Shadow Vault - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Shadow Vault - rozhovor

18. 9. 2003 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

S Tomášem Benčíkem, šéfem slovenských vývojářů z Mayhem Studios jsme si povídali o chystané tahové strategii s RPG prvky Shadow Vault, jejíž příběh se točí kolem cestování v čase a nukleární války.

Autor: Korgull
Publikováno: 18.září 2003


Obrázek zdroj: tisková zpráva Mayhem Studios možná znáte jako vývojáře nedávné hry Empire of Magic (Říše magie) ze sousedního Slovenska. Jejich novým počinem bude další strategická RPG Shadow Vault, o které se nyní můžete dozvědět detaily z tohoto rozhovoru se šéfem firmy Tomášem Benčíkem.

Můžete se našim čtenářům představit?

Jmenuji se Tomáš Benčík a jsem výkonným ředitelem a spoluvlastníkem Mayhem Studios. Pokud jde o Shadow Vault, angažuji se jako producent hry a autor jejího konceptu.

Jak byste Shadow Vault charakterizoval, a kam se tato hra dala zařadit ve smyslu stávajících žánrů?

Shadow Vault je někde mezi RPG a strategií. Je to tahová strategická hra, která hráčům umožňuje používat RPG prvky, jako vývoj postaviček, nakupování zdrojů nebo chytlavý příběh, který odvíjí akci stále dopředu, aniž by bylo nutné číst dlouhé texty. Hráč bude mít možnost ujmout se i vedlejších, nepovinných úkolů, které mu vynesou nějaké bonusy. Tyto úkoly vám rovněž mohou svět Shadow Vault více přiblížit.

Co nám můžete prozradit o příběhu hry?

Nebe je zčernalé temnými mraky a planeta Země je již na dosah svého konce. Člověk, stvoření to vynalézavé, už vyzkoušel všechno, aby odvrátil hrozící zkázu. Neúspěšně. Zůstává pouze jediné řešení - časový tunel vedoucí zpět do roku 1958. Nová světová vláda se neostýchá a vysílá do minulosti velkou armádu, aby zde bojovala se svými vlastními předky. Získat planetu za každou cenu. Převaha moderních jednotek je velká, ale situace se velmi rychle mění a planetu přerůstá rudé slunce. Začala nukleární válka, válka, kterou nikdo nečekal. Už není cesta zpět a obě strany jsou nuceny bojovat dál...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Proč jste si vybrali za téma zrovna nukleární válku? Chystáte si tak půdu pro pokračování, které by bylo zasazeno do post-apokalyptického světa?

Jen se nám myšlenka temného a zdevastovaného světa líbí. Pokračování Shadow Vault není zatím v plánu, ale všechno je možné.

Kolik misí má hra obsahovat a jak se od sebe budou lišit?

Hra se skládá z 20 misí a už brzy budete mít možnost se sami o jejich rozmanitosti přesvědčit. Jejich různorodost totiž byla při práci jedním z našich hlavních cílů.

Jak těžké bude pro někoho, kdo je v tomto žánru nováčkem, se do hry dostat?

Hra je vytvářena na intuitivní bázi. Jednoduchost ovládacích prvků garantuje, že se s nimi rychle obeznámíte i v případě, že ještě s takovým druhem her nemáte žádnou předchozí zkušenost.

Jak budou vyřešeny souboje?

Souboje jsou rozděleny do dvou částí. První a nejdůležitější je použití schopnosti jednotky (např. střelba, házení granátů, sledování dalekohledem, vypuštění bojového plynu, atd.). Druhá část je souboj zblízka. Zde je důležitá fyzická odolnost jednotky, ale ještě důležitější jsou pomocné jednotky. Každá jednotka může mít ve skupině dvě pomocné, což mohou být např. psi nebo zmutované krysy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžete nám nějakou jednotku ze hry blíže popsat? A jaká je vaše nejoblíbenější?

Hráč bude většinou hrát za lidi z minulosti, kteří se snaží Zemi vytrhnout z rukou vetřelců. Ačkoliv v některých fázích budete mít možnost okusit hru také z druhé strany. V závislosti na scénáři pak bude vše záležet na 6 - 15 jednotkách. Na hráči je to, jaké z nich si vybere a jakými speciálními schopnostmi pak bude disponovat. Např. medik je schopen léčit zranění, odstřelovač pracuje na velké vzdálenosti, technik si umí poradit s mechanickými jednotkami. Kromě standardních jednotek se ve hře nacházejí i hrdinové. Mým nejoblíbenějším je záhadný doktor Black, devítiletý chlapec s cynickým pohledem na svět a paranormálními schopnostmi. Za zmínku stojí i major Zuzka, protože může být vytrénován a stát se nejsilnější jednotkou ve hře.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na jakém enginu bude hra Shadow Vault postavena?

Hra je postavena na nové, modernizované verzi našeho vlastního enginu použitého ve hře Empire of Magic. Grafika je isometrická ve 3D a na efekty používáme Direct 3D.

Bude hra vybavena multiplayerem?

Připravujeme 10 multiplayerových levelů pro klání po lokální síti.

Co se vám osobně na Shadow Vault líbí nejvíce?

Rozličnost úkolů, zajímavý příběh... Co se týče RPG prvků, tak systém vývoje hlavní postavičky v průběhu hraní - učení se novým schopnostem, zdokonalování jejích vlastností. Jednotlivé postavy se ujmou různých úkolů a úspěchem či neúspěchem při jejich řešení je ovlivněn příběh.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

Jak daleko jste nyní se svou prací a kdy očekáváte, že se hra objeví v obchodech?

Jsme téměř hotovi... Už jen potřebujeme dokončit testování. V obchodech by se hra mohla objevit letos na podzim (oproti tomu na homepage či v tiskové zprávě Strategy First se hovoří až o prvním kvartálu 2004 - pozn.ed.).

Objeví se ještě před vypuštěním plné verze hry hratelné demo?

Ano.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Děkujeme za váš čas. Chtěl byste ještě něco dodat?

Doufám, že se vám hra bude líbit, vezme vás na výlet do světa neradostné lidské budoucnosti a vytříbené strategické RPG zábavy.

Související články: Novinky, Vše o hře Empire of Magic

Korgull
Korgull spatřil světlo světa před více než 24 lety, protlouká se, jak se dá, a na Tiscali Games píše především novinky. Nejraději hraje adventury (staré dobré Grim Fandago, Neverhood), ale nepohrdne ani dobrou strategií, RPG nebo akcí (všechny články autora)

 
 
Korgull

Nejnovější články