S čím chce v ČR uspět digitální prodejce Green Man Gaming
zdroj: tisková zpráva

S čím chce v ČR uspět digitální prodejce Green Man Gaming

14. 11. 2011 22:02 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Během jednoho týdne u nás nedávno odstartovaly dva lokální portály s digitální distribucí her. Nejdříve lokalizovaná verze anglického Green Man Gaming a týden nato ryze český Click2Play od Comgadu. Je to rozhodně zajímavá situace, protože se na českém trhu v tomto ohledu dlouho nic nedělo (až na aktivity Playmana s digi-distribucí her od Ubisoftu) a naráz taková bouře. Zajímalo nás tedy, co za tím vězí a s čím provozovatelé obou portálů vstupují na trh. Nejdříve jsme se poptali lokálního provozovatele portálu Green Man Gaming. Čím chce GMG oslovit zdejšího zákazníka, nač klade největší důraz, jaká je cenová politika, a jak vidí svoji budoucnost v konkurenci Steamu a Click2Play? Na tyto a další otázky odpovídá Jason Minnis.

Green Man Gaming nedávno vstoupila na CZ trh, čeho konkrétního chce služba dosáhnout v prvních týdnech a měsících provozu a jakými konkrétními prostředky?

Green Man Gaming už pochopitelně má určité zkušenosti s obchodováním na českém trhu - máme řadu českých zákazníků, kteří si kupovali hry z našeho webu a platili v Eurech. Naším prvním cílem je nabídnout těmto zákazníkům plně lokalizovanou službu a ceny v korunách, které by vycházely z cen dolarových, tak abychom se dostali na nejlevnější možnou úroveň. Tím bychom rádi získali i co nejvíce dalších českých zákazníků, kteří se budou mít šanci přesvědčit o naší široké nabídce, skvělých cenách a výjimečných akcích, které každý den nabízíme.

Který aspekt vaší služby (ceny, lokalizace, akce) budete zpočátku nejvíce akcentovat a v jaké míře? Co podle vás může CZ zákazníky nejlépe přitáhnout?

Už jsem zmínil lokalizaci našeho webu, která je klíčová pro komunikaci s českým zákazníkem. Tím to ale nekončí, brzy se v nabídce objeví i hry lokalizované do češtiny a rovněž tuzemské hry, které na Green Man Gaming v tuto chvíli vůbec nejsou v prodeji. Budeme se snažit navázat spolupráci s lokálními vývojáři a vydavateli, abychom na webu nabídli hry, které tam zatím nemáme, třeba i v angličtině pro zákazníky z celého světa.

Nejde ale jenom o lokalizaci – naše nabídka možná není největší na trhu, ale s více než 750 hrami od více než 80 vydavatelů je jistě dostatečně široká, přičemž další tituly přibývají zhruba v tempu jedné či dvou her týdně, o nových vydavatelích nemluvě. Čerstvě například přibývají hry od THQ, a také první vlaštovka ze stáje Rockstaru v podobě L.A. Noire.

Ze všeho nejvíc ale cílíme na ceny. Víme, jak důležité jsou pro české zákazníky a je to věc, na kterou se velmi soustředíme. Nejen pravidelnou kontrolou s konkurencí, ale také prakticky neustálou nabídkou speciálních akcí a slev.

Spuštění a první týdny a měsíce fungování podobných služeb obvykle doprovází nějaké slevové akce či rozdávání dárků, plánujete něco podobného, co to bude konkrétně?

V průběhu celého listopadu úzce spolupracujeme s pořadem Re-Play, který vaši čtenáři velmi dobře znají. Každý týden nabízíme v rámci pořadu i Facebooku zajímavou soutěž a minulý víkend jsme v rámci našeho ostrého startu nabídli všem zákazníkům i speciální dárek, hru Men of War: Red Tide. Podobné akce hodláme nabízet i dál, rádi ostatně nabídneme nějakou exkluzivní slevu i pro čtenáře Games.cz, do té doby bych rád všem doporučil sledovat naše účty na Twitteru a Facebooku, kde informujeme o aktuálních slevách a akcích. Jak víte, u digitální distribuce her se nabídka mění doslova ze dne na den, takže se pozorné sledování rozhodně vyplatí.

Podle čeho budete srovnávat ceny produktů pro CZ trh, jestli vůbec? Budou stejné pro všechny lokální/národní mutace Green Man Gaming, nebo se budou srovnávat specificky s cenovou hladinou v CZ obchodech a službách?

Green Man Gaming jako společnost se úzce soustředí na ceny, to je myslím zřejmé komukoliv, kdo si dá tu práci a porovná ceny na několika serverech. Ceny se stanovují dohodou s naší centrálou ve Velké Británii a sami si můžete povšimnout, že jsou často výhodnější, než u konkurence. Fakt, že jsou v současné době uvedeny v dolarech, je možná trochu matoucí, důvod je ale zřejmý – výhodný přepočet proti Euru. Chceme co nejdříve uvádět ceny v korunách, nikoliv ale za situace, že to bude znamenat zdražení. (Poznámka redakce: Ceny na webech s digitální distribucí jsou stanovovány podle regionů a i Evropa je v tomto ohledu rozdělena na několik úrovní – ČR obvykle spadá do tzv. EU2 zóny, proto jsou pro nás ceny na řadě (ne všech samozřejmě) globálních digitálních distribucí podobné. GMG je ale v tuto chvíli, co se cen týče, na úrovni Ameriky, která je levnější.)

Znovu opakujeme – význam cen pro zákazníky ani v nejmenším nepodceňujeme, pravidelně budeme porovnávat ceny u konkurence a vynasnažíme se našim zákazníkům poskytnout nejlepší nabídku na trhu. Uvědomujeme si, že náš úspěch stojí a padá s tím, jak výhodné ceny se nám podaří vyjednat s vydavateli.

Spousta lidí považuje Green Man Gaming za konkurenci Steamu, ačkoli tomu tak zřejmě není, nebo ano?. Dá se stručně vysvětlit, jaký je mezi GMG a Steamem rozdíl, potažmo, v čem spočívá oproti Steamu vaše výhoda a nevýhoda?

Jistěže jsme konkurence Steamu, ale buďme realisté: Steam má na trhu výjimečnou pozici. Nejsme tak velcí a nějaký čas jistě nebudeme, ale chceme se soustředit na to, co můžeme dělat stejně dobře, ne-li lépe. Jedním z velkých rozdílů je naše možnost výkupu her. Našim zákazníkům nabízíme možnost prodat nám zpátky své staré hry a získat za to kredit na nákup další hry. Představte si, kdybyste si na iTunes mohli nejen koupit nové písničky, ale také je po omrzení prodat a koupit si další. Tohle hráči mohou udělat na Green Man Gaming a otevírá jim to netušené možnosti.

Nejen že mohou částečně zpeněžit své hry, ale také si mohou vyzkoušet i hru, kterou by si třeba jinak nekoupili – takto vědí, že je riziko menší a mohou jí snadno vrátit. Výkupní ceny se na základě nabídky a poptávky hráčů mění a ty aktuální jsou vždy uvedeny na webu. Tak třeba hru Battlestations: Pacific můžete koupit za 24 dolarů a později zpátky odprodat za 18 dolarů, takže vás hra ve skutečnosti přijde jen na 6 dolarů. U nových her, o které je větší zájem, je rozdíl obvykle větší, nic však nikomu nebrání počkat si na zajímavější výprodejní cenu.

Rád bych zdůraznil, že to není výhodné pouze pro zákazníky, ale i pro samotné vydavatele, kteří při dalším prodeji hry znovu získají svůj podíl. Díky kombinaci skvělých cen a možnosti jejich zpětného odprodeje tak můžeme nabídnout velmi atraktivní ceny, které jsou v mnoha případech výhodnější než u Steamu. Buďme upřímní, na trhu digitální distribuce her jsme zdaleka nejmenší hráči a moc dobře víme, že musíme rychle reagovat a být odlišní. Musíme být takoví, jaké nás chce mít zákazník - na to se hodláme soustředit.

Je tu ale i opačný příklad, kdy máme co nabídnout i zákazníkům, kteří jsou věrní uživatelé Steamu a z různých důvodů nechtějí používat jiné servery pro digitální distribuci. U řady her totiž prodáváme pouze sériové kódy, které se aktivují na Steamu. U nás tak mohou nové hry často nakupovat levněji a následně je používat na svém oblíbeném serveru.

Bude na GMG fungovat nějaký systém věrnostního programu, v jehož rámci by mohli stálí zákazníci uplatňovat dlouhodobější formu slev mimo nárazové slevové akce?

V současné době žádný věrnostní program nenabízíme a o věrnost zákazníků bojujeme hlavně atraktivními cenami her s možností jejich zpětného odprodeje plus kvalitní podporou. Drobné odměny ale na našem webu najdete. Odměňujeme například zákazníky, kteří nás doporučí svým přátelům, stejně jako ty, kdo napíší uživatelské recenze. Plánujeme i další věci.

Comgad těsně po vás spustil velmi podobnou (i funkčně) službu Click2Play. Co konkrétně o ní víte, připravujete se nějak na možný konkurenční boj?

Je pěkné vidět vstupovat na trh další servery digitální distribuce a není pochyb, že ze silné konkurence bude nakonec těžit především zákazník. Ze všech výše zmíněných důvodů věříme tomu, že čeští hráči shledají naše služby zajímavé, ale aktivity konkurence (a tedy i Click2Play) budeme samozřejmě pozorně sledovat, tak abychom dokázali nabídnout nejširší sortiment za nejlepší ceny a s dokonale fungující zákaznickou podporou.

Jaká je vaše strategie ohledně rozšiřování nabídky titulů od dalších vydavatelů pro další rok? Co hry od EA, Activision a dalších firem - ještě se o ně snažíte?

Mohu vás ujistit, že aktuálně probíhají intenzivní jednání s řadou potenciálních partnerů, ale bohužel nemohu být v tento okamžik nijak konkrétní. Diskuze se nachází v různých fázích vyjednávání, a jakmile budeme moci cokoliv oznámit, okamžitě se to dozvíte na našem Facebooku a Twitteru. Jak už jsme řekli, šíře sortimentu je jednou z našich priorit a platí to nejen pro Velkou Británii, ale i pro Českou republiku a další trhy.

Smarty.cz

Nejnovější články