Slovenští 3D People o svých 3 hrách
zdroj: Archiv

Slovenští 3D People o svých 3 hrách

17. 3. 2007 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Až z dalekých Košic nám odpověděl Peter Nagy, šéf studia 3D People. Povídali jsme si o nástupci Kulta, zatím neoznámených závodech motorových člunů a dokončovaném útoku na Pearl Harbor, který jsme i otestovali.

Autor: Mikoláš Tuček
Publikováno: 17.března 2007

Zvětšit zdroj: Archiv
Až z dalekých Košic nám odpověděl Peter Nagy, šéf tamního studia 3D People. To má na kontě RPG Kult: Heretic Kingdoms (2004) či leteckou arkádu Air Conflicts (2006) a momentálně pracuje na třech projektech - z nich jeden je velmi blízko dokončení (Attack on Pearl Harbor), druhý v zárodku (Reluctant Hero) a o třetím uslyšíte v tomto rozhovoru vůbec poprvé, neboť ještě ani nebyl oficiálně oznámen.

Ahoj Petře, nerad bych začínal nějak zprudka, takže: jak to jde?

Peter Nagy: Máme teraz dosť zhon, pripravujeme nové prezentačné technologické demo pre publisherov pre Reluctant Hero, finalizujeme Attack on Pearl Harbor, ktorý by mal vyjsť budúci mesiac, začíname nový projekt a sťahujeme sa do nových priestorov. Proste normálka.

Takže moje připravené otázka, na který počin se můžeme těšit nejdříve, je teď trochu zbytečná.

Určite na Attack on Pearl Harbor, ktorý, ako som sa už zmienil, by mal vyjsť niekedy koncom budúceho mesiaca na svetových trhoch (hra má být GOLD koncem března - pozn.ed.). Pokiaľ viem, o oficiálnom termíne ČR/SR releasu ešte zatiaľ nie je rozhodnuté.


ATTACK ON PEARL HARBOR
Leteckých arkádových simulátorů jsme již hráli mnoho a jen minulý rok nám prošly rukama Blazing Angels: Squadrons of WW2 a také Air Conflict. Jenomže u většiny z nich nás za chvíli přestalo bavit neustálé poletování v jednoduše řiditelných strojích a dostavil se stereotyp. Dočkáme se v čerstvě ohlášeném Attack on Pearl Harbor od slovenských vývojářů 3D People, mimochodem autorů posledně jmenované arkády, něčeho nového?

Vypadá to, že ano. V AoPH bude možné létat jak za Spojence, tak i Japonce a zpocenýma rukama uchopit řídicí páku slavných stihačů, bombardérů a torpédových letadel. Namátkou uvedeme Mitsubishi A6M „Zero“, D3A1 Aichi „Val“ F4U Corsair, Douglas SBD Dauntless a jiné. Kromě kampaní provětráte krovky i v jednotlivých misích dle skutečných historických událostí a zúčastníte se slavných bitev v Tichomoří, včetně profláknuté bitvy o Midway. 3D People nám ještě prozradili, že často budete mít možnost volby typů letadel, se kterými se bitvy zúčastníte, čímž se vám změní i cíle mise. Ojedinělá by měla být i přesnost zpracování terénu.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Lahůdkou bude grafické zpracování, což jsme si ověřili už poskytnuté betaverzi. Modely letadel vypadají k sežrání, útok na Pearl Harbor je výbušným představením, za které by se nestyděl ani nejvyšinutější pyroman. Celou show provází trefná hudba dokonale podporující atmosféru. Přístav je plný zdatně vymodelovaných lodí a skoro bychom si troufali říci, že kotví na místech dle reálné skutečnosti. Základem této vizuální podívané je původní engine hry Air Conflict, ovšem výrazně zlepšený.

Zakončíme to slovy vývojářů z 3D People: „Chceme vytvořit dobře vypadající a lehce se hrající arkádu.“ Podle prvních dojmů z testované bety jsou bezpochyby na správné cestě a je šance, že působivá atmosféra zabrání propadu hry do jednotvárného sestřelování desítek letadel. Více na homepage.

Proč jste si vybrali zrovna Pearl Harbor a co bys nám o hře řekl? Je to následovník Air Conflicts? Co mají tyto hry podobné?

Nuž, z druhej svetovej vojny sme pokryli prakticky celé európske bojisko v Air Conflicts, tak logicky ďaľšie voľné bojiská boli v Pacifiku. A okrem toho nás oslovil švédsky publisher (vydavatel – poznámka redakce), s ktorým sme predtým spolupracovali na nejakých drobnostiach, či by sme mu nespravili niečo podobné ako Air Conflicts. Slovo dalo slovo a tak nejako to rozumne vyústilo do Attack on Pearl Harbor...

„Tak nějak rozumně to vyústilo v útok na Pearl Harbor…“ To si tenkrát asi říkali ti japonští generálové! Pojďme k Reluctant Hero, tady připravujete jeden nečekaný krok. Hra nabídne i mírumilovnou cestu, myslíš, že hráče zaujme?

Verím, že zaujme. Ak by sme o tom mali akéhoľvek pochybnosti, tak by sme to premysleli znovu, kým by sa pochybnosti nevytratili. Mierová cesta istotne nebude vyhovovať všetkým hráčom, ale tým zase Reluctant Hero ponúkne zaujímavú, strategickú a vysoko variabilnú cestu „Meča a mágie“.

Co budou moci v takovém případě dělat, můžeš nám dát nějaký příklad?

Prakticky by malo byť možné robiť veľa mierumilovných činností, ktoré pomôžu ukončiť hru mierumilovným spôsobom – vzdelávanie, poznávanie cudzích kultúr môže hráčovi pomôcť pri ceste neznámym územím – ak postava pozná cudziu kultúru, môže sa správať ako „domáci“, čo jej môže zaručiť bezpečný priechod miestami, kde by inak pomohol len meč, možno peniaze. Čím sa dostávame k ďaľšej možnosti – mnoho humanoidných charakterov bude možno podplácať, na iné postavy bude možné zapôsobiť, hm, povedzme, nežnejšími zbraňami...

Čili v Reluctant Hero nebudete mít možnost si prostě založit rodinu a chodit na dříví, jak by si přál otec, jde o to, že postava dostane na cestě jiné možnosti než jen militantní?

Máme v pláne ponúknuť hráčovi možnosť založiť a budovať rodinu (aj keď nie v takom rozsahu ako Sims). Na tejto časti dizajnu sa ešte stále pracuje, takže by som nechcel zachádzať do podrobností. V každom prípade, ak niekto bude chcieť tráviť svoj herný čas lovením rýb či si len tak odskočiť do lesa trošku pocvičiť v rúbaní dreva, nech sa páči...


RELUCTANT HERO
Heretic Kingdoms mělo mnoho velkých hrdinů. Váš otec byl jedním z nich. Na smrtelné posteli dal přivolat tebe a tvou sestru, aby se svěřil, jak promarnil život v bojích a dobrodružstvích, jak by si přál strávit více času doma se svými dětmi. Poprosí vás, abyste neopakovali jeho chybu, abyste se oženili (sestra se snad bude moci vdát), abyste založili rodinu a především abyste ignorovali úkol, který ho trápil poslední léta. Pak skonal.

Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv Obrázek zdroj: Archiv

Inu na smrtelné loži se toho může napovídat ledacos, ale tatík to myslel dobře, Nicméně je čistě na vás, jestli ho poslechnete a stanete se uctívaným občanem a dobrým otcem, nebo pozvednete padlý meč a vydáte se za dalším dobrodružstvím.

Tedy co si budeme nalhávat, kdyby jedinou alternativou k výpravě za dobrodružstvím bylo sedět na zadku doma a rodit děti (nebo je dělat), asi by i nejnadšenější fandové 3D People skočili do zdi, než aby seděli za krbem. Zajímavé je, že na hře opět spolupracuje Chris Bateman, podepsaný mimo jiné pod takovými projekty jako Discworld Noir nebo Ghost Master. Rovněž je autorem knihy 21st Century Game Design, a že tohoto designéra nezajímají jenom hry, o tom se můžete dočíst (vládnete-li angličtinou) na jeho blogu.

Na Reluctant Hero spolupracuje Chris Bateman, jak to probíhá? Dorazí někdy do Košic?

Spolupráca s ním je výborná. Spolupracujeme na všetkých tituloch, ktoré vyvíjame, a sme veľmi spokojní (pokiaľ viem, tak obojstranne). Prakticky nám Chris zabezpečuje herný design, alternatívne pohľady, scripting, texty, nejaké produkčné záležitosti, ak sú potrebné a tak podobne... Pred Vianocami bol Chris prvýkrát v bývalom východnom bloku, zhodou okolností u nás v Košiciach. Podľa jeho vyjadrení sa mu tu veľmi páčilo a tesí sa na ďaľšiu návštevu. Akurát ľutoval, že nás nestretol skôr, keď bol ešte mladší (nie že by bol teraz nejaký starý).

Kolik je Chrisovi? U pánů se snad můžeme zeptat.

Dátum narodenia si úplne presne nepamätám, ale tak okolo 34. Proste chlap v najlepších rokoch! Keďže má veľmi rád veveričky, tak sme išli na cintorín skúsiť uloviť nejaké čierne veveričky, ale bohužiaľ sa už všetky uložili chrápať. (Poznámka pre prívžencov Greenpeace - Chris je vegetarián, takže náš „lov“ spočíval v zapnutí fotoaparátu - ešte nevidel čiernu veveričku, keďže tam, kde býva, žijú len sivé). Snáď pri jeho ďaľšej návšteve nebudú všetky veveričky drichmať a podarí sa nám uloviť zopár intímnych záberov veveričky, alebo nejakého divokého veveričiaka...

Keď odchádzal, dostal do vačku tak (ne)typicky fľašu slivovice. O pár dní nám písal, že už ju chutnali v práci. Teraz naša slivovička stojí u nich na polici a má na sebe nálepku „Slovakian Death Juice“.

Hele, já měl pocit, že slovensky se veverka řekne drevokocúr…

Názov drevokocúr je mužského rodu, odvodený od slova kocúr. Keďže drevokocúr bol už veľmi zaužívaný a nepodarilo sa do praxe presadiť jeho ženský rod drevomačka, v jazykovom ústave Ľudovíta Štúra sa rozhodli pod nátlakom vydierania zo strany feministických manželiek uzákonniť nové spisovné slovo ženského rodu veverička, kým pojem drevokocúr bol označený za archaizmus. Takto šalamúnsky vyriešili naši jazykovedci tento ošemetný problém a mali doma pokojný partnerský život a žili doma šťastne, až kým nepomreli...

Slušný! Ale jazykovědce necháme za devatero horami, pověz nám více o zatím neoznámeném projektu Aquadelic - prý se jednalo původně o freeware hru?

Nuž, pôvodne mal tento titul výrazne nižšie ambície, ale kde by bol skončil, to netuším. Hry sa nedajú robiť bez istých vecí (mimo iných peniaze a peniaze), takže pravdepodobne by nikdy nebol vznikol, alebo aspoň nie v takejto kvalite. Zdalo sa nám, že je v tejto hre potenciál, tak sme to skúsili. Myslím, že hrá prekoná mnohé očakávania, chlapci sa naozaj snažia a sú veľmi šikovní...

Verím, že čoskoro budú odhalené aj ďaľšie detaily, keďže tento titul by mal vyjsť na jeseň. Zatiaľ veľmi stručné charakteristika od autorov (mimochodom, hra je vyvíjaná v Brne, preto ten náhly skok do češtiny):

Hlavní náplní Aquadelic jsou závody motorových člunů s možností škádlit soupeře pestrým arzenálem zbraní od torpéd až po skákající žáby. Ke kariéře závodníka neodmyslitelně patří škemrání u sponzorů o peníze, nakupování a vylepšování člunů, hledání luxusního bydlení a dovádění na skokáncích. Tyto a jiné taškařice zažijete při volné jízdě prostředím před vyhledáním startu závodu. Nudnou dovolenou v Chorvatsku si můžete vynahradit v destinacích jako karibské ostrůvky, řecké pobřeží a podíváte se netradičně i do Ruska.

Hele, to bylo tak vyčerpávající představení, že už nemá cenu o tom ani psát novinku. Díky za rozhovor a přejeme hodně štěstí.

Tento článek původně vyšel v časopisu Zvětšit zdroj: Archiv

 
Mikoláš Tuček
autor je zástupcem šéfredaktora časopisu SCORE

 
 
Mikoláš Tuček (SCORE)

Nejnovější články