Sony přitvrzuje své výpady vůči Xboxu 360. Jejich marketingový tým se opravdu snaží, aby na konkurenci nenechal nit suchou. Tento týden přidal svůj pohled na věc vice-prezident Sony pro marketing Peter Dille, který prohlásil, že X360 ani nefunguje, protože se tak častou porouchává. A že je prý otázka, co chce Microsoft následujících 10 let dělat, jestli je chce pořád dokola opravovat. Že nabídka Xboxů je nekonzistentní, že některé jsou s disky, jiné bez disků a tak dále. Nicméně odpověď na sebe nenechala dlouho čekat, šéf xboxové divize Microsoftu, sympatický a vždy věcný Peter Moore, poskytl na E3 zajímavý rozhovor magazínu Joystiq a pro změnu se zase otřel o Sony. Hovořil ale i o jiných věcech a jeho názory vám nyní tlumočíme.
Moore hned na úvod využil příležitosti k poukázání na to, že sleva na PS3 ve skutečnosti není sleva, neboť konzole stále stojí přes 500 dolarů. Pro Moora nebylo překvapení, že se objevuje model s 80 GB diskem, jelikož průběžně
Když oni přišli se dvěma verzemi Xbox 360, byli přitom ze strany Sony kritizováni, že rozbíjejí trh herních konzolí, že jejich přístup nemůže fungovat. Naopak Moore se zase ztrácí v modelech Sony, nevidí nic, co by přinášely zajímavého a klade si spekulativní otázku: "Co budete dělat s tolik místem na disku?". Ale herní průmysl není jenom o hardwaru. Je především o hrách, takže Microsoft se teď snažil přinést E3 přímo přes Xbox Live k lidem do obýváků, takže si všichni uživatelé mohou stahovat trailery, dema atd. ihned, jak byly dostupné (tenhle nápad Sony převzalo).
zdroj:
tisková zpráva
Šéf Sony Jack Tretton začátkem týdne docela agresivně napadl Microsoft s tím, že si za peníze kupuje exkluzivitu her a uplácí vývojáře, aby vyvíjeli pouze na X360. Pete Moore se nad tímhle výpadem při video-rozhovoru s Kotaku jen pousmál a zakroutil hlavou, načež rozumně argumentoval. Že cílem jejich i tvůrců (distributorů) pochopitelně je, aby se každé hry prodalo co nejvíc kusů, a tak je marketingově i co při vývoji podporují, což považuje za naprosto normální věc, o tom byznys vždycky je. Doprovodil to příkladem s Guitar Hero II pro X360, kdy Microsoft realizoval a financoval drahou televizní reklamu namísto Activision, i díky čemuž pak hra na jaře dosáhla komerčního úspěchu.
Lidé, kteří mají Xbox 360, kupují hodně her. V průměru je to 5,9 hry na jednoho hráče, a to je hodně. Moore také přiznal, že kvůli příliš vysokému poměru chybovosti se rozhodli prodloužit záruku o jeden rok a že je to bude stát spoustu peněz, ale bylo to dle něj nezbytné. Nechtěl však ani přes opakované otázky zabíhat do podrobností, proč vlastně X360 tak často odchází, co přesně kritický problém způsobuje. Pouze řekl, že je to komplexní technický problém a že u nově vyrobených X360 by se to už nemělo stávat, ačkoli pochopitelně nemůže nikdy slíbit 100% funkčnost každé konzole. Na září chystají speciální Halo edici Xboxu 360 s HDMI portem, ale jen s 20 GB diskem, čili takovou mezivariantu mezi Premium a vyprodaným Elite. Její cenu teprve kalkulují a dozvíme se ji za pár týdnů.
Jak možná víte, Wii v měsíčních prodejích několikanásobně překonává Xbox 360. A třeba na Amazonu se prý po zlevnění prodává o něco lépe i PS3. Nicméně, v globálním měřítku má Xbox v porovnání s PS3 lepší prodeje (je to 2:1 ve prospěch Xbox 360). Také prozradil, že si jeho starší děti užívají Wii a že je to dobrý nápad, který přináší zajímavé zážitky i přivádí mainstreamové publikum k hrám jako takovým, což Microsoft jen vítá. Sony dle něj bude potřebovat nějakou hodně moc dobrou hru, díky které hráči řeknou, tu si chci zahrát, jinde si jí nezahraju a tak si jdu koupit Playstation 3. Takovou by se dle jeho názoru mohlo stát až Killzone 2 (2008).
15. 7. 2007 10:10 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |
Šéf xboxové divize Microsoftu odpovídá na nařčení z kupování si exkluzivity her, o poruchovosti a názorech na PS3/Wii.
zdroj: Joystiq, Kotaku