlavních herních portálech skóre 75%. Kdybychom k tomu přidali hodnocení z nejrůznějších magazínů celého světa, o kterých nám naši vydavatelé řekli, vyšplhalo by se to číslo na 83%. To je slušný výsledek na hru, která byla prakticky naším prvním dílem na poli stříleček. Současně je tu také velká komunita fanoušků, horlivě očekávající další hru zasazenou do futuristického prostředí Chrome. Zklamaní jsme byli pouze tím, jak si hra vedla v Severní Americe, ačkoli, abych byl upřímný, bylo to způsobeno našimi tamními vydavateli a ne produktem, který jsme jim dodali...

V čem se bude Specforce od Chrome lišit po hratelnostní stránce?

SpecForce pojednává o úplně jiných událostech než Chrome. Tentokrát nebudete mít co do činění s osamělým žoldákem podporovaným počítačovým a bezpečnostním expertem, jako to bylo v Chrome, ale s příslušníky speciálních jednotek budoucnosti. Po většinu hry budete spolupracovat se svým partnerem zvaným "Pointer" a se vzbouřenci. Nechtěl bych ale z příběhu odhalit příliš mnoho podrobností.

Kde se bude akce odehrávat?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Předchozí hra byla zasazena do několika lokací ve sluneční soustavě. Teď se bude hráč pohybovat na jediné planetě. To ovšem neznamená, že by bylo ve SpecForce o to méně akce. To, že jsme se omezili na jedinou planetu, nám poskytlo prostor pro vytvoření vysoce detailního prostředí a mnoha různých lokací.

Z jakých zbraní si zastřílíme?

Co se týče nových zbraní, je tu těžký kulomet NLC13, který je díky svému velkému zásobníku (70 nábojů) a velké palebné síle ideální pro přímou podporu. Kromě toho jsme do hry zahrnuli také granáty EMP, schopné sejmout i těžká obrněná vozidla. I tak si ale myslím, že tou nejzajímavější novou zbraní je automatizovaný granátomet. Dokáže vést přímou i nepřímou palbu, což hráčům dá možnost najít nové způsoby likvidace nepřátel.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké typy nepřátel můžeme ve SpecForce očekávat?

Většinou půjdete proti korporačním žoldákům - všemu od lehké pěchoty, přes odstřelovače, až po těžce ozbrojené a obrněné jednotky, vyžadující značné schopnosti k jejich zabití. Přirozeně se také dostanete k nejrůznějším vozidlům, ať už jsou to čtyřkolé offroady, lehká a těžká mechanická chodítka, tanky, apod.

V porovnání s Chrome, došlo k nějakým výrazným změnám v chování umělé inteligence?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Rádi bychom dosáhli toho, aby se hráč cítil, jakoby byl součástí opravdových speciálních operačních jednotek budoucnosti. V tomto duchu také byla navržena AI - hráč se bude většinou pohybovat v nepřátelském prostředí , kde budou jeho nepřátelé, zakopáni na svých pozicích, používat těžké kulometné zbraně a speciální taktické štíty pro svou obranu. Jedním z hlavních cílů v oblasti AI bylo navrhnout ji tak, aby byla schopna vypořádat se jak s misemi závisejícími na jednotlivci, tak i těmi týmovými. Myslím, že naše hra vyjadřuje situace tohoto druhu velmi dobře.

Setkáme se ve Specforce i s nějakými špionážními prvky?

Jedním z klíčových prvků hráčova silového brnění je "kamuflážní vrstva" - optoelektronický maskovací systém. Když jej použijete, můžete se virtuálně připlížit k nepříteli anebo se schovat před nepřátelskou výzvědnou skupinou. Nicméně, hodně hráčů navrhovalo, abychom se vyhnuli typicky špionážním misím, jako byly některé ty v Chrome, a tak jsme i učinili.

Kolik misí bude hra obsahovat?

Vydáte se do jedenácti rozličných misí. Jsou mezi nimi takové, které vás donutí probojovat si cestu džunglí plnou nepřátelských hlídek, bránit rebelské základny před útoky korporačních žoldáků anebo se prostřílet skrz těžce střežený armádní komplex.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Došlo k nějakému vylepšení grafiky?

SpecForce běží na silně upravené verzi Chrome enginu, který podporuje mj. bumpmapping, multidetaily a realistické odrazy vodní hladiny. Navrch toho všeho se hra může pochlubit neuvěřitelně hustou vegetací a velmi velkou vykreslovací vzdáleností, takže získáte ohromující obraz - vlastně si myslím, že podle screenshotů se SpecForce nedá vůbec soudit.

Jste na něco ve hře obzvlášť hrdí?

Určitě jsem hrdý na taktické prvky hry. Co se týče technické stránky, velmi zajímavá je rag-doll fyzika.

Jaké jsou minimální a doporučené systémové požadavky?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Minimální jsou: Windows 98/ME/2000/XP, P III/AMD Athlon 1.3 GHz, 256 MB RAM, videokarta s 64 MB, kompatibilní s DX 8.0 (GeForce 3 nebo ATI Radeon 9200), zvuková karta kompatibilní s DX 8.0, 2 GB volného místa na disku, DirectX 9.0c, CD-ROM/DVD-ROM, 56k Modem (pro multiplayer).

Doporučené: Windows 98/ME/2000/XP, P IV/AMD Athlon 2.0 GHz, 512 MB RAM, videokarta s 128 MB, kompatibilní s DX 9.0 (GeForce FX 5700 nebo ATI Radeon 9600), zvuková karta kompatibilní s DX 8.0, 2 GB volného místa na disku, DirectX 9.0c, CD-ROM/DVD-ROM, ISDN (pro multiplayer).

Poznámka: videokarty bez podpory T&L nemohou plně vyhovět minimálním požadavkům a proto může dojít k potížím v oblasti výkonu. Hra vyžaduje videokartu s Pixel Shader 1.1 a nebyla testována na integrovaných grafických kartách, včetně laptopů. Nepodporuje karty GeForce 4MX.

Co za muziku nás bude hrou doprovázet?

Hudba pro Specforce byla složena stejným člověkem, který vytvořil soundtrack k Chrome. Velmi dobře odráží atmosféru hry a buduje pocit napětí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Můžete nám říci něco o multiplayeru?

Ve hře je šest multiplayerových map, z nichž každá podporuje několik herních módů. Hráči SpecForce se setkají s následujícími typy multiplayerové hry: DeathMatch, Team Domination, Team DeathMatch a Capture the Flag. Team Domination je obzvlášť zajímavý, a to tím, že vyžaduje rozmanitý arzenál a úzkou spolupráci mezi jednotlivými členy týmu. Hra bude rovněž vybavena plně funkčním editorem umožňujícím vytváření singleplayerových i multiplayerových map. A ještě je tu jedna zajímavá věc ohledně multiplayeru - možnost využití vozidel. Budete si moci pošlapat v obrněném mechanickém chodítku nebo pojedete v bojovém a těžce ozbrojeném offroadu pro dva lidi. Souboje s vozidly mohu doporučit - je to něco, co vás připoutá na celé hodiny.

Čím podle vás Specforce může hráče nadchnout?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Myslím, že zvlášť zajímavý je způsob, jakým Specforce kombinuje příběh a taktickou hru. Narozdíl od jiných FPS s taktickými prvky naše hra neobsahuje nepropojené mise. Příběh hráče protáhne několika mapami, mezi kterými je jistá kontinuita. Hra jako taková je vyloženě zaměřena na fanoušky taktických stříleček, kteří - a jsem si tím jist - už velmi dobře znají Chrome.

Děkujeme za rozhovor.

Toto interview vzniklo díky partnerské spolupráci se serverem GGMania.

Stáhněte si: Demo, Trailer, Videa...

Související články: Dojmy z dema, Novinky, Chrome recenze


 
Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 26 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí

 
 
Korgull
Smarty.cz

Nejnovější články