zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                   Až z dalekých Košic nám odpověděl Peter Nagy, šéf tamního studia 3D             People. To má na kontě RPG Kult:             Heretic Kingdoms (2004) či leteckou arkádu Air             Conflicts (2006) a momentálně pracuje na třech projektech - z             nich jeden je velmi blízko dokončení (Attack on Pearl Harbor), druhý             v zárodku (Reluctant Hero) a o třetím uslyšíte v tomto rozhovoru vůbec             poprvé, neboť ještě ani nebyl oficiálně oznámen.
  Ahoj Petře, nerad bych začínal nějak zprudka, takže: jak to jde?             
              Peter Nagy: Máme teraz dosť zhon, pripravujeme nové prezentačné technologické             demo pre publisherov pre Reluctant Hero, finalizujeme Attack on Pearl             Harbor, ktorý by mal vyjsť budúci mesiac, začíname nový projekt a             sťahujeme sa do nových priestorov. Proste normálka.
  Takže moje připravené otázka, na který počin se můžeme těšit nejdříve,             je teď trochu zbytečná. 
              Určite na Attack             on Pearl Harbor, ktorý, ako som sa už zmienil, by mal vyjsť niekedy             koncom budúceho mesiaca na svetových trhoch (hra má být GOLD koncem             března - pozn.ed.). Pokiaľ viem, o oficiálnom termíne ČR/SR releasu             ešte zatiaľ nie je rozhodnuté. 
  
 ATTACK ON PEARL HARBOR  |  Leteckých arkádových simulátorů jsme již hráli                     mnoho a jen minulý rok nám prošly rukama Blazing Angels: Squadrons                     of WW2 a také Air Conflict. Jenomže u většiny z nich nás za                     chvíli přestalo bavit neustálé poletování v jednoduše řiditelných                     strojích a dostavil se stereotyp. Dočkáme se v čerstvě ohlášeném                     Attack on Pearl Harbor od slovenských vývojářů 3D People,                     mimochodem autorů posledně jmenované arkády, něčeho nového?                                          Vypadá to, že ano. V AoPH bude možné létat jak za Spojence,                     tak i Japonce a zpocenýma rukama uchopit řídicí páku slavných                     stihačů, bombardérů a torpédových letadel. Namátkou uvedeme                     Mitsubishi A6M „Zero“, D3A1 Aichi „Val“ F4U Corsair, Douglas                     SBD Dauntless a jiné. Kromě kampaní provětráte krovky i v jednotlivých                     misích dle skutečných historických událostí a zúčastníte se                     slavných bitev v Tichomoří, včetně profláknuté bitvy o Midway.                     3D People nám ještě prozradili, že často budete mít možnost                     volby typů letadel, se kterými se bitvy zúčastníte, čímž se                     vám změní i cíle mise. Ojedinělá by měla být i přesnost zpracování                     terénu. 
    
  
    
      
      
       
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                          Lahůdkou bude grafické zpracování, což jsme si ověřili už                     poskytnuté betaverzi. Modely letadel vypadají k sežrání, útok                     na Pearl Harbor je výbušným představením, za které by se nestyděl                     ani nejvyšinutější pyroman. Celou show provází trefná hudba                     dokonale podporující atmosféru. Přístav je plný zdatně vymodelovaných                     lodí a skoro bychom si troufali říci, že kotví na místech                     dle reálné skutečnosti. Základem této vizuální podívané je                     původní engine hry Air Conflict, ovšem výrazně zlepšený.                     Zakončíme to slovy vývojářů z 3D People: „Chceme vytvořit                     dobře vypadající a lehce se hrající arkádu.“ Podle prvních                     dojmů z testované bety jsou bezpochyby na správné cestě a                     je šance, že působivá atmosféra zabrání propadu hry do jednotvárného                     sestřelování desítek letadel. Více na  homepage.  |  
 Proč jste si vybrali zrovna Pearl Harbor a co bys nám o hře řekl?             Je to následovník Air Conflicts? Co mají tyto hry podobné? 
              Nuž, z druhej svetovej vojny sme pokryli prakticky celé európske bojisko             v Air Conflicts, tak logicky ďaľšie voľné bojiská boli v Pacifiku.             A okrem toho nás oslovil švédsky publisher (vydavatel – poznámka redakce),             s ktorým sme predtým spolupracovali na nejakých drobnostiach, či by             sme mu nespravili niečo podobné ako Air Conflicts. Slovo dalo slovo             a tak nejako to rozumne vyústilo do Attack on Pearl Harbor...
  „Tak nějak rozumně to vyústilo v útok na Pearl Harbor…“ To si tenkrát             asi říkali ti japonští generálové! Pojďme k Reluctant             Hero, tady připravujete jeden nečekaný krok. Hra nabídne i mírumilovnou             cestu, myslíš, že hráče zaujme? 
              Verím, že zaujme. Ak by sme o tom mali akéhoľvek pochybnosti, tak             by sme to premysleli znovu, kým by sa pochybnosti nevytratili. Mierová             cesta istotne nebude vyhovovať všetkým hráčom, ale tým zase Reluctant             Hero ponúkne zaujímavú, strategickú a vysoko variabilnú cestu „Meča             a mágie“. 
  Co budou moci v takovém případě dělat, můžeš nám dát nějaký příklad?             
              Prakticky by malo byť možné robiť veľa mierumilovných činností, ktoré             pomôžu ukončiť hru mierumilovným spôsobom – vzdelávanie, poznávanie             cudzích kultúr môže hráčovi pomôcť pri ceste neznámym územím – ak             postava pozná cudziu kultúru, môže sa správať ako „domáci“, čo jej             môže zaručiť bezpečný priechod miestami, kde by inak pomohol len meč,             možno peniaze. Čím sa dostávame k ďaľšej možnosti – mnoho humanoidných             charakterov bude možno podplácať, na iné postavy bude možné zapôsobiť,             hm, povedzme, nežnejšími zbraňami... 
  Čili v Reluctant Hero nebudete mít možnost si prostě založit rodinu             a chodit na dříví, jak by si přál otec, jde o to, že postava dostane             na cestě jiné možnosti než jen militantní?
              Máme v pláne ponúknuť hráčovi možnosť založiť a budovať rodinu (aj             keď nie v takom rozsahu ako Sims). Na tejto časti dizajnu sa ešte             stále pracuje, takže by som nechcel zachádzať do podrobností. V každom             prípade, ak niekto bude chcieť tráviť svoj herný čas lovením rýb či             si len tak odskočiť do lesa trošku pocvičiť v rúbaní dreva, nech sa             páči...
  
 RELUCTANT HERO  |  Heretic Kingdoms mělo mnoho velkých hrdinů.                     Váš otec byl jedním z nich. Na smrtelné posteli dal přivolat                     tebe a tvou sestru, aby se svěřil, jak promarnil život v bojích                     a dobrodružstvích, jak by si přál strávit více času doma se                     svými dětmi. Poprosí vás, abyste neopakovali jeho chybu, abyste                     se oženili (sestra se snad bude moci vdát), abyste založili                     rodinu a především abyste ignorovali úkol, který ho trápil                     poslední léta. Pak skonal.  
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
                          Inu na smrtelné loži se toho může napovídat ledacos, ale tatík                     to myslel dobře, Nicméně je čistě na vás, jestli ho poslechnete                     a stanete se uctívaným občanem a dobrým otcem, nebo pozvednete                     padlý meč a vydáte se za dalším dobrodružstvím.                      Tedy co si budeme nalhávat, kdyby jedinou alternativou k výpravě                     za dobrodružstvím bylo sedět na zadku doma a rodit děti (nebo                     je dělat), asi by i nejnadšenější fandové 3D People skočili                     do zdi, než aby seděli za krbem. Zajímavé je, že na hře opět                     spolupracuje Chris Bateman, podepsaný mimo jiné pod takovými                     projekty jako Discworld Noir nebo Ghost Master. Rovněž je                     autorem knihy 21st Century Game Design, a že tohoto designéra                     nezajímají jenom hry, o tom se můžete dočíst (vládnete-li                     angličtinou)  na                     jeho blogu.   |  
 Na Reluctant Hero spolupracuje Chris Bateman, jak to probíhá?             Dorazí někdy do Košic? 
              Spolupráca s ním je výborná. Spolupracujeme na všetkých tituloch,             ktoré vyvíjame, a sme veľmi spokojní (pokiaľ viem, tak obojstranne).             Prakticky nám Chris zabezpečuje herný design, alternatívne pohľady,             scripting, texty, nejaké produkčné záležitosti, ak sú potrebné a tak             podobne... Pred Vianocami bol Chris prvýkrát v bývalom východnom bloku,             zhodou okolností u nás v Košiciach. Podľa jeho vyjadrení sa mu tu             veľmi páčilo a tesí sa na ďaľšiu návštevu. Akurát ľutoval, že nás             nestretol skôr, keď bol ešte mladší (nie že by bol teraz nejaký starý).
  Kolik je Chrisovi? U pánů se snad můžeme zeptat. 
              Dátum narodenia si úplne presne nepamätám, ale tak okolo 34. Proste             chlap v najlepších rokoch! Keďže má veľmi rád veveričky, tak sme išli             na cintorín skúsiť uloviť nejaké čierne veveričky, ale bohužiaľ sa             už všetky uložili chrápať. (Poznámka pre prívžencov Greenpeace - Chris             je vegetarián, takže náš „lov“ spočíval v zapnutí fotoaparátu - ešte             nevidel čiernu veveričku, keďže tam, kde býva, žijú len sivé). Snáď             pri jeho ďaľšej návšteve nebudú všetky veveričky drichmať a podarí             sa nám uloviť zopár intímnych záberov veveričky, alebo nejakého divokého             veveričiaka...
              Keď odchádzal, dostal do vačku tak (ne)typicky fľašu slivovice. O             pár dní nám písal, že už ju chutnali v práci. Teraz naša slivovička             stojí u nich na polici a má na sebe nálepku „Slovakian Death Juice“.             
  Hele, já měl pocit, že slovensky se veverka řekne drevokocúr…
  Názov drevokocúr je mužského rodu, odvodený od slova             kocúr. Keďže drevokocúr bol už veľmi zaužívaný a nepodarilo sa do             praxe presadiť jeho ženský rod drevomačka, v jazykovom ústave Ľudovíta             Štúra sa rozhodli pod nátlakom vydierania zo strany feministických             manželiek uzákonniť nové spisovné slovo ženského rodu veverička, kým             pojem drevokocúr bol označený za archaizmus. Takto šalamúnsky vyriešili             naši jazykovedci tento ošemetný problém a mali doma pokojný partnerský             život a žili doma šťastne, až kým nepomreli...
  Slušný! Ale jazykovědce necháme za devatero horami, pověz nám více             o zatím neoznámeném projektu Aquadelic - prý se jednalo původně o             freeware hru?
              Nuž, pôvodne mal tento titul výrazne nižšie ambície, ale kde by bol             skončil, to netuším. Hry sa nedajú robiť bez istých vecí (mimo iných             peniaze a peniaze), takže pravdepodobne by nikdy nebol vznikol, alebo             aspoň nie v takejto kvalite. Zdalo sa nám, že je v tejto hre potenciál,             tak sme to skúsili. Myslím, že hrá prekoná mnohé očakávania, chlapci             sa naozaj snažia a sú veľmi šikovní...
              Verím, že čoskoro budú odhalené aj ďaľšie detaily, keďže tento titul             by mal vyjsť na jeseň. Zatiaľ veľmi stručné charakteristika od autorov             (mimochodom, hra je vyvíjaná v Brne, preto ten náhly skok do češtiny):             
              Hlavní náplní Aquadelic jsou závody motorových člunů s možností škádlit             soupeře pestrým arzenálem zbraní od torpéd až po skákající žáby. Ke             kariéře závodníka neodmyslitelně patří škemrání u sponzorů o peníze,             nakupování a vylepšování člunů, hledání luxusního bydlení a dovádění             na skokáncích. Tyto a jiné taškařice zažijete při volné jízdě prostředím             před vyhledáním startu závodu. Nudnou dovolenou v Chorvatsku si můžete             vynahradit v destinacích jako karibské ostrůvky, řecké pobřeží a podíváte             se netradičně i do Ruska.
  Hele, to bylo tak vyčerpávající představení, že už nemá cenu o             tom ani psát novinku. Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí.
  Tento článek původně vyšel v časopisu 
    
  
    
      
      
      
        
        
           
        
        
        
          
		zdroj:
		tisková zpráva
        
      
      
    
  
    
      
 
   |