Autor: Miloš Bohoněk Publikováno: 22.března 2009 |
![]() ![]() ![]() oficiální obrázky Dragon Age: Origins má opravdu bohatý příběh a svět, v němž plánujeme vybudovat tuhle značku, je neskutečně podmanivý. Je bohatě naplněn všemožnými charaktery a postavami, z nichž některé, jak si už nahodil, vážně mají svoje vlastní jazyky a dialekty. Určitě počítejte s tím, že vám cestu zkříží kreatury, které jste ještě nikdy v žádném dobrodružství neviděli. Avšak i tak bude svět fanouškům klasického fantasy připadat povědomý. Dragon Age je temné heroické fantasy a jednou z věcí, která je na tvoření vlastního univerza tak super, je to, že jsme limitováni pouze naší představivostí. Jak jinak. Pověz nám něco víc o herním světě s ohledem na hratelnost. Nebude to přece úplně free-roamingové jako Oblivion, to aby asi ani kvůli konceptu nefungovalo. Takže jak moc svobody, co se chození někam nebo plnění questů týče, hráč dostane? Od samotného začátku hry si bude hráč vybírat jeho vlastní Origin příběh (původní příběh - pozn. autor). V něm bude doslova utvářet styl, jímž jej bude svět okolo přijímat a dívat se na něj a také jímž se hráč bude dívat na svět. Vytváříme spousty vedlejších questů, které budou jen čekat na hráčovo odhalení. Dragon Age univerzum je ohromné a jsou v něm hromady oblastí k prozkoumání. Navíc po vydání plánujeme rozsáhlé vypouštění dodatečného obsahu a také uvolníme uživatelské nástroje, umožňující naším fanouškům vytvořit si přídavný obsah podle vlastního gusta. ![]() ![]() ![]() ![]() Dostatek rozmanitosti a různorodosti je esenciální pro každé RPG. Všemožné rozličné regiony, questy, monstra atd. Na E3 jsme viděli hrad, bitvu o Ostagar a maják. Mohl bys nám dát nějaký příklad dalšího zajímavého teritoria, spolu s jeho unikátními obyvateli, snad i questy? Vloni na Games Convention jsme ukazovali některé nové oblasti (prezentaci jsme tam vynechali, protože už jsme byli na E3 a z časových důvodů jsme si nemohli dovolit strávit hodinu v jedné budce kvůli pár minutám nových záběrů - pozn. autor), které jsme předtím ještě neprezentovali, kupříkladu tu nazvanou Kocari Wilds (Kocarijské divočiny - pozn. autor). Je to překrásný a bujný les, kde se ovšem hemží nebezpeční a smrtelní nepřátelé. Pokud tě zajímají vedlejší questy, pak tě zklamu, protože o těch ještě moc nemluvíme, ovšem mohu tě ujistit, že hráče čeká spousta dobrodružství (jak v postranních, tak hlavních questech) - tohle je megalomanské dobrodružství se vším všudy a věříme, že naše fanoušky to uspokojí. ![]() ![]() ![]() Pověz nám trochu více o soubojovém systému. Na E3 jsem viděl spoustu magie a to bylo působivé, ale když přišlo na pořádnou barbarskou rvanici, kde se používaly konvenční zbraně ala meč, připadalo mi to spíše jen jako hack’n’slah. Pracuje se také na nějakých kombech anebo si myslíš, že to by hru už jen zbytečně překombinovalo a ztížilo? ![]() Víš, když jsem poprvé viděl ta brnění, jaká borci ve hře nosili (Cailan zejména), dost mě to zarazilo. Zaprvé, přijde mi, že snad jen ve Warhammer 40 000 mají větší kousky. Zadruhé, byla neskutečně detailní a poseta tunami drobností, takže jsem nemohl nepomyslet na jednu věc - bude v Dragon Age: Origins nějaký systém úpravy hráčova vybavení anebo jeho upgradování? Skoro určitě (ten člověk je fakt diplomat - pozn. autor :). Postupem času, jak se budete prokousávat hrou, pochopitelně naberete spoustu různých typů brnění, zbraní a samozřejmě budete mít tu možnost upravovat váš charakter. Tohle je jedna z věcí, u které se už nemůžeme dočkat, až ji budeme moci ukázat. ![]() ![]() ![]() Dragon Age běží na našem vlastním Eclipse enginu, který jsme interně vytvářeli několik posledních let. Jedná se o opravdu silný engine, navíc obohacený o vývojové nástroje. Strávili jsme spoustu času pouhým ujišťováním se, že náš engine a vývojové nástroje jsou přesně to, co potřebujeme, abychom fanouškům a kritikům přinesli hru, jakou budou milovat. Obecně tahle celá kapitola o technologiích je v prvé řadě o tom, abychom mohli vytvořit skvělý herní zážitek pro naše publikum a to se týká všech našich nadcházejících her, Dragon Age nevyjímaje. Když přišlo na ten zážitek... Minulý rok se objevilo opravdu povedené polské RPG Zaklínač, které hráče vrhlo do skutečně drsného, surového, brutálního, leč poměrně realistického světa fantasy středověku. Nebylo to jen o násilí - nahota a vůbec ženy tomu také dosti napomohly. Člověk mohl zajít do veřejného domu, užít si a podobně. V Dragon Age budeme svědky poměrně tvrdého násilí při soubojích, ale co ten zbytek, který svět udělá skutečnější? Ačkoliv si dovedu představit, že by se pak Dragon Age: Origins krátce po jeho vydání objevilo ve zprávách stanice FOX jako u prvního Mass Effect... V prvé řadě musím všechny ujistit, že v Dragon Age: Origins románky budou. Každý titul od BioWare hráčům nabízí možnost vybudovat různé druhy vztahů s jejich souputníky a ostatními postavami ve hře, spolu s uvěřitelným a podmanivým způsobem interakce mezi nimi. Prostě jako v opravdovém životě. Tohle je klíčem k vytvoření charakterů, se kterými má hráč nefalšované a upřímné vztahy, ať už je to láska, nenávist anebo něco mezi tím. ![]() ![]() ![]() další obrázky v galerii Ok, tak o sexu radši zatím nic. Tím jsme se dostali ke konci a moje poslední otázka je trošku u jiné sféry. Hra podle posledních informací vyjde letos na podzim souběžně pro PC i pro konzole. Původně jste ale uvažovali o PCčkové exkluzivitě. A pořád platí, že PC verze je vaší hlavní vývojovou platformou, tzn. že mu je Dragon Age od začátku vyloženě šité na míru. Není to v současné době trochu riskantní kvůli pirátství? Takhle, pirátství určitě je závažným problémem, o tom žádná. Ale my jednoduše věříme, že pokud děláte opravdu dobrou hru na PC, s intenzivní podporou po jejím vydání, poté fanoušci udělají správnou věc a podpoří naše úsilí. BioWare má to štěstí, že je obklopeno tolika loajálními fandy (nedávno ohlásili, že se na jejich diskusních fórech přihlásily už čtyři milióny lidí - pozn. autor) a my silně věříme v to, že oni jsou zárukou úspěchu Dragon Age: Origins a jeho světlé budoucnosti. ![]() Jinak co se týče převedení Dragon Age univerza na konzole: ano, tenhle scénář sepisujeme už teď. Pořád pracujeme na plánech pro sérii Dragon Age, o kterých mohu říci to, že sahají hodně do budoucnosti a samozřejmě se těšíme na to, až vás s nimi seznámíme. Na to je ale ještě nějaký čas...
Stáhněte si: Videa, Trailery... Související články: E3 dojmy, Novinky... |
Miloš Bohoněk | |
autorovi je 18 let a dříve se podepisoval jako Moolker; momentálně studuje v USA, píše i pro SCORE a PlayIN a nejvíce si užije tituly fantasy, akční a strategické; věnuje se závodnímu lyžování, lacrossu, lezení po horách, horské cyklistice a cestování |