Shellshock: NAM 67 - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Shellshock: NAM 67 - rozhovor

29. 8. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Tato týmová akce vás brzy opět zavede do Vietnamu. Proč se bude lišit od konkurence zobrazováním násilných scén či popravených vojáků jako ve skutečnosti a zda se v ní více uplatní i taktika se dozvíte z tohoto rozhovoru.

Autor: Kate
Publikováno: 29.srpna 2004


Obrázek zdroj: tisková zpráva Týmovou third-person akci Shellshock: NAM 67 z prostředí Vietnamu vyvíjí holandské studio Guerrilla, i když možná by bylo přesnější napsat „vyvinulo“, protože prakticky je tato hra pro PC a konzole dnes již hotova. Kvůli vydavatelské taktice Eidosu a letnímu suchu se však jejího uvedení na trh dočkáme až v první polovině září, ale díky našemu rozhovoru se dozvíte spoustu zajímavých informací o náplni Shellshock: NAM 67.

Pojďme si nejdřív trochu popovídat o vás. Jakým způsobem jste zapojen do vývoje Shellshock NAM 67? Prozraďte nám, jakými věcmi se denně zabýváte.

Pracuju na pozici Game Director, jsem zodpovědný za chod týmu Guerrilla a také za to, abychom našemu vydavateli (Eidos) dodali prvotřídní AAA hru.

To, co na této práci miluju, je fakt, že každý den může být úplně jiný. Jeden den třeba odpovídám do rozhovorů, zhodnocuju výrobní plány nebo pracuju na konceptu hry a druhý už můžu přímo hrát a testovat nejnovější verze nebo komunikovat s vydavatelem. Právě nyní (konec července - pozn. Kate) se nacházíme ve fázi těsně před dokončením PS2 verze Shellshocku, takže většinu dnů trávím tím, že se ujišťuji, že každý ví, co má dělat a že se úspěšně opraví poslední chyby a náhle vzniklé problémy.

Proč jste si vybrali právě téma vietnamské války? Co na ní váš tým zaujalo?

Důvodem se stala kombinace správného načasování, technologie a komerční příležitosti. Nechtěli jsme se znovu zaobírat 2. světovou válkou, která už ve hrách ožila pod mnoha dobře zavedenými značkami. Když jsme procházeli další známé válečné konflikty, došlo nám, že Vietnam je něco, co bylo až donedávna úplně opomíjeno. Cítili jsme, že můžeme vytvořit něco nového, a to nejen co se týče hratelnosti, ale i herních zážitků a vizuálních efektů. Když jsme na NAM 67 začali pracovat, vědělo se jen o jednom dalším PC titulu, v současné době je ale už oznámena celá řada dalších her z prostředí vietnamské války.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Jaké informace (lidi, knihy, televize atd.) byly při vývoji NAM 67 využity?

Naštěstí pro nás je Vietnam velice dobře zdokumentovanou válkou, takže nám nikdy nechyběly příslušné materiály. Pro různé aspekty hry jsme zužitkovali různé informační zdroje. Inspirací pro příběh nám byly knihy a novinové články. Filmy nám zase pomohly při tvorbě videí a na různých oficiálních webových stránkách jsme se zase ujistili, že jsme formálně správně zpracovali zbraně, odznaky, akronymy i styl dialogů.

Protože jsme se zaměřili na jeden konkrétní rok, museli jsme si být jisti, že vše, co máme ve hře, bylo v roce 1967 skutečně dostupné, nebo se dokonce přímo používalo. Jedním z důsledků toho všeho je fakt, že je hra opravdu velice autentická.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Jakým způsobem jste vietnamský konflikt pojali (příběh, grafika)? Přece jen jde o válku, do které se nikomu nechtělo, v části světa, kterou tak moc neznáme...

Naším původním nápadem bylo vytvoření hry pro dospělé, která by naturalisticky zpracovávala problémy a události vietnamské války. Nechtěli jsme zařazovat „obsah pro dospělé“ jen kvůli kontroverznosti, prostě nám bylo jasné, že něco takového je nutnost, pokud chceme hráčům zprostředkovat ten správný zážitek. Grafika hry i její příběh jsou tedy zpracovány velmi realisticky a vycházejí ze skutečnosti.

Bude NAM 67 jen sérií jednotlivých misí nebo můžeme očekávat nějakou příběhovou linii?

Celý NAM 67 protkává příběh, ačkoliv každá z misí je svými úkoly unikátní. Děj hry popisuje jeden rok, který začínáte coby naivní zelenáč a postupně se propracováváte až ke speciálním jednotkám. Úkoly misí, které musíte plnit, pak vždy odrážejí momentální úroveň vašich schopností, takže se od sebe navzájem liší.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžeme vedle singleplayerové kampaně počítat také s multiplayerem? Pokud ano, jak se do hratelnosti promítne rozlehlost terénu?

Protože naši sérii her teprve rozjíždíme, rozhodli jsme se zaměřit pouze na příběh jednoho člověka z vietnamské války a do toho multiplayer konceptuálně prostě nezapadá. Jednoduše nemáme čas na to, abychom udělali multiplayerovou hru s dynamickými venkovními lokacemi, která by mohla soutěžit s dnes již zavedenými tituly. Nechceme odvrátit naši pozornost od příběhu.
Obrázek zdroj: tisková zpráva
Jaký grafický engine využíváte? Jaká prostředí můžeme ve hře očekávat?

Používaný engine je vlastní technologií studia Guerilla a dovoluje nám vytvářet velká venkovní prostranství. Co se týče druhů prostředí, máme jich celou řadu od tradičních stezek v džunglích až po městské lokace s hlavními cestami a velkými budovami. Důležitými místy naší hry se stanou také buddhistický chrám nebo stará francouzská koloniální pevnost.

V NAM 67 mají být přítomny jak klasické přestřelky, tak stealth mise. Povězte nám o jejich rozdílné hratelnosti trochu víc.

Jako zelenáč čelíte ještě neznámému nepříteli a musíte prostě dělat všechno, co jen můžete, abyste zůstali naživu a splnili svůj úkol. Coby člen Special Forces jste vybaveni lepšími zpravodajskými informacemi a dostáváte už úkoly, při jejichž plnění se musíte co nejvíc vyvarovat přímého kontaktu s nepřítelem a držet se co nejvíc v úkrytu. Samozřejmě to není možné pořád. Hratelnost v mezích „zabít všechno“ a stealth akce je vyvážená především pomocí zbraní, ačkoliv zde narazíte i na určitá vylepšování fyzických schopností vojáka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Zaměřme se nyní více na bojovou část. Co děláte pro to, aby tato hra byla tak realistická, jak jen to jde?

Scénáře, které jsme připravili, hráče zcela vtáhnou do válečné vřavy. V dějištích velkých bitev jsme se snažili hráče obklopit bojem, akcí, ničením, smrtí a zmatkem, protože právě takhle si představujeme, že to ve vietnamské válce muselo vypadat.

Co odliší Shellshock NAM 67 od všech válečných her, které dosud vyšly? Co se vám coby vývojářům na vaší hře líbí nejvíc?

Jak už jsem trochu naznačil - podle mého názoru je unikátní především hloubka, do které tým prozkoumal tuto válku. Pokusili jsme se naplnit hru událostmi, které se skutečně staly a kterých bude hráč svědkem nebo se do nich přímo sám zapojí. Hratelnostně kopírujeme pohyb, strategii i taktiku toho, jak americké jednotky napadaly nepřítele a jak využívaly ke svému postupu prostředí.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva I přesto, že je NAM 67 střílečka, nevyzbrojíme hráče superúčinnými zbraněmi, omezenou municí a nebudeme jej nutit k přesunům na velké vzdálenosti a zabíjení všeho, co se jen pohne. Obecně vzato, pokud byste se takhle chovali ve Vietnamu, nepřežili byste moc dlouho a to samé platí i ve hře  NAM 67.

Tento článek vznikl díky partnerské spolupráci s norským herním serverem ToTheGame.

Stáhněte si: Trailery...

Související články: Novinky...



Kate
autorce je 19 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games občas příspívá i do časopisu LEVEL, dříve se také podílela na televizním pořadu GamePage. Nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak

 
 
Kate

Nejnovější články